Vozila z bencinskim ali dizelskim motorjem bodo morala poganjati izključno sintetična goriva. Foto: EPA
Vozila z bencinskim ali dizelskim motorjem bodo morala poganjati izključno sintetična goriva. Foto: EPA

Nemčija se je zavzemala za to, da bi bila prodaja novih takšnih vozil dovoljena tudi po letu 2035, če bi jih poganjala sintetična goriva.

"Z Nemčijo smo dosegli dogovor o prihodnji uporabi e-goriv v avtomobilih," je na družbenem omrežju Twitter danes zapisal izvršni podpredsednik Evropske komisije Frans Timmermans. Dodal je, da bodo zdaj skušali čim prej sprejeti standarde glede izpustov ogljikovega dioksida pri avtomobilih.

Nemški prometni minister Volker Wissing je po navedbah nemške tiskovne agencije DPA zapisal, da bodo lahko po letu 2035 na novo registrirana vozila z motorji na notranje zgorevanje, če bodo uporabljala izključno goriva, ki bodo ogljično nevtralna.

Prepoved prodaje avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem od leta 2035 je Evropski parlament potrdil sredi februarja. Prepoved bi moral nato potrditi še Svet EU-ja, a so članice dokončno odločanje preložile. Absolutni prepovedi so nasprotovale Nemčija, Italija, Bolgarija in Poljska.

Evropska komisija je nato pripravila kompromisni predlog, po katerem bi bila dovoljena uporaba takšnih vozil, če bi jih poganjala izključno sintetična goriva.

Premier Robert Golob je v četrtek ob prihodu na vrh EU-ja dejal, da je ta predlog komisije za Slovenijo sprejemljiv. "Stališče Slovenije je, da kar je dobro za avtomobilsko industrijo Nemčije, je načeloma vedno dobro tudi za avtomobilsko industrijo Slovenije, in avtomobilska industrija Slovenije je zelo pomemben delež naše industrijske proizvodnje in tudi izvoza," je povedal.

Švedska, ki trenutno predseduje EU-ju, je sporočila, da bodo EU diplomati v ponedeljek glasovali o uradni odobritvi zakonodaje o prehodu do leta 2035, nato bodo lahko zakonodajo v torek potrdili še energetski ministri.

Greenpeace: To je gnil kompromis

Benjamin Stephan iz okoljevarstvene organizacije Greenpeace je medtem dogovor Berlina in Bruslja označila za nazadovanje zaščite okolja. "Ta gnil kompromis spodkopava zaščito okolja na področju transporta in škoduje Evropi," je dejal. Po njegovih besedah je dogovor razvodenel osredotočenje avtomobilske industrije na učinkovito eletrično mobilnost.