Najboljša je naravna kozmetika, ki jo lahko pojemo

Naravna kozmetika je nov standard, ki mu sledijo vsi, ki jim je mar zase. Toda, kaj je v resnici »naravna kozmetika«?
Fotografija: Foto: Getty Images
Odpri galerijo
Foto: Getty Images

Naravna kozmetika je nov standard, ki mu sledijo vsi, ki jim je mar zase. Toda, kaj je v resnici »naravna kozmetika«? Koliko naravnega je dejansko v t.i. »naravni kozmetiki«? Kako doseči nove standarde lepote? Kako ujeti svež in mladosten videz brez teže toksinov na naših telesih? To so vprašanja, za katera si je treba vzeti čas.

Koncept lepote je zapleten. Je kot ljubezen, ki jo prepoznaš le, če jo vidiš, začutiš, okusiš. A pogoj za to je, da je resnična in naravna ter ne prelita skozi filtre Instragrama, obdelanih fotografij in blišča modnih revij.

A kaj pomeni lepota? Pojmovanja lepote se skozi čas in prostor spreminjajo, a vseskozi velja, da je lepo tisto, kar je skladno in naravno. In slednje je dandanes bolj cenjeno kot kdajkoli prej v zgodovini človeštva.

image_alt
Škodljivo palmovo olje sestavina številnih vsakodnevnih izdelkov

Do lepote z naravo

Logično je, da naravno lepoto lahko dosežemo le z naravnim. Zato ne čudi, da ozaveščeni ljudje dandanes vse bolj posegajo k naravnemu življenjskemu slogu, kjer igrajo glavno vlogo ravnovesje dobrega spanca ('beauty sleep'), naravnega delovanja hormonov, nadledvične žleze, hidracije s pitno vodo, kakovostne ekološko pridelane hrane brez pesticidov, sožitja z naravo in uporabe naravne ali čiste kozmetike.

Ni naključje, da so težnje ljudi prepoznali tudi v kozmetični industriji. To je navsezadnje industrija, ki ji diktira svet mode, zvezdnikov in ifluencarjev, ki je podvržen novostim. Ta svet vse bolj odločno in uspešno premika zavest splošne potrošniške populacije in na prvo mesto vseh prioritet vse bolj postavlja zdravje in skrb za okolje. Celotno gibanje »nazaj k naravi« v zadnjem času tudi učinkovito podpirajo zakonodajne ustanove, ki vse industrije, tudi kozmetično, zelo strogo postavljajo pod drobnogled in z zakonskimi predpisi in regulativami prepoveduje tisto, kar je zdravju in okolju škodljivo. Evropska unija je denimo v zadnjih letih prepovedala vnos že več kot 1300 zdravju škodljivih snovi v kozmetične izdelke.

Foto: svf74/Gettyimages
Foto: svf74/Gettyimages
Kozmetična industrija je tako pred izzivom megatrendov, ki jih bo morala vse bolj upoštevati, če bo želela doseči svoje kupce. Zanimivo je, da so po zadnjih raziskavah potrošniki izkazali zelo visoko stopnjo ozaveščenosti; celo do te mere, da so za resnično naravno kozmetiko pripravljeni odšteti več, kljub temu da je na policah naprodaj kozmetični izdelek, ki je cenejši, a za njihovo zdravje škodljivejši.

Kozmetična industrija se je nazaj k tradiciji in lokalnim naravnim sestavinam sprva obrnila pri izdelkih za nego las in kože. Zdaj sicer z zamikom sledijo tudi ličila in parfumi.

In kje najdemo naravno kozmetiko? Pri gospe z zelišči? V drogeriji? Si jo pripravimo sami? Najlažja pot do naravne kozmetike je pot v vašo najljubšo trgovino, saj so naravni ali čisti kozmetiki najbolj na stežaj odprle vrata klasične trgovine. V letu pred pandemijo covida-19 in v letošnjem letu je bil namreč največji delež naravne kozmetike prodan prav v hipermarketih in supermarketih.

Tretjina globalnega trga naravne kozmetike vsekakor predstavlja Evropa, kjer so na prvih mestih lestvice najbolj naprednih držav na tem področju Nemčija, Francija in Italija. Tudi v slovenskih trgovinah se police vse bolj šibijo pod težo izdelkov, ki jih odlikuje naziv naravna kozmetika, znotraj te pa se širi tudi nabor eko, bio, organske ali celo veganske kozmetike.

Foto: Guliver/Getty images
Foto: Guliver/Getty images
A, pozor! Potrošniki naj ne zaupajo slepo in naj se o sestavi izdelkov raje dobro prepričajo. Na žalost je zmotno prepričanje, da je izdelek, ki nosi oznako naraven, povsem brez aditivov oziroma konzervansov, naravnih, ali sintetičnih. Najboljši nasvet je, da se prepričate, če ima izdelek certifikat. Da nek izdelek izpolnjuje določene višje zahteve in standarde, lahko ugotovimo šele, če je certificiran. Ceritifikat zagotavlja potrošniku, da je izdelek naraven ali ekološki in da vsebuje tisto in toliko, kot obljublja na deklaraciji. Vendar je treba vedeti, da organizacije za certificiranje večinoma določajo delež sestavin po številu, ne pa po masi, kar lahko relativizira sestavo. Predvsem pa briše možnosti za lažne »eko«, »bio«, »vegan« in zmanjšuje možnosti za tako imenovani 'greenwashing' ali zeleni PR oz. zeleni marketing, ki prodaja »zeleno laž«.

Tisti, ki so že spoznali občutek in čudežne rezultate prave naravne kozmetike, vedo, da čista in naravna lepota preprosto ne vsebuje skrivnostnih sestavin in ne trdi, da je nekaj, kar ni.

Naravna kozmetika ni modna muha

Pri naravni, čisti ali zeleni kozmetiki torej ne gre le za trenuten trend. Gre za razumevanje zdravja, narave, podnebnih sprememb in trajnostni razvoj. To »zeleno gibanje« traja že več desetletij, a v zadnjih letih smo nujnost človekovega bolj smotrnega ravnanja občutili na lastni koži. Naše zdravje je močno načel virus, naša življenja povračilni udarec narave z naravnimi nesrečami, globalnim segrevanjem ipd. Na področju kozmetike bomo morali tako vsi v verigi - od proizvajalca do kupca - slediti trajnostnemu razvoju glede izbora sestavin, reciklirane embalaže in razgradljivih materialov, v katere embaliramo kozmetične izdelke.

image_alt
Prihodnost ni v tehnologiji, ampak v psihologiji

Naša sogovornica Danaja Vegelj, kreativna direktorica v industriji luksuza, ki živi med Berlinom, Los Angelesom in Parizom, je za Svet kapitala povedala, da opaža, da se s tem zelenim konceptom življenja zlivajo številni svetovni megazvezdniki z ameriško igralko Gwyneth Paltrow na čelu, ki je že leta 2008 ustvarila blagovno znamko Goop. Tako kot ostali pionirji je iskala navdih v  vsesplošnem novem življenjskem slogu in želji po dolgoživosti. Zvezdniška elita iz Los Angelesa se hvali, da je bila pionir tega ozaveščenega prebujenja, pri katerem je bil ultimativen cilj zagotoviti tako varno kozmetiko, da bi jo lahko pojedli. A dejstvo, ki ga pozna le malo ljudi, je, da se je v kozmetični industriji pri povezanosti človeka in narave že pred dobrimi 60 leti prvi skušal približati avstrijski kemik, izumitelj, podjetnik in antropozof Rudolf Hauschka. V sodelovanju z Dunajčanko Elisabeth Sigmund sta začela ustvarjati kozmetiko brez ojačevalcev, konzervansov, umetnih barvil, parafinov, etanolov ipd., zato sta bila v njuni srenji zaznamovana kot čudaka in celo gverilca, ki ustvarjata nekonvencionalno kozmetiko, ki nima možnosti za uspeh. Kritiki so se motili, saj njuni izdelki še danes uživajo ugled med najbolj zahtevnimi in ozaveščenimi kupci. Še več: Dandanes je naravna kozmetika ne le odlika, ampak celo norma ali standard vsake dobre kozmetične blagovne znamke. Lastniki trgovin celo pravijo, da je naravna kozmetika na policah trgovine pokazatelj dobrega vodenja in predvsem razumevanja potrošnika, njegovega zdravja in okolja.

Občutek naravne kozmetike vas bo začaral

Naravna kozmetika ali clean beauty, ki je resnično naravna in čista, se ne more primerjati z ničemer več. To je občutek, pravi Danaja Vegelj: »Kakšen občutek, to je doživetje, ki ga uporabniki ne izpustijo več in ga vključujejo v svoj dnevni ritual užitkov«. Še več; naravna kozmetika tako močno začara, da ji celo največji kozmetični konglomerati, kot so Chanel, Dior ipd. prepuščajo glavno vlogo na odru luksuzne kozmetične industrije.

image_alt
Kako je Richard Branson rešil problem kraje v podjetju

Več iz rubrike