Predstavitve

Trajnostno naravnan

Cupra Born: slovenska predstavitev

Po Formentorju je znamka Cupra dopolnila paleto samostojnih modelov z električnim Bornom, ki je zaenkrat na našem trgu na voljo v le eni pogonski izvedenki.

Prvi električni

Če je bil Formentor za Cupro mejnik kot prvi samostojni model, se bo Born zapisal v zgodovino kot njen prvi električni model. Najprej smo ga sicer spoznali spomladi 2019 kot koncept Seat el-Born. Kasneje so njegovo ime, ki ga povezuje s trendovsko četrtjo Barcelone, nekoliko poenostavili ter v serijski obliki predstavili s Cuprinim emblemom.

Cupra Born (25)Čeprav je tehnično neločljivo povezan s Volkswagnom ID.3, ki prav tako nastaja na koncernski platformi MEB, je Born (na naše veselje) oblikovno precej drznejši. Pri Cupri za razliko od sorodstva največ stavijo na čustva, zato je zunanjost polna podrobnosti, ki pritegnejo pogled, nenazadnje zaradi kontrastnih elementov v barvi bakra. Poudarjen je športen značaj z ostrimi linijami motornega pokrova, ki ga krasi emblem znamke. Tako spredaj kot zadaj je enostavno prepoznaven po svetlobnem podpisu, ki na zadku na račun povezovalne linije dodatno poudarja širino in stabilnost. Vtis nadgrajujejo platišča, ki so v srednji različici baterije serijske velikosti 18 palcev, sicer pa sega njihova velikost do 20 palcev.


Born v številkah – dolžina: 4.322 mm, širina: 1.809 mm, višina: 1.540mm, medosna razdalja: 2.766 mm, prostornina prtljažnika:  385 litrov.


Cupra Born (28)Notranjost je dodobra prečiščena in osredotočena na voznika. Pri znamki posebej poudarjajo trajnosto naravo izbranih materialov (npr. tkanine Seaqual iz recikliranih plastičnih odpadkov iz morja) ter pozornost, ki so jo namenili končni obdelavi. Pred voznikom je nameščen 5,3-palčni zaslon za prikaz potovalnih podatkov, desno od njega je nekoliko nekonvencionalna konzola za prestavljanje. Na sredini kraljuje 12-palčni zaslon infozabavnega zaslona, ki omogoča dostop do spletnih storitev, ekosistema aplikacij za prenos ter varnostnih in servisnih rešitev. Prikaz podatkov za voznika opcijsko lahko dopolnjuje projicirni zaslon s tehnologijo obogatene resničnosti. Oddaljeni dostop s pametnim telefonom poteka preko aplikacije My Cupra za upravljanje številnih funkcij, vključno s polnjenjem.

Tri različice baterije

Cupra Born (12)Osnovni 45 kWh litij-ionski baterijski sklop (bruto 55 kWh), za katerega še ni znan natančen začetek proizvodnje, bo v kombinaciji z elektromotorjem moči 110 kW/150 KM na našem trgu morda še najmanj zanimiv; njegov doseg z enim polnjenjem ocenjujejo na 340 km. Trenutno je na voljo pogonski sklop z električnim motorjem moči 150 kW (204 KM) in pogonom na zadnji kolesni par, ki ga dopolnjuje 58 kWh baterija (bruto 62 kWh), ki naj bi z enim polnjenjem v idealnih razmerah prepeljala do 424 km. Najzmogljivejši baterijski sklop (neto kapacitete 77 kWh) pa naj bi z enim polnjenjem prevozil do 540 km. Kot nadgradnja močnejšega pogonskega sklopa je z baterijama 58 kWh ali 77 kWh na voljo paket e-Boost, s katerim se moč za do 30 sekund poveča na 170 kW (231 KM) preko aktivacije z gumom na volanu ali konkretnega pritiska na stopalko (plina). Na izbran prednastavljen vozni profil (Range, Comfort, Performance, Individual in opcijski Cupra ob izbiri paketa e-Boost) ob ostalih nastavitvah (odzivnosti, krmiljenja, podvozja, klimatizacije …) opozarja tudi barva povezane ambientalne osvetlitve.

Polnjenje doma lahko poteka preko vtičnice ali domače polnilne postaje, na poti pa jo olajša uporaba aplikacij, ko sta Easy Charging App in Moon Charge. Največja zmogljivost izmeničnega polnjenja znaša 7,2 kW za baterijo 45 kWh in 11 kWh za bateriji 58 kWh in 77 kWh; vozila se v tem primeru v celoti napolnijo v dobrih šest oziroma do 7,5 urah. Običajno hitro enosmerno polnjenje poteka do 50 kW (5-80 % napolnjenost: 48 kWh v 42 minutah, 58 kWh v 54 minutah in 77 kWh v 1 uri in 11 minutah), za najmanjši baterijski sklop bo edina dodatna opcija omogočala 110-kilovatno polnjenje (pri 58 kWh do 120 kW in pri 77 kWh do 135 kW).  Za učinkovitost sistema in optimalno temperaturo baterije lahko skrbi opcijska toplotna črpalka.

Izhodiščna cena za Born 58 kWh s 110-kilovatnim pogonskim sklopom znaša 38.820 evrov, več o opremljenosti in opcijah pa si lahko ogledate v priloženem ceniku.

Besebilo in foto: Urška Radolović.

Mnenja uporabnikov

12 komentarjev za "Trajnostno naravnan"


Blinder
2 leta 2 meseci nazaj

trajnostno naravnan ja, ko se bo kaj hujsega pokvarilo cez 20 let ne bo dober niti za v afriko več, ker bo predrago popravilo

2 leta 2 meseci nazaj

Tudi ta ima očitno naknadno postavljen nagrobnik, ki ovira preglednost na desno.

JG2
2 leta 2 meseci nazaj

Sicer ne želim biti nesramen, ampak ali je kdo pogledal “tole” preden je zapustilo proizvodnjo. Glede na to, da je to vag grupa bi rekel da ne.!

Firediver
2 leta 2 meseci nazaj

Takrat je že prepozno..treba se je vprašati, kdo je odobril, da je to šlo v proizvodnjo.

ban
2 leta 2 meseci nazaj

To pa je grd avto.

2 leta 2 meseci nazaj

Zgleda k en preveč spimpan cefurski golf

 
Gonilna sila
Ponovni preboj na nakupovalni seznam