Kljub novemu fordu rangerju z enakim tehničnim temeljem, ki ohranja klasično terensko zasnovo s šasijo, so se Volkswagnovi oblikovalci dovolj potrudili, da so ohranili prepoznavno obliko vozil z enojnim in dvojnim V. Sprednji odbijač in maska poudarjata obliko črke X, namenili pa so mu tudi serijske LED-žaromete z zavihkom proti poudarjenim blatnikom, prepoznavna zadnja svetlobna telesa in, jasno, izrazit napis »amarok« na vratih kesona.
Novinec je nekaj večji
A če ga primerjamo s prvo generacijo, novi amarok ni dobil le svežega, sodobnega videza, temveč je tudi opazno zrasel – v medosju je pridobil kar 173 milimetrov in tako zdaj med sprednjo in zadnjo osjo meri 3.270 milimetrov, kar po besedah Volkswagnovih predstavnikov pomeni prostornejšo potniško kabino zlasti za zadaj sedeče potnike, če seveda izberete dvojno kabino.
Obenem je daljši za zgolj 96 milimetrov (v dolžino meri 5.350 milimetrov), saj ima krajše previse prek sprednje in zadnje osi, kar ob zmožnosti bredenja po kar 80 centimetrov globoki vodi (prejšnji model do 50 centimetrov) obljublja (še) boljše terenske zmogljivosti. K temu dodatno pripomore zmogljiv štirikolesni pogon 4motion, kjer lahko izbirate med priklopljivim ali stalnim prenosom moči na vsa štiri kolesa, vse skupaj pa zaokrožuje še šest voznih programov za vožnjo po različnih podlagah.
Roko na srce, omenjenih zmogljivosti marsikdo v praksi nikoli ne izkoristi v celoti, a tudi med vožnjo po ustreznih cestah oziroma asfaltu so zmogljivosti vse prej kot zanemarljive. To pomeni možnost vleke prikolice z maso do 3,5 tone ter nosilnost do 1.160 kilogramov oziroma 160 kilogramov več kot pri prejšnjem amaroku.
Za zaščito vsebine kesona pred neželenimi pogledi in nepovabljenimi rokami je tu električno pomičen rolo, streha pa se ponaša z nosilnostjo kar 350 kilogramov, kar je več kot dovolj za namestitev strešnega šotora in s tem uporabe amaroka tudi v tovrstne avanturistične namene celotne družine.
Pri motorjih še stavijo na tradicijo
Glede motorjev (odvisno od trga) amarok ponuja možnost izbire med štirimi turbodizelskimi in enim prav tako prisilno polnjenim bencinskim strojem. Osnova je dvolitrski TDI s 110 kilovati (150 konjskimi močmi), stopnico višje je njegova močnejša različica s 125 kilovati (170 konjskih moči), najmočnejši štirivaljni dizel pa je z dvojnim turbom podprt 2.0 TDI s 150 ali 154 kilovati moči (204 ali 209 konjskih moči).
Vrh ponudbe je trilitrski šestvaljnik s 177 kilovati (299 konjskih moči), v ponudbi pa je še prisilno polnjen bencinski štirivaljnik (Fordov ecoboost) z 222 kilovati (302 konjski moči). Najmočnejšemu dvolitrskemu turbodizlu, V6 TDI in bencinarju strežejo samodejni menjalnik z desetimi stopnjami prenosa, šibkejši samodejni menjalnik s šestimi stopnjami ali ročni z enakim številom stopenj.
Bolj kot z novim menjalnikom pa je amarok druge generacije pridobil z bolj luksuzno notranjostjo ter bogatim naborom varnostnih sistemov in pripomočkov pri vožnji. Teh je – odvisno od opreme – več kot 20, vključno s prilagodljivim tempomatom ACC s prepoznavanjem prometnih znakov, matričnimi LED-žarometi in podobnim. Na sredinski konzoli kraljuje pokončno postavljen zaslon premera 10 ali 12 palcev, enako velik zaslon je namesto klasičnih merilnikov tudi pred voznikom.
Vse skupaj zaokrožujejo še številne možnosti individualizacije, vključno z 21-palčnimi kolesi in že omenjenimi možnostmi nadgradnje z dodatnimi terensko obarvanimi elementi, 20 milimetrov večjo oddaljenostjo od tal, vlečnimi kljukami spredaj in zadaj ter višjim zajemom zraka nad kabino.