Avto

Amarok teče drugi krog

Volkswagen je predstavil drugo generacijo terenskega poltovornjaka oziroma pick-upa. Novi amarok kot plod sodelovanja te nemške znamke s Fordom na področju lahkih gospodarskih vozil vleče tesne tehnične vzporednice s prav tako novim rangerjem, ponaša pa se z nekaterimi prepoznavnimi oblikovnimi elementi in cilja v premium segment.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
18.07.2022 19:17
Dopolnjeno: 18.07.2022 19:21
Čas branja: 3 min
Amarok teče drugi krog
Novi amarok je v tesnem sorodstvu s fordom rangerjem, a ima povsem svojo identiteto. Foto: VW

Kljub novemu fordu rangerju z enakim tehničnim temeljem, ki ohranja klasično terensko zasnovo s šasijo, so se Volkswagnovi oblikovalci dovolj potrudili, da so ohranili prepoznavno obliko vozil z enojnim in dvojnim V. Sprednji odbijač in maska poudarjata obliko črke X, namenili pa so mu tudi serijske LED-žaromete z zavihkom proti poudarjenim blatnikom, prepoznavna zadnja svetlobna telesa in, jasno, izrazit napis »amarok« na vratih kesona.

Novinec je nekaj večji

A če ga primerjamo s prvo generacijo, novi amarok ni dobil le svežega, sodobnega videza, temveč je tudi opazno zrasel – v medosju je pridobil kar 173 milimetrov in tako zdaj med sprednjo in zadnjo osjo meri 3.270 milimetrov, kar po besedah Volkswagnovih predstavnikov pomeni prostornejšo potniško kabino zlasti za zadaj sedeče potnike, če seveda izberete dvojno kabino.

Obenem je daljši za zgolj 96 milimetrov (v dolžino meri 5.350 milimetrov), saj ima krajše previse prek sprednje in zadnje osi, kar ob zmožnosti bredenja po kar 80 centimetrov globoki vodi (prejšnji model do 50 centimetrov) obljublja (še) boljše terenske zmogljivosti. K temu dodatno pripomore zmogljiv štirikolesni pogon 4motion, kjer lahko izbirate med priklopljivim ali stalnim prenosom moči na vsa štiri kolesa, vse skupaj pa zaokrožuje še šest voznih programov za vožnjo po različnih podlagah.

Roko na srce, omenjenih zmogljivosti marsikdo v praksi nikoli ne izkoristi v celoti, a tudi med vožnjo po ustreznih cestah oziroma asfaltu so zmogljivosti vse prej kot zanemarljive. To pomeni možnost vleke prikolice z maso do 3,5 tone ter nosilnost do 1.160 kilogramov oziroma 160 kilogramov več kot pri prejšnjem amaroku.

Za zaščito vsebine kesona pred neželenimi pogledi in nepovabljenimi rokami je tu električno pomičen rolo, streha pa se ponaša z nosilnostjo kar 350 kilogramov, kar je več kot dovolj za namestitev strešnega šotora in s tem uporabe amaroka tudi v tovrstne avanturistične namene celotne družine.

Pri motorjih še stavijo na tradicijo

Glede motorjev (odvisno od trga) amarok ponuja možnost izbire med štirimi turbodizelskimi in enim prav tako prisilno polnjenim bencinskim strojem. Osnova je dvolitrski TDI s 110 kilovati (150 konjskimi močmi), stopnico višje je njegova močnejša različica s 125 kilovati (170 konjskih moči), najmočnejši štirivaljni dizel pa je z dvojnim turbom podprt 2.0 TDI s 150 ali 154 kilovati moči (204 ali 209 konjskih moči).

Vrh ponudbe je trilitrski šestvaljnik s 177 kilovati (299 konjskih moči), v ponudbi pa je še prisilno polnjen bencinski štirivaljnik (Fordov ecoboost) z 222 kilovati (302 konjski moči). Najmočnejšemu dvolitrskemu turbodizlu, V6 TDI in bencinarju strežejo samodejni menjalnik z desetimi stopnjami prenosa, šibkejši samodejni menjalnik s šestimi stopnjami ali ročni z enakim številom stopenj.

Bolj kot z novim menjalnikom pa je amarok druge generacije pridobil z bolj luksuzno notranjostjo ter bogatim naborom varnostnih sistemov in pripomočkov pri vožnji. Teh je – odvisno od opreme – več kot 20, vključno s prilagodljivim tempomatom ACC s prepoznavanjem prometnih znakov, matričnimi LED-žarometi in podobnim. Na sredinski konzoli kraljuje pokončno postavljen zaslon premera 10 ali 12 palcev, enako velik zaslon je namesto klasičnih merilnikov tudi pred voznikom.

Vse skupaj zaokrožujejo še številne možnosti individualizacije, vključno z 21-palčnimi kolesi in že omenjenimi možnostmi nadgradnje z dodatnimi terensko obarvanimi elementi, 20 milimetrov večjo oddaljenostjo od tal, vlečnimi kljukami spredaj in zadaj ter višjim zajemom zraka nad kabino.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Prevozi
Ko proizvajalec v celoti prevzame upravljanje voznega parka
Prevozi
PrevoziAnže Jamnik Ko proizvajalec v celoti prevzame upravljanje voznega parka

Upravljanje voznega parka je navadno v domeni lizinških podjetij, ki poleg financiranja kupcem ponujajo še druge storitve. Ford se je tega dela posla pri dostavnikih lotil kar sam. Kaj ponuja?

FINANCE
Avto
Nad Ford se zgrinjajo črni oblaki, ukrepi so predvidljivi
Avto
AvtoAndraž Zupančič Nad Ford se zgrinjajo črni oblaki, ukrepi so predvidljivi 1

Avtomobilska tovarna Ford že ostro reže v svoje poslovanje. Na eni strani bodo v korist elektrifikacije žrtvovali osem tisoč delovnih mest v ZDA, na drugi ustavljajo naročila za modela focus in fiesta po željah kupcev.

FINANCE
Avto
Fordov kombi z geni puščavskega lisjaka
Avto
AvtoUroš Božin Fordov kombi z geni puščavskega lisjaka

Ford z manjšimi in stroškovno preudarnimi spremembami širi potencialni krog kupcev s kombijema transit custom in tourneo custom, ki na trgu vztrajata že dobrih deset let. Različic in imen je toliko, da jih je težko našteti.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Robotska polnilna postaja za lažje življenje
Avto
AvtoAndraž Zupančič Robotska polnilna postaja za lažje življenje

Ford je začel razvijati robotsko polnilno postajo, ki bo omogočala preprostejše polnjenje vozil. V prvi vrsti bo namenjena uporabnikom z omejenim gibanjem in starejšim, v prihodnje pa tudi samovoznim avtomobilom.

FINANCE
Avto
Brutalni električni dostavnik z dirkaško dušo
Avto
AvtoAndraž Zupančič Brutalni električni dostavnik z dirkaško dušo 3

Že v preteklosti je znamka Ford na osnovi dostavnika transit znala pripraviti zanimive različice. Med najbolj nenavadnimi je bil gotovo transit z motorjem iz dirkalnika formule 1. A zdaj so, v skladu z novimi časi, na kolesa postavili prav poseben električni e-transit custom.

FINANCE
Manager
Kako pretresi v dobavnih verigah spreminjajo avtoindustrijo
Manager
ManagerThe Economist / The Interview People Kako pretresi v dobavnih verigah spreminjajo avtoindustrijo

In kako se drugi proizvajalci avtomobilov učijo od Elona Muska

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)