Avto

Švica bo davčno obremenila električne avtomobile

Švicarji načrtujejo obdavčitev električnih avtomobilov, da bi s pridobljenim denarjem financirali izgradnjo in vzdrževanje cest v državi. Tudi pri nas so »električarji« oproščeni določenih dajatev.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.06.2022 20:30
Čas branja: 1 min
Švica bo davčno obremenila električne avtomobile
Švicarji iščejo poti za financiranje cest tudi na račun električnih avtomobilov. Foto: Shutterstock

Davek naj bi v Švici začel veljati leta 2030, do takrat pa morajo doreči še veliko podrobnosti. Za novi davek naj ne bi bila zavezana le električna vozila, ampak tudi vozila, ki jih poganjajo druga alternativna pogonska goriva. S tem želijo zapolniti luknjo v financiranju, ki naj bi nastala zaradi izpada davkov na naftna goriva. Naftnih vozil bo, po njihovih ocenah, na cestah čedalje manj in bodo posledično morala za vzdrževanje cest in izgradnjo več prispevati vozila z drugačnimi pogoni.

Vlada je že zaprosila ministrstvo za transport, da do konca leta pripravi predlog odmere davka. Ta naj bi bil fiksno določen na prevožen kilometer in na kategorijo vozila. Ker bo novi davek v Švici zahteval ustavno spremembo, bodo o tem Švicarji odločali na referendumu.

Po podatkih informativnega izračuna na internetni strani AMZS so v Sloveniji električni avtomobili tudi oproščeni letne dajatve za uporabo vozila v cestnem prometu (znano tudi kot cestna taksa). Lastnik primerljivega naftno gnanega avtomobila z motorjem od 1.350 do 1.800 kubičnih centimetrov mora na primer plačati 96 evrov letne dajatve, z motorjem od 1.800 do 2.500 kubičnih centimetrov pa 153 evrov.

Prav tako so električna vozila oproščena davka na motorna vozila (DMV), ki ne temelji več le na moči motorja, ampak tudi na emisijskem standardu, vrsti goriva, izpustu ogljikovega dioksida. Kupci so deležni tudi določenih subvencij ali, v primeru podjetij, odbitka DDV.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Nova vlada napoveduje tudi prevetritev davkov na avte. Kje bi lahko bile spremembe?
Avto
AvtoTanja Smrekar Nova vlada napoveduje tudi prevetritev davkov na avte. Kje bi lahko bile spremembe?

Naredili smo še pregled, kakšne davke na avte plačujemo

Moje finance
Nakup
Šef mi ponuja službeni električni avto. Naj pogledam električnemu konju v zobe?
Moje finance
Pameten nakupMiloš Milač Šef mi ponuja službeni električni avto. Naj pogledam električnemu konju v zobe?

Ob vseh davčnih spodbudah postaja električni avto z vidika delodajalca dostopnejša oblika nagrade kot v preteklosti, postaja pa tudi davčno ugodna za zaposlene in podjetnike. A marsikdo, ki ni navdušen nad e-avti, se ob tem sprašuje, ali je takšna ponudba zanj sploh primerna.

FINANCE
Avto
Bo dovolj polnilnic in dovolj surovin za baterije, da o ceni ne govorimo?
Avto
AvtoAndraž Zupančič Bo dovolj polnilnic in dovolj surovin za baterije, da o ceni ne govorimo?

Odločitvi o prepovedi naftnih avtomobilov do leta 2035 nasprotuje vse več držav in delov industrije, številni pozivajo k umirjeni razpravi in predložitvi argumentov ter pripravi natančnejših načrtov prehoda na elektriko; na drugi strani nekatere znamke odločitev podpirajo in se pripravljajo na povsem električno prodajno paleto

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Zakaj ne bi smeli prepovedati bencinskih avtomobilov
Finance
Rok Pikon Zakaj ne bi smeli prepovedati bencinskih avtomobilov 11

Naj v Evropi počakajo, da postanejo električni avtomobili tako privlačni, da bo bencinski avto postal luksuz. Pa ne bo potrebnih nobenih prepovedi.

FINANCE
PMM
Cene, ponudba in dosegi električnih avtov v Sloveniji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Cene, ponudba in dosegi električnih avtov v Sloveniji 13

V letu dni se je ponudba električnih avtov precej obogatila. Cene pa so, sicer nesorazmerno, krepko zrasle.

FINANCE
Avto
Analiza: kakšen je profil slovenskega kupca električnega avta
Avto
AvtoPaskal Ažman Analiza: kakšen je profil slovenskega kupca električnega avta 9

Povprečna starost kupcev novih vozil v Sloveniji je 56 let. V primerjavi s kupci novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem so kupci novih električnih vozil v povprečju skoraj sedem let mlajši

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)