Davek naj bi v Švici začel veljati leta 2030, do takrat pa morajo doreči še veliko podrobnosti. Za novi davek naj ne bi bila zavezana le električna vozila, ampak tudi vozila, ki jih poganjajo druga alternativna pogonska goriva. S tem želijo zapolniti luknjo v financiranju, ki naj bi nastala zaradi izpada davkov na naftna goriva. Naftnih vozil bo, po njihovih ocenah, na cestah čedalje manj in bodo posledično morala za vzdrževanje cest in izgradnjo več prispevati vozila z drugačnimi pogoni.
Vlada je že zaprosila ministrstvo za transport, da do konca leta pripravi predlog odmere davka. Ta naj bi bil fiksno določen na prevožen kilometer in na kategorijo vozila. Ker bo novi davek v Švici zahteval ustavno spremembo, bodo o tem Švicarji odločali na referendumu.
Po podatkih informativnega izračuna na internetni strani AMZS so v Sloveniji električni avtomobili tudi oproščeni letne dajatve za uporabo vozila v cestnem prometu (znano tudi kot cestna taksa). Lastnik primerljivega naftno gnanega avtomobila z motorjem od 1.350 do 1.800 kubičnih centimetrov mora na primer plačati 96 evrov letne dajatve, z motorjem od 1.800 do 2.500 kubičnih centimetrov pa 153 evrov.
Prav tako so električna vozila oproščena davka na motorna vozila (DMV), ki ne temelji več le na moči motorja, ampak tudi na emisijskem standardu, vrsti goriva, izpustu ogljikovega dioksida. Kupci so deležni tudi določenih subvencij ali, v primeru podjetij, odbitka DDV.