Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT

Razvijajte podjetje, namesto da pripravljate pakete

Fulfillment centri so lahko dobra pomoč za preboj na evropske trge

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

30.11.2021 07:00
Čas branja: 3 min
Razvijajte podjetje, namesto da pripravljate pakete
Fulfillment je primerna rešitev, tudi ko spletni trgovci želijo razširiti svoje poslovanje, pa za to nimajo ne prostorskih ne kadrovskih zmogljivosti. Foto: Shutterstock

Fulfillment centri – najbližji slovenski izraz bi bil distribucijski center – so pri nas še razmeroma nova ponudba oziroma storitev. Razcveteli so se, ko je bila ob prvem valu epidemije COVID-19 večina trgovin zaprtih in se je močno povečala spletna prodaja. Bistvo spletne prodaje je marketing, in ne ukvarjanje z logistiko, pravijo poznavalci, zato je smiselno, da spletni trgovci ta del svojega poslovanja prepustijo zunanjemu izvajalcu – fulfillment centru.

Veliko spletnih trgovcev se še ne zaveda dobro, kakšna prednost je, če celotno logistiko prepustijo podjetju, ki se profesionalno ukvarja s fulfillmentom, to je skladiščenjem trgovčevih prodajnih izdelkov, pakiranjem za transport oziroma dostavo do kupca. »Nekateri trgovci verjetno želijo ohraniti osebni nadzor nad celotnim poslovanjem svojega podjetja ali pa preprosto nimajo časa preračunati koristi in prednosti outsourcinga,« pravi Primož Hladnik Novak iz DSV Pack & Go.

Damir Vidan, direktor projekta Warehouse.si, trdi, da izračuni nedvomno kažejo, da so prednosti sodelovanja s profesionalnim fulfillment centrom vsekakor nižji stroški za trgovca. To zlasti velja za male, srednje in nove podjetnike, saj jim ni treba kupiti ali najeti skladišča. Trgovcu tudi ni treba kupiti alarmnih sistemov ter zaposliti ekipe varnostnikov, pa strokovnega kadra, ki obvlada logistične postopke, urejanje in pripravo izdelkov. Ni mu treba delati dnevne inventure, se ukvarjati z vračili oziroma reklamacijami.

Ne potrebuje kadra, ki bo za transport zapakiral njegove izdelke. Primerno embalažo je treba seveda tudi poiskati in kupiti. In ne nazadnje se mu ni treba ukvarjati z iskanjem zanesljivega distributerja, prevoznika, ki bo njegov izdelek kar najhitreje dostavil kupcu.

Vodenje osebja terja čas in dodaten stres

Izračuni vseh teh stroškov, da ne govorimo o stresu, ki ga povzroča operativno vodenje prodaje in logistike, povedo, da so storitve fulfillmet podjetij ugodna in poceni rešitev. »Vodenje vseh omenjenih logističnih opravil jemlje veliko časa in energije, ki jo trgovec lahko bolje izkoristi za inovativen razvoj izdelka ali podjetja in marketinga, namesto da ga porabi za pakiranje, lepljenje, deklariranje in prestavljanje škatel po skladišču,« je prepričan Damir Vidan iz Warehouse.si, kjer so kot dodano vrednost za kupce uvedli še prevzemno mesto, za zdaj le v Ljubljani. Določeni kupci namreč še vedno prisegajo na osebni prevzem, po možnosti še v istem dnevu, razloži Vidan, spletni trgovci iz odročnejših krajev, ki pri njih skladiščijo svoje prodajno blago, pa tako lahko zadovoljijo kupčevo željo po hitrem osebnem prevzemu naročenega izdelka.

Konkurenčna prednost je hitrost

Fulfillment je primerna rešitev, tudi ko spletni trgovci želijo razširiti svoje poslovanje, pa za to nimajo ne prostorskih ne kadrovskih zmogljivosti. Konkurenčno prednost si bo trgovec lažje pridobil z distributerjem, ki bo zagotovil, da bo dobavna veriga čim krajša in posledično hitrejša, pravijo tudi pri GLS Slovenija, prvem paketnem distributerju z lastnim fulfillment centrom pri nas.

V Ljubljani in okolici zagotavljajo dostavo v treh urah od naročila, po Sloveniji pa v manj kot 24 urah. »Trgovci se lahko odločijo, da fulfillment centru prepustijo samo svoje 'best sellerje', preostali obseg naročil pa obdelajo sami,« Sanja Ćeman iz GLS Slovenija ponudi še eno rešitev, ki je na voljo njihovim strankam. Poudari, da mora trgovec, ki išče fulfillment partnerja, preveriti, ali ima ta zmogljivosti, izkušnje in znanje, da mu pri poslu lahko pomaga.

Povpraševanje presega ponudbo

Kot so poudarili naši sogovorniki, je bila lani rast njihovega poslovanja zaradi pandemije že tako rekoč prevelika in v tako kratkem času ni bilo lahko organizirati in prilagoditi celotnega poslovanja. »Trgovci si želijo dostavo svoje nenadno povečane prodaje optimizirati, zato je po naših storitvah več povpraševanja, kot imamo zmogljivosti, kar lahko privede do čakalne vrste. Uspešno jo skrajšamo z dodatnimi zaposlitvami in širitvijo prostorov,« pove Žiga Vipotnik, direktor podjetja Kenguru Fulfillment.

Sanja Ćeman iz GLS Slovenija pri tem doda, da so za ažurno poslovanje v lanskem prazničnem obdobju v svoji distribucijski mreži morali aktivirati kar več kot 300 dodatnih kurirjev. Letos so odprli še pet novih regionalnih skladiščnih centrov in s tem geografsko zaokrožili celotno Slovenijo.

Primož Hladnik Novak iz DSV Pack & Go glede njihovih načrtov za dodatno ponudbo pove, da razmišljajo v smeri uspešnega Amazona, ki na lastni spletni strani ponuja izdelke številnih podjetij in spletnih trgovcev. Tako tudi v DSV Pack & Go načrtujejo, da bi omogočili svojim strankam oziroma spletnim trgovcem mednarodno oglaševanje in rast z njihovo lastno spletno platformo.

Po Sloveniji in vsem svetu

»Napovedi rasti naše dejavnosti so obetavne, saj se zavedamo, da je slovenski trg spletne prodaje še vedno nekoliko sramežljiv, se pa vsako leto bolj odpira,« sklene Ćemanova.

Tudi Matej Fajdiga, direktor podjetja Fully, opaža, da so slovenska podjetja še kar zapečkarska in se bojijo pohoda na tuje trge. »S fulfillment storitvami imajo na dosegu roke celoten trg EU s skoraj 450 milijoni prebivalcev, korak naprej pa je še ves svet. Fulfillment podjetja so dobra pomoč za preboj na evropske trge.«

Pritisk vse bolj aktivnih spletnih trgovcev in že kar opazna konkurenca med slovenskimi fulfillment podjetji zahteva njihovo nenehno izpopolnjevanje in nadgrajevanje svojih storitev, zato nekatera že širijo svoje skladiščne zmogljivosti, vsi pa prisegajo na optimizacijo in avtomatizacijo določenih delov skladiščnih procesov, kjer digitalizacija že igra odločilno vlogo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Transport in logistika
Kje rastejo nova skladišča?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Kje rastejo nova skladišča? 5

V podjetjih povečujejo varnostne zaloge strateških surovin in izdelkov, skladiščnega prostora primanjkuje. Vse, kar imamo, napolnimo, pravijo logisti

FINANCE
Transport in logistika
(intervju) Borut Zorič, GLS: Prvi v skupini testiramo dostavo v istem dnevu
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija (intervju) Borut Zorič, GLS: Prvi v skupini testiramo dostavo v istem dnevu 3

»Vedno smo bili med najnaprednejšimi v skupini,« pravi Borut Zorič, direktor GLS Slovenija in tudi član upravnega odbora skupine GLS, kjer določajo strategijo na ravni celotne skupine. Bili so prvi pri uvajanju paketomatov, zdaj so prvi pri testiranju dostave v istem dnevu in prvi uvajajo fulfillment centre za spletne trgovce.

FINANCE
Transport in logistika
Top logistike & transporta: kdo je potonil in kdo se je katapultiral v višine
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Top logistike & transporta: kdo je potonil in kdo se je katapultiral v višine

Primerjava številk v daljšem časovnem obdobju kaže, kako nekateri veliki igralci izgubljajo pomen in moč na trgu, pridobivajo pa družbe z jasnim fokusom in lastništvom

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

FINANCE
IKT
Bliža se črni petek, priložnost (tudi) za spletne trgovce
IKT
IKTRedakcija IKT Bliža se črni petek, priložnost (tudi) za spletne trgovce

Temelj uspešne spletne prodaje je do uporabnika prijazna spletna trgovina

Moje finance
Nakup
Triki za cenejše spletno nakupovanje: od VPN, tujih primerjalnikov cen do prepošiljateljev
Moje finance
Pameten nakupSrečko Korber Triki za cenejše spletno nakupovanje: od VPN, tujih primerjalnikov cen do prepošiljateljev

Spletno nakupovanje cveti. Dodatni pospešek je dobilo z epidemijo in le redki so izdelki, ki jih ni mogoče kupiti na spletu. Priljubljenost spletnega nakupovanja je tesno povezana z udobjem nakupov iz domačega naslanjača, marsikdaj tudi z nižjimi cenami izdelkov kot v klasičnih prodajalnah. Razumljivo, saj pri spletnih trgovcih odpade marsikateri strošek, brez katerega klasična prodajalna ne more poslovati. Konkurenca seveda obstaja tudi na spletu in z nekaj preverjanja in spretnosti lahko prihranimo kar zajeten kupček denarja tudi pri tovrstnih nakupih.

FINANCE
Manager
(Pogled v 2022) Katere panoge bodo cvetele in katere bodo še okrevale
Manager
ManagerUroš Maučec (Pogled v 2022) Katere panoge bodo cvetele in katere bodo še okrevale

Pogledali smo, kaj lahko pričakujete v energetiki, transportu in logistiki, gradbeništvu, avtomobilski industriji, turizmu, kovinski in elektroindustriji, IKT, trgovini na drobno in kmetijstvu.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B