Uporabno
1660 ogledov

Kava poganja kreativne ideje uspešnih slovenskih podjetnikov

Franch kava, Franck Crema
1/14
Žiga Intihar
V hitrem tempu življenja in neštetih izzivov poslovnega vsakdanjika še posebej štejejo tisti majhni rituali, ki nas vsaj za trenutek razbremenijo skrbi, včasih pa celo rodijo kakšno novo kreativno idejo. Si tudi vi takšne trenutke zamišljate s skodelico kave v rokah?

Vanja Rainer, ustanoviteljica blagovne znamke 4kidsandus, in Rok Starič, ustanovitelj blagovne znamke Rok's Nut Butter, si brez kavnega rituala ne predstavljata svojega vsakdana. Ob skodelici 100-odstotno turške kave Franck Crema sta razkrila, kako sta se rodili njuni blagovni znamki, in spregovorila o njunih najljubših ritualih, s katerimi si vzameta čas samo zase in prepustita sprostitvi od vseh podjetniških izzivov.

Franch kava, Franck Crema | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Od stave s prijateljem do ‘Rokovega masla’ 

Zgodba Roka Stariča se je začela leta 2015, ko je v iskanju zdravega načina življenja začel delati naravno arašidovo maslo brez dodanih soli, olja in konzervansov. Z odlično kakovostjo je najprej navdušil svoje prijatelje in znance, nato pa se je podal na poslovno pot z blagovno znamko Rok’s Nut Butter, s katero je v letu 2018 zmagal na izboru Mladi podjetnik leta. Še danes se spominja, kako se je vse skupaj začelo:

"Moja samostojna podjetniška pot se je začela leta 2014, ko sem zaradi stave s prijateljem popolnoma spremenil svoj življenjski slog in se začel intenzivno ukvarjati s športom. Brez te odločitve danes po vsej verjetnosti ne bi bil tukaj, kjer sem. Idejna zasnova podjetja je od tukaj potekala povsem organsko, če lahko tako rečem. Najprej sem namaz iz arašidov izdeloval zase in družino, nato za prijatelje in znance. Ta moj hobi je kmalu prerasel v samostojno poslovno pot."

Rok, ki je ime izdelka svoje blagovne znamke ponazoril s imenom Rok’s Nut Butter, kar v prevodu pomeni Rokovo maslo, svojo uspešno poslovno zgodbo z nasmeškom opisuje kot 'Moja nora zgodba':

"Naj obrazložim. Namaz iz oreškov se v angleščino prevaja kot 'nut butter'. Nut pa ima, kot vemo, več pomenov. Tako se rad pošalim na svoj račun. Vsekakor pa lansiranje blagovne znamke zajema več kot samo iskanje imena. So tudi naporni in dolgotrajni koraki za zadostitev velikega števila raznolikih kriterijev, ki jih mora, kot to določa predelovalna industrija, izpolnjevati tvoj izdelek. Ko sedaj gledam na svojo začetno točko in to, v kateri se trenutno nahajam, moram priznati, da sem imel tudi srečo, da sem imel ob sebi res super ekipo, s katero sodelujemo še danes in ji popolnoma zaupam."

Franch kava, Franck Crema | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Prelomni trenutek, ki je spremenil potek karierne poti

Začetek samostojne karierne poti Vanje Rainer, ustanoviteljice podjetja 4kidsandus, ki je prepoznano po naravni kozmetiki vrhunske kakovosti, nosi grenak priokus. Zatem, ko sta s partnerjem Juretom oba izgubila službi, sta vedela, da je pravzaprav napočil njun trenutek, o katerem sta že od nekdaj sanjala – ustanoviti lastno podjetje. Vanjino znanje ekonomije in Juretovo znanje s področja biokemije je botrovalo, da sta se odločila, kakšno podjetje si zares želita.

"Takrat sva se odločila, da bova proizvajala kozmetiko, zanjo pa sva se odločila na podlagi preteklih uspešnih poizkusov, saj je Jure že uspel ustvariti kreme, s katerimi sva uspešno lajšala simptome atopijskega dermatitisa pri najinih otrocih, tako da je bila odločitev tudi smiselna. Nekoliko več težav sva imela z izbiro imena najine blagovne znamke. Želela sva, da ima blagovna znamka nek pomen, neko sporočilo, in nikakor nisva bila zadovoljna z najinimi idejami. Ker nisva strokovnjaka za branding, sva se odločila poiskati pomoč tistih, ki to področje obvladajo. Tako so nama predlagali 4kidsandus, ki predstavlja nas kot družino in ki pomeni, da so izdelki tako za otroke kot za nas odrasle."

Izbiranje imena blagovne znamke tudi Vanja ocenjuje kot pomemben korak pri uveljavljanju blagovne znamke. A to je le del sestavljanke, kot pravi. "Za uveljavitev blagovne znamke je potrebno kar nekaj časa in potrpežljivosti, če nimaš na voljo dovolj veliko denarja za marketing. In start-upi običajno nimamo veliko denarja. Zato je še posebej pomembno, da si neprestano inovativen, da se razvijaš."

Franch kava, Franck Crema | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

In kje pa najdeta oddih od zahtevnih izzivov poslovnega vsakdanjika?

"Zagotovo v najinem najljubšem ritualu – jutranji kavici. Brez nje si preprosto ne predstavljava dneva. Zelo pomembna pa mi je tudi fizična aktivnost – ko na treningu prebudiš svoje telo in se boriš s samim sabo," poudarja Vanja, ob tem pa dodaja, da so po njenem mnenju vsakodnevni rituali nujni, da se vsaj takrat posvetiš sebi in ne razmišljaš o poslu. Na kavo pa ne prisega samo v času jutranjega rituala, ampak tudi pri razvoju naravne kozmetike, saj jo vsebujejo tudi nekateri izdelki njene blagovne znamke 4kidsandus.

Tudi Rok se strinja, da se je v hitrem tempu življenja dobro posvetiti tudi tistim majhnim ritualom, ki sproščajo in razbremenijo misli: "Med mojimi rituali je zagotovo pitje kave, ki mi v mojem hitrem tempu življenja predstavlja trenutek, ki si ga vzamem zase. Čeprav je to le tistih kratkih 10 minut, mi to omogoča, da se za tisti čas umirim in zadiham. Pa tudi sprehodi z družino. To sta tista rituala, ki mi pomagata, da si vzamem čas zase in za svojo družino."

Franch kava, Franck Crema | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Pristna turška kava, ki je navdušila znana slovenska podjetnika

Vsi vemo, da nas včasih delo prevzame, zato blagovna znamka Franck predstavlja najboljši način, da ljudje z zaposlenim življenjskim slogom uživajo ob skodelici kave doma ali na poti. Franck Crema je prava 100-odstotno turška kava, ki je z enostavno pripravo in odličnim okusom navdušila tudi Roka in Vanjo.

Zaradi posebne tehnike mletja jo lahko pripravimo na dva načina – na praktičen ali klasičen način v džezvi. Če imamo dovolj časa, si jo lahko pripravimo na klasičen način v džezvi, ko pa smo na tesnem s časom, lahko izkoristimo priročnejši način priprave – kavo Franck Crema le prelijemo z vročo vodo, jo premešamo in počakamo minuto. Nato lahko uživamo v skodelici kave kjerkoli in kadarkoli želimo. Ne glede na to, kateri način priprave izberemo, kava ohrani bogat okus, peno ter kremast okus čokolade in kakava, ki je naravno prisoten v izbranih zrnih.

Za več informacij obiščite spletno stran Franck Slovenija, vse aktualne novosti pa spremljajte na Facebook strani Franck Slovenija.