Tujina

Mladoletnega strelca v Michiganu obtožili umora in terorizma

Detroit, 02. 12. 2021 07.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Tožilstvo je 15-letnega dijaka srednje šole v ameriški zvezni državi Michigan, ki je izvedel strelski napad in ubil štiri sošolce, v sredo obtožilo kot odraslega, obtožnica pa ga med drugim bremeni umora, poskusa umora in terorizma.

Okrožna tožilka Karen McDonald ni razkrila motiva za strelski napad v mestu Oxford Township, nedaleč od Detroita, med katerim je bilo ranjenih še osem oseb, vendar je zatrdila, da je šlo za naklepno premišljeno dejanje. Mladoletni Ethan Crumbley je namreč noč pred napadom posnel video, v katerem je napovedal ubijanje.

Njegova starša sta imela le nekaj ur pred napadom sestanek s šolskimi uradniki na temo obnašanja njunega sina, vendar za zdaj ni jasno, o čem natančno so govorili.

Nekaj ur zatem je Crumbley vstopil v toaletne prostore z nahrbtnikom in prišel ven s polavtomatsko pištolo, ki jo je pred tednom dni kupil njegov oče. Odšel je po hodniku in streljal na vse strani. "Slišali smo dva strela, nato pa je učitelj stekel v razred in zaklenil učilnico. Pred vrata smo postavili mize, zakrili okna in se skrili," je povedal eden od dijakov Aiden Page."Za vsak slučaj smo imeli v rokah kalkulatorje in škarje, če bi strelec stopil v učilnico in bi ga morali napasti," je še povedal Page.

Ubil je 16-letnega Tata Myreja, 14-letno Hano St. Juliana, 17-letno Madisyn Baldwin in 17-letnega Justina Shillinga ter ranil druge. Pomočnik tožilke Marc Keast je na sodnem zaslišanju dejal, da je mladoletnik prinesel v šolo orožje z namenom, da ubije kar največ sošolcev.

Keast je sodišče prepričal, da je Crumbleyju zavrnilo varščino in ga je iz ustanove za mladoletnike preselilo v zapor za odrasle. Obtožili so ga kot odraslo osebo in obtožnica obsega več kot 20 točk.

Njegova starša sta zagovornika pravice do orožja in mama je pred leti celo pisala pismo tedanjemu predsedniku ZDA Donaldu Trumpu, v katerem se mu je zahvalila, da podpira pravico do orožja. Sedaj ji skupaj z možem grozi obtožnica, ker nista zavarovala orožja pred sinom.

V ZDA je bilo letos že 31 množičnih strelskih napadov, v katerih je bilo uporabljenih 28 kosov strelnega orožja.

KOMENTARJI (68)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dannyer
02. 12. 2021 21.56
+1
med tem ko v wakasu ko pa je storilec res ter. saj je namenoma napadel ljudi z avtom pa ne. vse je politika v zda.
Državni Civilist
02. 12. 2021 13.01
Glede legalizacije orožja pa more posledično imeti tudi Policija več pooblastil. Pa tudi bolj pripravljeni bi mogl bit kot v ZDA če že. To glih zarad tega "strelnega" orožja k ga v Slo za 2000€ ne dobiš za vogalom. V ZDA pa za 250 dolarjev tagmu neumnežu kot ta tamau lepo celo starši "dajo" orožje. Orožje bi pa tud mogl met doma v sefu da se neb kej tazga še zgodil ampak to je ZDA.
IKOSS
02. 12. 2021 14.41
+1
V Sloveniji je na črnem trgu mogoče po navedbah pristojnih organov moč dobiti ročno bombo za nekaj everskih desetakov, pištolo za dobrega stotaka, avtomatsko puško za polovico tisočaka! Prepričanje, da so tovrstna sredstva v Sloveniji težko dosegljiva, z realnostjo nima prav nič skupnega. Seveda, v kolikor se oseba nakupovanja loti nadvse nespretno, primer iz bližnje preteklosti, je lahko tudi cena izjemno visoka.
Državni Civilist
02. 12. 2021 12.55
Pravilno z njim v ječo ali pa smrtna za tega teroristka. Glede urožja komu je foter sploh kupu pištolo seb ali temu klincu? Tagmu res neb smel urožja kupit! Sploh pa da jih gre v šolo strelat to pa adijo pamet. Naj raje prej pomisli da bo "terorist"če to nardi. Preden to gre delat se pa naj raje ustreli če 100% misl nardit ali je pa že na poti do tega. Glede orožja se pa čist strinjam za prosto prodajo to bi mogl tud v Slo LEGALIZIRAT! Take psihopade k dobesedno nezna z orožjem niti sebe nezna ustrelt pa v polje ali dosmrtno še boljš. Najboljš bi blo zanga da bi ga že na kraju izbrisal plavi ker takmu še sodit neb smel!
ssecnik
02. 12. 2021 11.55
-1
V 31 strelskih pohodih so uporabili 28 kosov orožka?A pol so bli trije pohodi brez al so se trije kosi orožja bili na dveh pohodih?
reket
02. 12. 2021 11.54
+0
Se starse v zapor. Zagovornike uporabe orozja.
Hisantora
02. 12. 2021 11.37
-1
V rokah so imeli kalkulacije in škarje, če bi jih slučajno napadel...kaj bi delali s kalkulatorji v tem primeru????
Hisantora
02. 12. 2021 11.37
-1
Hisantora
02. 12. 2021 11.38
-2
ValterUdovernik
02. 12. 2021 10.57
+2
Premalo orozja imajo, vec pusk rabijo, udi mladostniki.
Rodion Raskolnikov
02. 12. 2021 11.27
+1
IKOSS
02. 12. 2021 11.38
+2
Bi bil storilec oborožen s pištolo, ki omogoča avtomatski režim ognja, kaj bol smrtonosen? Proti pričakovanju mnogih, je odgovor ne! Zgolj izjemno redke taktične situacije so takšne, kjer ta lastnost lahko predstavlja kako taktično prednost, uporaba v vseh ostalih pa predstavlja celo slabost. Če torej povzamemo, če smo soočeni s napadalcem, bi bilo za nas celo ugodneje, v kolikor bi storilec uporabljal avtomatsko orožje.
Rodion Raskolnikov
02. 12. 2021 11.51
IKOS brez dvoma imaš prav, zato imajo vse vojske zgolj polavtomatske puške in iz istega razloga so teroristi v Bataclanu posegli po polavtomatskih puškah, ja pa Paddock tudi ni hotel uporabljati bumpstock kopit, da ne bi slučajno rafalno ustrelil po obiskovalcih koncerta. Dobro si to napisal!
IKOSS
02. 12. 2021 12.59
+2
@Rodion Razkolnikov V taktičnem vidiku štejejo predvsem naboji, ki svoje nameravane cilje zadenejo. Izjema je zgolj t.i. zaporni ogenj, ki ima cilj predvsem sovražnika prikovati na določeno lokacijo, ali mu odvzeti bojno pobudo in za te potrebe se avtomatski ogenj običajno uporablja. Avtomatski režim ognja ima vrsto omejitev in slabosti. Realnost nikakor ne odslikava prikazov iz filmov, kjer glavni junak v rafalu ustreli v smeri skupine in ti elegantno in enotno popadajo. Velika večina taktičnih situacij je takšnih, da uporaba avtomatskega režima ognja ne predstavlja prednosti, temveč prej v taktičnem smislu slabost. Vojske resda pogosto uporabljajo strelna orožja, ki omogočajo tudi avtomatski režim ognja, dejansko pa se ta režim ognja uporablja le izjemoma in še tedaj v izjemno omejenem obsegu. Ker gre dejansko za dodatno funkcijo sprožilca, dodatna možnost, ki jo taka zasnova omogoča, se večina vojska načeloma odloča tovrstne sisteme vgraditi. Se pa ob tem pogosto odločijo za rešitev, ki omogoča zgolj 2, 3, ali 4 strelne rafale, ne polno avtomatskega delovanja, saj se zavedajo slabosti, ki jih ta prinaša. Nesporno dejstvo je, da bo slabše izurjen strelec v pol-avtomatskem režimu ognja zadel veliko več, kot v avtomatskem, prav tako pa se bo njegova taktična sposobnost ob uporabi avtomatskega režima ognja pretežno zmanjšala. Resda velika večina zgoraj zapisano težko razume, a vendar je strokovno točno. Kar se tiče različnih incidentov in sredstev v teh uporabljenih. Le v izjemno redkih primerih storilci uporabijo ognjena orožja, ki to možnost omogočajo, navzlic poročanju medijev, ki je pogosto zavajajoče. Še manj je takšnih incidentov, kjer je ta lastnost povečala število žrtev.
brusilec
02. 12. 2021 19.58
-1
ikos .. seveda .. in ti verjames vsaki teoriji ki jo spesnijo da bi le lahko prodajal avtomatsko orozje v zda .. to je sponzorirana objava in totalna neumnost. predstavljajsi terorista ki stopi v polno dvorano in sprazni 50 metkov v 10sekundah .. dejansko se pokosi folk. in ne, ne rabis it na univerzo da znas streljati z avtomatsko pusko, res samo nek zabitnez bi bil se bolj nespreten. z avtomatskim orozjem je smrtonosnost v napadu na eno osebo 99% .. pri poloavtomatskem je vsaj malo manjsa.
JohannDoe
02. 12. 2021 10.08
+1
Borjač dej ne sprenevedaj se. Tisto je bilo čist vse posneto kaj je bilo in kaj ni, zato pa so ga tud oprostili. Prvi ustreljeni je delal nemire in s tem namenom prišel tudi na proteste, da razbija izložbe in zažiga avtomobile. Čisti provokator na levičarskih protestih, kot jokcate zarad njih na ljubljanskih. Kar se tiče sprehajanja po ulici s puško, kar bi mu lahko zamerili, pa je očitno povsem legalno in ni sodni sistem kriv ničesar. Sam pametnjakoviči v svojem sovraštvu raje ponavljate mantre. In od kod ti, da ima karkoli s ku klux klanom? To je spret ena vaša bolna domišljija, ki je zrasla iz ugibanj potem pa se sesula v prah.
JohannDoe
02. 12. 2021 10.08
+2
Zakaj so nekateri mediji dolgo časa predvajali posnetke z izrezanimi vsemi ključnimi deli, dokler se ni pojavil celoten posnetek? Da so zadovoljili ravno take polne sovraštva in želje po nekem maščevanju, kot si ti?
JohannDoe
02. 12. 2021 10.17
+2
Tako med nama: on ne bi smel streljat, ker bi domov, avtomobile in trgovine morala zaščitit že sama policija, huligani in kriminalci pa ne bi smeli prit na proteste z namenom, da razbijajo, zažigajo, pretepajo in izvajajo svoje provokatorske orgije. Če bi hotelo bit prav.
IKOSS
02. 12. 2021 10.38
+2
Ena temeljnih človekovih pravic je zasititi lastno življenje, zdravje ter tudi premoženje, če je to ogroženo izven zakonskih okvirov! Žal to pogosto privede do t.i. kolizije, trka različnih vrednot in nekateri posamezniki imajo resne težave pri vrednotenju le teh. Posledično si težko ustvarijo realno podobo o posameznem incidentu.
Roadkill
02. 12. 2021 10.04
-2
so se lotili zadeve pri riti
Roadkill
02. 12. 2021 10.04
-3
družba ki ga je ustvarila ga je sedaj obtožila. otroka
brabusednet
02. 12. 2021 09.47
+0
Vprašanje,kaj je bilo zadaj.Vemo,kako se vrstniki spravijo na nekatere,ki jih ne marajo.Tudi pri nas to postaja vse pogosteje.Samo pri nas ni dostopa do orožja se pa dogajajo psihične trauma in posledično tudi samomori.Poznam primer,kako so se sošolci spravili na učenca in ga pripeljali na rob samomora.Učitelji pa tudi si ne upajo preveč posegat vmes.Saj vemo,da starši grozijo z tožbami in odvetniki.Primeri korone že kažejo na to.Tudi sedaj se že kažejo mržnje med otroci,ki nočejo se testirat nosit maske in ostalimi.Za to so pa krivi predvsem starši,ki nasprotujejo vladnim ukrepom.Sedaj ko bodo otroke cepili bo sigurno nastal nov problem med otroci cepljen necepljen.Ni isključeno,da bodo starši zahtevali delitev razredov na cepljene in necepljene.Tako daleč so pripeljali našo družbo nasprotniki vsemu.
Delavec_Slo
02. 12. 2021 09.39
+2
A res, pri nas bi mu sodiš če dalo dovoljenje za take zadeve!
Delavec_Slo
02. 12. 2021 09.38
+1
A res, pri nas bi mu sodišče dalo dovoljenje za take zadeve!
JohannDoe
02. 12. 2021 09.36
+2
V severni Koreji se to ne bi zgodilo. Sam povem. Kitajska tud dobro handla, kjer ma s kamerami pokrito. Spište kak "samoumeven" predlog.
CrushLow
02. 12. 2021 09.24
-3
Pri nas je razni JJi in podobni nebi upal delat takih bedarij če bi imel vsak drug avtomat za pasom .... tko pa narod šetajo ko ofce ...
JohannDoe
02. 12. 2021 09.39
+2
Pri nas bi se narod streljal med sabo in bil okupiran s tem tačas, ko bi tisti, ki so vzrok vsega, mirno spali in počeli kar počnejo. Sej v Ameriki se dogaja nekaj takega. Sam tam so relacije razpršene, pri das bi ble pa rdeče-bele v vseh izvedbah.
Tako pac je
02. 12. 2021 09.15
+1
AlexReal
02. 12. 2021 09.04
+3
Noro, k temu pa pripomore tudi čudni sodni sistem, ki oprosti ljudi, ki z avtomati hodijo po cesti ali pa celo streljajo po ljudeh. V samoobrambi, baje !
pa dobr no
02. 12. 2021 09.18
-2
Tisti primer je dokazan, kaj je bilo. Napadel ga je levičarski skrajnež - obsojeni pedofil in njegovi kriminalni pajdaši in so ga poskušali ubiti. Nekateri mediji pač obsojene pedofile prikazujejo kot neke heroje in svojevrstne liberalce.
trollolll
02. 12. 2021 09.24
+2
Aha, levicarski skrajnez... Ki je tudi imel pistolo v roki. Levicarski skrajnez bi imel marjetice v roki ne pa pistolo. Fpvslo ti si tut en tak k se mu Kuckoti prikazujejo v omari pa jih krivis za lastno nesposobnost in nesreco?
borjac
02. 12. 2021 09.36
+2
Ali je imel okrog vratu obešeno tablo na kateri je bilo napisano pedofil, tako daje ta mladič Ku-Klux-Klana vedel koga ustreliti ??
JohannDoe
02. 12. 2021 09.42
+1
@alex Zato pa imata severna koreja in kitajska boljši sodni sistem. Tam tud, predvidevam, se US ne vtika v odloke in zakone, ki jih sprejme vlada in so po defaultu pravični. Čista idealna ureditev.
stumfeta
02. 12. 2021 09.51
+0
Čuj, kaj to so ga naprej oni napadli, pa se potem on ven puško potegnil al je on s puško že pršu tja med množico? A pa tistem baje levičarskemu skrajnežu in pedofilu, a to mu je na čelu pisalo "sem levičarski skrajnež in pedofil"? Dej mi povej, a samoobramba izgleda tako, da hodiš okrog in meriš v ljudi, ki se jih bojiš, čeprav ti nič nočejo? In jih potem rabiš štirikrat ustrelit, da se počutiš varnega? Kaj je sploh hodil tja, če se je počutil tako ogroženega? M?
JohannDoe
02. 12. 2021 14.33
@štumfeta Ne vem, sojenje je menda končano. Verjetno so tekom sojenja razpucali marsikako stvar in podrobnost, najbrž se da to tud uradno na netu kje najt. Lahko pa se še vedno sprašujemo in ugibamo kaj se je zgodilo, kje in kako... in smo brez da bi karkoli vedeli o dogodku in vpletenih boljši sodniki od samih sodnikov. Najlažje je vedeti vse in sprejemati prave zaključke, če ne veš ničesar.
MucaNeGrize
02. 12. 2021 09.03
-1
del usa populacije potomcev iz EU ima to v genih ...predniki so nativ prebivalce naučili ljubezni in sobivanja ...z orožjem
IKOSS
02. 12. 2021 09.23
+0
Rodion Raskolnikov
02. 12. 2021 09.40
+2
IKOSS
02. 12. 2021 10.00
+1
V zakonodaji je pogosto zaslediti naslednjo formulacijo: …v tem zakonu pomeni ta in ta izraz sledeče… To je tipičen primeri, kjer zakonodaja odstopa od siceršnjih strokovnih osnov, zakonodajalec pa je svoje nestrokovno ravnanje poizkusil pač nekako rešiti. Kako neustrezen in nestrokoven je pogled na to tematiko celo s strani odločevalcev, je bilo nazorno videti, ko je na enem izmed odborov v okviru sprejemanja novelirane evropske direktive s tega področja, eden od razpravljavčev povedal, da se zaveda, da stvari urejajo v nasprotju s siceršnjimi pravili, a vendar je to sprejemljivo, saj regulirajo nekaj posebnega. Nikamor! Pravila morajo biti generalizirana!
Rodion Raskolnikov
02. 12. 2021 10.42
-1
eden od razpravljalcev ????postopku sprejemanja nove direktive je sodelovalo tisoče ljudi! eden je mislil nekoliko drugače in to je tvoj argument? verjetno se zafrkavaš?
MucaNeGrize
02. 12. 2021 09.02
+1
dostop do orožja ...zblojene trumpistične vrednote...demokracija - ki to ni...itd
pa dobr no
02. 12. 2021 09.20
+9
Trenutni predsednik ni trump in do sedaj Biden ni storil popolnoma ničesar, da bi to ustavil in se še vedno strinja z orožjem vsepovsod. Živiš v preteklosti kolega.
MarioSuper99
02. 12. 2021 09.30
+3
Tukaj trumpu lahko očitaš le to da je odkrito zagovarjal orožje. Noben predsednik do sedaj, niti demokrat niti republikanec ni naredil popolnoma nič proti orožarski zakonodaji. Biden se modro izmika tej tematiki, ker če so kje složni američani, so to pri orožju in sprejetja kakršnegakoli zakona proti orožju bi stranka izgubila veliko glasov. Žalostno a resnično
Marleneroya
02. 12. 2021 09.01
+0
Še sreča, da nimajo Srbijanskega p AVNOJSKEGA pravosodja tako kot pri nas, obsojen bo kot odrasel in svetlobe ne bo več videl kar je edino pravilo...Čeprav je AMERIKA gnila pa sistem deluje..