Kljub neugodnim gospodarskim okoliščinam je Netflixu uspelo popolnoma obrniti trend izpada naročnikov. Foto: EPA
Kljub neugodnim gospodarskim okoliščinam je Netflixu uspelo popolnoma obrniti trend izpada naročnikov. Foto: EPA

Tisti, ki uporabljate eno izmed najbolj znanih platform za pretočno predvajanje filmov in serij, ste morda opazili, da najljubših oddaj ne morete pogledati tako hitro, kot ste jih po navadi. Tako je vsaj pri tistih najbolj priljubljenih, kot sta na primer Stranger Things in Ozark, kjer je za nadaljevanje ogleda serije po določenem številu epizod treba počakati nekaj tednov.

V boju proti znatnemu upadu naročnikov v preteklih dveh četrtletjih je ta pojav le eden izmed številnih, s katerimi Netflix skuša zakrpati izpad naročnikov in obstoječe zadržati na spletni strani. Očitno strategija deluje, saj je kalifornijsko podjetje v zadnjem četrtletju naštelo kar 2,4 milijona novih naročnikov in tako obrnilo trend umiranja spletne strani.

Nazaj na pota linearne televizije

Kriza življenjskih stroškov je namreč številna gospodinjstva in druge uporabnike prisilila, da izdatke režejo tam, kjer najmanj boli – pri naročninah na Netflix in podobne platforme. Kako je torej podjetju uspelo obrniti trend kljub neugodnim gospodarskim okoliščinam? "Prvotno je bil namen Netflixa, da ljudje najljubše serije pogledajo na mah. Na začetku je ta strategija popolnoma prevzela gledalce," je za BBC pojasnil Frances Taylor, ki že leta spremlja navade gledalcev.

Dodal je, da so se morale takrat televizije, ki so vsak teden izdale nov del serije, prilagoditi storitvam, ki jih nudi konkurenca, zdaj pa Netflix uporablja obratno strategijo. Podobne prijeme uporabljajo skoraj vse najbolj znane spletne strani, ki nudijo pretočno predvajanje oddaj (Ted Lasso na Applovi platformi, The Boys in Pam & Thommy pa na Amazonovi in Disneyjevi).

Izvirne uspešnice

To je seveda mogoče le, če so na spletni strani filmi, serije in oddaje, ki močno pritegnejo občinstvo. Take serije, ki si jih je mogoče ogledati samo na Netflixu, so bile v preteklosti Money Heist, The Witcher in Squid Game, trenutno pa poleg serij Ozark in Stranger Things buri duhove oddaja o serijskem morilcu Jeffreyju Dahmerju.

"Le ena oddaja na teden namreč rodi pričakovanje med gledalci in jih naredi neučakane. Prav tako uporabnike prisili v to, da ostanejo naročeni dalj časa ali pa pač počakajo do izida zadnjega dela, kar pa seveda pomeni, da lahko na spletu nehote izvejo vsebino serije," je še dodal Taylor.

Algoritmi in tehnološke malenkosti, ki ustvarjajo velike rezultate

Še eden izmed prijemov, ki jih Netflix uporablja za zadrževanje naročnikov, je posebna različica za otroke, ki stran naredi uporabno za čisto vsakega člana gospodinjstva. Veliko sredstev in časa so vložili tudi v algoritme, ki prepoznajo preference in navade gledalcev, nato pa jim svetujejo filme in oddaje, ki naj bi jih zanimale. Najpomembnejši korak Netflixa pa je gotovo nov zagon pri ustvarjanju izvirnih oddaj, ki jih je mogoče spremljati le na tej spletni strani.

Netflix znova meri na vrh. Foto: Pixabay
Netflix znova meri na vrh. Foto: Pixabay

Zelo pomembni sta tudi funkciji, ki takoj nadaljujeta predvajanje naslednje oddaje po končanem ogledu ("auto play") in predvajanje izsekov oddaj, ko s kazalcem potegnemo nad sliko oddaje. Zadnja strategija podaljša iskanje primernega filma ali serije uporabnika, to pa ga zadrži na strani še dlje. Z vsemi strategijami se pri Netflixu tako znova skušajo odlepiti od konkurence, ki je v preteklosti krepko prehitela kalifornijskega giganta.