Novice

Renault, Nissan in Mitsubishi z novim načrtom v prihodnost

Načrt sodelovanja do leta 2030 se osredotoča predvsem na elektrifikacijo in povezljivo mobilnost ter s tem povezane naložbe.

Sodelovanje treh avtomobilskih proizvajalcev v okviru alianse Renault-Nissan-Mitsubishi bo tudi v prihodnosti temeljilo na skupnih projektih in dejanjih, s katerimi bodo pospešili in oblikovali skupno prihodnost do leta 2030. Prihodnost alianse naj bi še naprej slonela na trdnih temeljih, postavljenih pred poldrugim letom, ko so predstavili nov model poslovnega sodelovanja v podporo konkurenčnosti in donosnosti za vsako od sodelujočih podjetij.

Še naprej naj bi potekalo sodelovanje po principu vodja-sledilec, po katerem so si podjetja med seboj razdelila posamezna področja, ki bodo pod njihovim vodenjem oziroma nadzorom. Razvili so metodo pametne diferenciacije, s katero definirajo želeno raven skupnih značilnosti za vsako vozilo, na podlagi katerih določijo parametre medsebojnega združevanja platform, pogonskih sklopov, segmentov vozil in proizvodnih obratov. Na ta način naj bi do leta 2026 povečali delež uporabe skupnih konstrukcijskih osnov z današnjih 60 na več kot 80 odstotkov pri skupno 90 modelih. Mitsubishi naj bi svojo navzočnost v Evropi okrepil z dvema novima modeloma, ki bosta temeljila na prodajnih uspešnicah Renaulta.

V prihodnje naj bi vse članice alianse uporabljale pet skupnih platform za električna vozila, ki naj bi predstavljale osnovo 35 novim električnim modelom do leta 2030, v roku prihodnjih petih let pa naj bi skupna vrednost naložb v elektrifikacijo znašala 23 milijard evrov. Devetdeset odstotkov novih električnih modelov bo zasnovanih na platformah CMF-AEV (cenovno najdostopnejša platforma), KEI-EV (platforma za mini vozila), LCV-EV (platforma za kombinirana vozila) ter CMF-EV in CMF-BEV, ki bo kot najbolj konkurenčna platforma za kompaktna električna vozila uvedena v letu 2024.

Platforma CMF-BEV naj bi zagotavljala do 400 km dosega ter zmanjšala stroške za tretjino in porabo energije za do 10 odstotkov. Predstavljala naj bi osnovo 250.000 vozil letno, med njim pa naj bi bila tudi električna različica ponovno obujenega Renaulta 5 in električni naslednik Nissanove Micre. Na osnovi platforme CMF-EV bo temeljilo več kot 15 električnih modelov, prva avtomobila, ki že kmalu prihajata v prodajo na njeni osnovi, pa sta Nissan Ariya EV in Renault Mégan E-Tech Electric. Letno naj bi bilo na njeni osnovi izdelanih 1,5 milijona vozil.

Na podlagi skupne strategije naj bi potekal tudi razvoj in proizvodnja akumulatorjev, s skupno proizvodno zmogljivostjo 220 GWh pa naj bi tvorili konkurenčno in privlačno ponudbo za vse vrste kupcev. V sodelovanju s partnerskimi podjetji naj bi znižali stroške akumulatorjev za polovico v letu 2026 oziroma za 65 odstotkov do leta 2028. Nissan bo vodil inovacije na področju razvoja baterij z elektrolitom v trdnem stanju (ASSB – All Solid State Battery), ki naj bi prinesle podvojeno energijsko gostoto in za tretjino krajši čas polnjenja. Do leta 2028 naj bi uvedli množično proizvodnjo tovrstnih baterij, kar naj bi omogočilo dodatno znižanje stroškov na 65 dolarjev na kWh in doseganje stroškovne izenačenosti z vozili z motorji z notranjim zgorevanjem. V nasprotju z drugimi predstavniki avtomobilske industrije so se pri aliansi odločili za uporabo lastne tehnologije za upravljanje akumulatorjev, obvladovanje celotne strojne in programske opreme pa naj bi jim omogočilo dostop do dragocenih podatkov za predvidevanje in tehnološke izboljšave za nadzor in upravljanje akumulatorjev.

Renault bo prevzel pobudo za razvoj skupne centralizirane električne in elektronske arhitekture, prvi povsem s programsko opremo določen avtomobil pa naj bi predstavili do leta 2025. Poleg tega nameravajo nadaljevati razvoj naprednih sistemov za pomoč vozniku (ADAS) in avtonomne vožnje ter pričakujejo da bodo do leta 2026 imeli na cestah že več kot 10 milijonov vozil, ki bodo opremljeni s sistemi za avtonomno vožnjo ter 25 milijonov vozil, povezanih v podatkovni oblak (Alliance Cloud) s stalno izmenjavo podatkov (trenutno je takšnih vozil 3 milijone). Kot eni prvih avtomobilskih proizvajalcev nameravajo v svojih vozilih ponuditi ekosistem Google, njihove stranke pa bodo imele po zaslugi nedavno sklenjenega dogovora tudi možnost ugodnega polnjenja v mreži polnilnic Ionity.

Avtomobilizem.com (Vir in foto: Renault.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Električni naslednik Micre za evropske kupce
Novi Mitsubishi ASX bo v Evropi na voljo leta 2023