Slovenija
Oglas

Vsestranski športni terenec dodaja pionirske tehnologije. Mercedes-Benz GLC

Ljubljana, 01. 12. 2022 00.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min

Svoboda v svoji najlepši obliki – novi GLC poleg privlačnega videza, nadstandardnega udobja in terenskih zmogljivosti zdaj odlikujejo še pionirske tehnologije.

GLC je Mercedes-Benzova klasika in najbolje prodajani model znamke, nova generacija teh vozil pa je še boljša in bolj vsestranska na vseh področjih, od vožnje, udobja in ekonomičnosti do tehnologije.
GLC je Mercedes-Benzova klasika in najbolje prodajani model znamke, nova generacija teh vozil pa je še boljša in bolj vsestranska na vseh področjih, od vožnje, udobja in ekonomičnosti do tehnologije. FOTO: Mercedes-Benz AG

Na področju športnih terencev je Mercedes-Benz že z modelom ML oral ledino. Prelomni trenutek pa se je zgodil s predstavitvijo dinamičnega GLC, ki je v hipu postal eden najbolj zaželenih avtomobilov z zvezdo na nosu, saj je zagotavljal veliko odličnih lastnosti. Med drugim brezkompromisno obvladovanje razgibanega terena, bogato opremo za udobje in varnost, široko izbiro motorjev za dinamične in bolj ekološko ozaveščene uporabnike, predvsem pa izjemni uporabnost in vsestranskost. Zaradi tega je postal tako univerzalen in v ponudbi avtomobilov znamke Mercedes-Benz najbolje prodajani model, po katerem posegajo starejši, družine in zelo pogosto poslovni uporabniki. Ne čudi, da je Mercedes-Benz v 14 letih prodal že 2,6 milijona primerkov GLC, glede na že v osnovi izjemno bogato opremo pa lahko že vnaprej na uspeh obsodimo tudi novinca. 

Novi standardi na cesti in razgibanem terenu

Novi GLC je takoj prepoznaven kot član družine športnih terencev znamke Mercedes-Benz in znova dokazuje, kako lahkotno je mogoče združiti eleganco in dinamičen oblikovalski pristop. Rezultat je vozilo, ki postavlja standarde, tako na cesti kot razgibanem terenu. Njegovo dinamičnost že na prvi pogled razkrivajo sodobna oblika, izrazite zunanje linije ter jasno zasnovana, popolnoma digitalizirana in vrhunsko izdelana notranjost, narejena iz visokokakovostnih materialov.

Ekipa, zbrana okoli slovenskega guruja zunanjega oblikovanja Roberta Lešnika, mu je namenila subtilne, a pomembne spremembe, ki združujejo znani slog, a bolj dinamičen oblikovalski pristop. Gladke linije, za šest centimetrov daljše vozilo, malenkostno, a opazno nižja karoserija imajo svoj podpis v odličnem koeficientu zračnega upora (Cd = 0,29). To se kaže na številnih področjih, v estetskem pogledu, v izjemni zatesnjenosti in neslišni vožnji, manjši porabi bencina ali dizelskega goriva ali pa pri daljših vožnjah na elektriko v primeru priključnih hibridov. K temu pripomorejo tudi aerodinamično optimizirana kolesa, velika od 18 do 20 palcev.

Z vidika premišljenih podrobnosti in neprekosljivega smisla za estetiko je Mercedes-Benz že desetletja narekovalec trendov.
Z vidika premišljenih podrobnosti in neprekosljivega smisla za estetiko je Mercedes-Benz že desetletja narekovalec trendov. FOTO: Mercedes-Benz AG

Izjemno udobje pri vsakodnevnem upravljanju

Novi GLC s svojimi dimenzijami še bolj poudarja dinamičen in zmogljiv videz športnega terenca. V dolžino je s 4716 mm za 60 mm daljši, za 15 mm daljša medosna razdalja pa potnikom na zadnjih sedežih omogoča več prostora in udobja. Širina vozila ostaja nespremenjena, tj. 1890 mm. Kolotek je spredaj širši za 6 mm (zdaj 1627 mm) in zadaj za 23 mm (zdaj 1640 mm). 

Zaradi večjega zadnjega previsa se je povečala prostornina prtljažnika, in to na 600 litrov, kar je v primerjavi s predhodnikom za 50 litrov več. To je opazno predvsem pri vsakodnevnih potrebah in na družinskih potovanjih. GLC je serijsko opremljen z električnim odpiranjem in zapiranjem pokrova prtljažnika EASY-PACK, ki omogoča preprosto natovarjanje in raztovarjanje prtljažnega prostora. Upravljanje je praktično, s pritiskom na tipko na ključu vozila ali z ročajem za sprostitev na pokrovu prtljažnika. Za preprečevanje poškodb, ki bi lahko nastale pri odpiranju, je pokrov prtljažnika EASY-PACK opremljen s samodejnim zaznavanjem predmetov v okolici.

Sistem DIGITAL LIGHT za izjemno zmogljivost z opcijskimi funkcijami projeciranja

Motorna maska z vzorcem izrisanih zvezdic Mercedes-Benza je večja in skriva številne senzorje in radarje za delovanje dolgega seznama naprednih tehnologij. Največ pozornosti sprednjega dela je namenjene revolucionarnim žarometom, ki so opcijsko opremljeni z digitalno tehnologijo DIGITAL LIGHT. Ta v slabših vremenskih razmerah ali v temi pred seboj do popolnosti razsvetljuje cestišče in s projekcijo pomožnih znakov voznika opozarja na morebitne nevarnosti.

Gre za LED-tehnologijo, ki je sposobna prostor pred vozilom osvetljevati z resolucijo s kar milijon točkami na žaromet, s porazdelitvijo svetlobnih žarkov na način, ki poskrbijo za maksimalno osvetlitev cestišča in okolice. Žarometi lahko s svetlobnim podpisom opozorijo na prekratko varnostno razdaljo, na ohranjanje postavitve vozila na zadevnem voznem pasu ali na vozila v voznikovem nevidnem delu (mrtvi kot). To so žarometi prihodnosti, ki so v novem GLC na voljo že danes.

Digitalni žarometi veljajo za enega prelomnih sistemov v avtomobilski industriji z vidika varne vožnje v slabi vidljivosti ali temi.
Digitalni žarometi veljajo za enega prelomnih sistemov v avtomobilski industriji z vidika varne vožnje v slabi vidljivosti ali temi. FOTO: Mercedes-Benz AG

Dolg seznam napredne standardne opreme

Novi GLC zasije z najnovejšo generacijo inovativne tehnologije. Povsem novo potniško kabino lahko opišemo z dvema besedama: razkošno in napredno. Digitalno kuliso sestavljata dva standardna združena velika zaslona: 11,9-palčni (30,2 centimetra) informacijsko-razvedrilni sistem v obliki tabličnega računalnika in 12,3-palčni zaslon (31,2 centimetra) na mestu merilnikov. Opremljen je tudi z najnovejšo generacijo informacijskega sistema MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ki deluje na podlagi umetne inteligence, z možnostjo intuitivnega glasovnega upravljanja, upravljanja na dotik ali upravljanja s kretnjami. Sistem ne skrbi zgolj za funkcije, povezane z avtomobilom in vožnjo, ampak se lahko voznik med drugim poveže tudi s sistemom doma. Grafično gre za dovršen sistem vodenja po poti v živo z obogateno resničnostjo, podatki se posodabljajo v živo, pisna navodila pa so na voljo v slovenskem jeziku. 

Uporabniki, ki si želijo še več tehnologije, jo seveda lahko dobijo. Vrhunski sistem Burmester pričara koncertno 3D ozvočenje. Na voljo sta barvni projekcijski zaslon z razširjeno resničnostjo in nova tehnologija, imenovana transparent hood (prozorni pokrov motorja), s katero lahko uporabniki prek osrednjega informacijsko-razvedrilnega sistema vidijo navidezni pogled pod sprednjim delom vozila, vključno s kolesi in položajem volana. Vse vozne informacije, ki so pomembne za terensko vožnjo, je mogoče zlahka spremljati na voznikovem zaslonu. To zagotovo poskrbi za bolj samozavestno in dinamično vožnjo po razgibanem terenu.

Tehnologija prozornega pokrova motorja za delovanje uporablja sistem kamere, ki posname območje pod sprednjim delom vozila, vozni pas in podlago trenutnega položaja vozila pa prikazuje na osrednjem zaslonu.
Tehnologija prozornega pokrova motorja za delovanje uporablja sistem kamere, ki posname območje pod sprednjim delom vozila, vozni pas in podlago trenutnega položaja vozila pa prikazuje na osrednjem zaslonu. FOTO: Mercedes-Benz AG

Dišave, ugodna klima in 64 barv

Za varnost skrbi izboljšan paket asistenčnih sistemov. Tako se lahko na primer aktivni zavorni asistent odzove na stoječa vozila do hitrosti 100 km/h. Novo je opozorilo pred znakom stop ali rdečo lučjo na semaforju, napredni parkirni pomočnik pa lahko sam opravi parkirni manever, pri čemer samostojno uravnava hitrost, zavore in krmiljenje.

Sodoben pridih dopolnjujejo nova zasnova vzglavnikov in predvsem okrasni materiali, kot so usnjena armaturna plošča ali obloge iz lesnih furnirjev ali imitacije karbona. Za izjemen občutek svobode in prijetno svetel ambient pa poskrbi opcijsko panoramsko pomično strešno okno, ki vozilu daje videz lahkotnosti in ekskluzivnosti. 

Uravnavanje razpoloženja med vožnjo je mogoče z večfunkcijskim paketom ENERGIZING, ki povezuje sisteme za povečanje udobja in prijetnejšo vozno izkušnjo – prilagaja delovanje klimatske naprave v kabini, poskrbi za osvetlitev vozila in vozilo celo odišavi. 

Na avtocesti kot velika limuzina, v mestu kot mini avto

Duh vrhunskosti novi Mercedes-Benz GLC izkazuje tudi na asfaltiranih cestah. Že serijsko športno vzmetenje samo po sebi zagotavlja visoko raven prilagodljivosti, udobja in manjšega hrupa, okretno vodljivost in užitek v vožnji. V sklopu dodatne opreme pa je na voljo tehnični paket z zračnim vzmetenjem AIRMATIC in krmiljenjem zadnje preme, kar mu omogoča še večjo okretnost in stabilnost. 

Še posebej okreten in stabilen je z opcijskim krmiljenjem zadnje preme. To je namreč prvi serijski SUV na svetu, ki ponuja možnost krmiljenja zadnje osi. Zaradi tega se ne boste znašli v zadregi niti v ozkih ulicah, saj je kot obračanja le 10,9 metra, kar je primerljivo z manjšimi mestnimi avtomobili.

Mercedes-Benz je vrhunskost svojega klenega terenskega vozila razred G prenesel v nadvse priljubljeni GLC, v katerem se bodo suvereno počutili tudi vozniki, ki so manj spretni v vožnji po razgibanem terenu.
Mercedes-Benz je vrhunskost svojega klenega terenskega vozila razred G prenesel v nadvse priljubljeni GLC, v katerem se bodo suvereno počutili tudi vozniki, ki so manj spretni v vožnji po razgibanem terenu. FOTO: Mercedes-Benz AG

Opcijsko je na voljo tudi paket Off-Road, ki za 20 milimetrov poveča oddaljenost vozila od tal in vključuje zaščito podvozja. Z izborom paketa zunanje opreme AMG line s športnim podvozjem s tršim vzmetenjem in manjšo oddaljenostjo od tal novi GLC deluje še bolj športno in dinamično. Serijsko je opremljen tudi s štirikolesnim pogonom 4MATIC, za še boljši oprijem vozila na spolzkih in nepredvidljivih površinah. 

Serijska hibridna tehnologija za več moči in manjšo porabo goriva

GLC se zanaša le na štirivaljne motorje, a je skrb o manjši zmogljivosti odveč, saj je ob pomoči elektrificiranih sklopov športni terenec bolj dinamičen in ekonomičen kot kadarkoli do zdaj. Vsi motorji nove serije FAME (Family of Modular Engines) imajo prostornino dva litra in so opremljeni z 48 V blagim hibridnim pogonom. To velja za bencinski različici, ki bosta na voljo ob prihodu na trg: GLC 200 4Matic (150 kW), GLC 300 4Matic (190 kW), in edino dizelsko različico GLC 220d 4Matic (145 kW). Motorji so serijsko povezani z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.

Za vse, ki prisegate na elektrifikacijo, bodo na voljo priključni hibridi, opremljeni z dodatnim elektromotorjem z močjo do 100 kW in veliko baterijo s kapaciteto 31,2 kWh. To mu omogoča do 100 kilometrov brezemisijske električne vožnje po mestu in na daljših poteh. Povsem izpraznjeno baterijo pa je mogoče z dodatnim polnilnikom z močjo 60 kW popolnoma napolniti v približno 30 minutah.

Preizkusite nepozabno izkušnjo prihodnosti v elegantnem in zmogljivem športnem terencu, novem GLC.

Prijavite se na testno vožnjo in dovolite, da zapelje tudi vas.


Naročnik oglasne vsebine je STAR IMPORT d.o.o.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1