Sodelavca Luko smo postarali s posebnimi oblačili in utežmi. Nato se je usedel v avtomobil in se odpeljal v mesto. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Sodelavca Luko smo postarali s posebnimi oblačili in utežmi. Nato se je usedel v avtomobil in se odpeljal v mesto. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

27 odstotkov slovenskih voznikov je starejših od 60 let, številni so vozniški izpit opravili pred skoraj pol stoletja, ko so bile na cestah drugačne razmere in čisto drugačni avtomobili, pa še pol milijona manj jih je bilo, kot jih je danes.

Velika večina teh voznikov v vmesnem času vozniškega znanja ni obnavljala, pogostnost nesreč pa se po 70. letu starosti močno poveča. Stanje v drugih evropskih državah ni bistveno drugačno. Čeprav se staranje dogaja postopoma, pa je jasno, da nas je dolgoživa družba ujela nepripravljene. Zato so projekti, ki na novo realnost opozarjajo, hkrati pa tudi iščejo rešitve za prihodnost, ko bo starejših voznikov na cestah še več, izjemna dodana vrednost za celotno družbo, ne samo za starejše.

V Zavarovalnici Triglav so si postavili vprašanje – kaj pa, če bi se lahko s pomočjo sodobne tehnologije vsak izmed nas na hitro postaral? Kakšen pogled in razumevanje mobilnosti bi potem imeli?

Pri Zavarovalnici Triglav želijo s simulatorjem odstirati mite in resnice o vožnji starejših, ki predstavljajo že skoraj tretjino vseh slovenskih voznikov, večina pa jih svojega vozniškega znanja ne obnavlja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri Zavarovalnici Triglav želijo s simulatorjem odstirati mite in resnice o vožnji starejših, ki predstavljajo že skoraj tretjino vseh slovenskih voznikov, večina pa jih svojega vozniškega znanja ne obnavlja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Nazaj v prihodnost

V Avtomobilnosti smo se takoj odzvali in nalogo staranja zaupali najmlajšemu članu uredništva. Luka je šel nazaj v prihodnost, da bi spoznal, kako bo vozil, ko bo starejši.

Preizkusil je poenostavljen simulator staranja, kakršen je še dopusten za uporabo v realnem prometu, pa ga kljub temu pod nobenim pogojem nismo spustili samega v promet. Toda v Zavarovalnici Triglav so našim novinarskim kolegom vožnjo še bistveno bolj začinili. Ušesa so jim zatesnili s čepki.

Pogostnost nesreč se po 70. letu starosti močno poveča. Zato so pri Zavarovalnici Triglav v lanskem letu začeli osvežitvene vožnje, ki so doživele uspeh, saj je bilo 700 prostih mest razgrabljenih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pogostnost nesreč se po 70. letu starosti močno poveča. Zato so pri Zavarovalnici Triglav v lanskem letu začeli osvežitvene vožnje, ki so doživele uspeh, saj je bilo 700 prostih mest razgrabljenih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

In namesto v tihega hibrida z najmodernejšimi asistenčnimi sistemi, ki zmorejo avto samodejno ustaviti in celo preprečiti nevaren zavoj, posedli v namenoma skopo opremljen avtomobil z ročnim menjalnikom. Zahtevnejši preizkus pa je zahteval tudi človeka, ki se s kaskaderskimi okoliščinami v prometu dnevno sooča.

Kako se je postarani Luka odrezal v prometu in kakšni so zaključki, spoznate v video reportaži iz oddaje Avtomobilnost. Mogoče pa bi torej zeleno opravo in očala s sivo mreno množično začeti oblačiti tudi mlajši nestrpneži. Namreč, starejši so svojo voljo po empatiji na cesti že dokazali s tem, ko so v hipu množično razgrabili vseh 700 razpoložljivih vabil Zavarovalnice Triglav na osvežitvene vožnje v lanskem letu. Žal je bilo vabil kar za petkrat premalo, ampak k sreči se projekt nadaljuje. Kako pa te vožnje potekajo v praksi, poglejte in se poučite. Z vašim naslednjim klikom.

Tretjina voznikov starejših od 60 let