Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT

Vaš novi sodelavec v oddelku marketinga se imenuje umetna inteligenca

Prevzema glavno vlogo pri ugotavljanju konteksta posamezne stranke

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

01.02.2022 08:00
Čas branja: 2 min

»Naredimo preizkus: v spletni iskalnik vsi napišimo isto vprašanje in zelo verjetno je, da nam bo ponudil različne odgovore oziroma različne izdelke,« slušatelje svojih trženjskih delavnic izzove poslovni svetovalec Igor Pauletič iz marketinške agencije FrodX.

Razvoj spletnega nakupovanja se je med pandemijo skokovito povečal. Ker je porabnik postal tudi bolj zahteven, posplošene oglaševalske ponudbe trgovcev izgubljajo učinek.

Odgovor na nastale razmere je trženjskim strokovnjakom ponudil razvoj digitalne tehnologije. Z umetno inteligenco (UI) so namreč svoje oglaševalske aktivnosti iz splošnega oglaševanja, ki naj bi sprožilo zanimanje kupca, usmerili v personalizirano oziroma neposredno trženjsko komuniciranje s porabnikom. Oglasno ponudbo, prodajni nagovor, prilagodijo njegovim željam in navadam, kar zmanjša komunikacijski šum med trgovcem in porabnikom. Trgovci na svojih spletnih straneh s takim trženjskim pristopom spremljajo in prek možnih digitalnih kanalov upravljajo celotno nakupno pot stranke. Tako imajo pri zaključevanju spletnih nakupov več uspeha.

Samo bitka za pozornost ni več dovolj

Ko želi trgovec oziroma njegov marketing prek digitalnih kanalov komunicirati s kupcem, mora najprej razumeti, kaj ga zanima, kako razmišlja, kakšne so njegove navade, kdaj se največkrat zadržuje na spletnih iskalnikih in kdaj prek njih najpogosteje nakupuje, kaj največkrat kupuje, v kakšnem časovnem razmiku, kdaj obstaja možnost, da bo znova kupil določen izdelek, kaj je klikal na svojem iskalniku najpogosteje, kaj je pri njih nekoč že kupil …, skratka, trgovec mora spoznati svojega kupca, njegove želje in navade, njegov življenjski slog. Temu danes rečemo tudi, da je treba poznati kontekst kupca.

Gre za ogromno podatkov, ki jih človek fizično ne zmore zbrati, če že, pa bi potreboval zelo veliko časa za vsakega posameznega kupca. Tega časa seveda nima, saj se v marketingu aktivnosti dogajajo dnevno. Tukaj nastopi umetna inteligenca, ki lahko v realnem času obdela vse zaznane podatke o kupcu in mu ponudi prilagojeno oziroma personalizirano ponudbo izdelkov, za katere obstaja velika možnost, da jih bo kupil. »Bitka za pozornost porabnika ni več dovolj, posamezno stranko je treba (s)poznati in voditi po celotni nakupni poti, ji poslati osebno trženjsko sporočilo, ko je to najbolj smiselno – torej ko je stranka pripravljena za nakupovanje,« razloži Pauletič.

Kako prodreti do kupca

Takšno komuniciranje s kupci je po Pauletičevih besedah že zelo navzoče na družbenih omrežjih, kjer določeni algoritmi odločajo, katera ponudba v kontekstu vsebin, ki so na voljo, je za uporabnika najbolj zanimiva. Spletni trgovec tako po razpoložljivih komunikacijskih kanalih prodre do ciljnega kupca in mu ponudi zanj zanimivo (personalizirano) trženjsko sporočilo – oglas.

Trgovec z umetno inteligenco tako posreduje pravo ponudbo ob pravem času pravi osebi – potencialnemu kupcu, ki ga nato z nadaljnjimi trženjskimi aktivnostmi vodi celotno nakupovalno pot. Zaradi poznavanja lokacije njegovega bivanja ali delovnega mesta mu dodatno ponudi še informacijo, kje najbližje lahko izdelek kupi in ali je na zalogi.

»Za tako personalizirano upravljanje konteksta posameznika potrebujemo ogromno tehnologije in veliko spretnosti za konsolidacijo velikega števila podatkovnih virov. To finančno zmorejo predvsem večja podjetja, vendar pa bodo o tem morala razmisliti tudi manjša podjetja, saj oglaševanje prek družbenih omrežij postaja vse večji finančni zalogaj,« še pove direktor marketinške agencije FrodX, ki je tudi izvajalec trženjskih programskih rešitev in sistemov.

Učinkovit sodelavec

Umetna inteligenca lastniku spletne strani oziroma trgovcu poleg izbire pravilno usmerjenega trženjskega sporočila omogoča tudi merljivost svojega odnosa s kupcem in mu s tem pomaga pri napovedih modelov komuniciranja z njim. Čim več informacij imamo o kupčevih preteklih nakupih (denimo, koliko denarja je porabil v povprečju za nakup, kakšen dobiček je prinesel in tudi, koliko vračil je morda opravil), bolj prilagojeno njegovim zahtevam znamo komunicirati z njim.

Umetna inteligenca tako zaposlenim v oddelku trženja pomaga avtomatizirati optimalno frekvenco komunikacije s stranko in svetuje, kje je treba vložiti več napora, da bo stranka kupila njihov izdelek, oziroma da ga bo kupila še enkrat, če gre za tako imenovane replenishment izdelke.

Tisti, ki so v svoje trženje že vpeljali pomoč umetne inteligence, vedo, da se močno skrajša čas priprave trženjske aktivnosti. Umetna inteligenca prevzema glavno vlogo pri ugotavljanju konteksta posamezne stranke ter tako rekoč deluje kot še en zaposleni v trženjskem oddelku podjetja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
IKT
»Verjamem, da kmalu pomembnega dela spletnih nakupov ne bomo več opravili v spletnih trgovinah«
IKT
IKTKlemen Koncilja »Verjamem, da kmalu pomembnega dela spletnih nakupov ne bomo več opravili v spletnih trgovinah«

Tako pravi Igor Pauletič iz podjetja FrodX, s katerim smo se pogovarjali o trendih spletnega poslovanja v letu 2022

FINANCE
IKT
Umetna inteligenca tudi v Sloveniji že pomaga pri spletnih nakupih
IKT
IKTVlado Kadunec Umetna inteligenca tudi v Sloveniji že pomaga pri spletnih nakupih

Spletne trgovine so v prejšnjih dveh letih zaradi različnih omejitev doživele strmo rast. Zanimalo nas je, kako so se ob tem znašli spletni trgovci.

FINANCE
Razno
Se poigravate s podjetniškimi idejami? Te trende vedenja kupcev morate poznati.
Razno
RaznoNina Simič Se poigravate s podjetniškimi idejami? Te trende vedenja kupcev morate poznati.

Lani je na vedenje kupcev pomembno vplivalo zaprtje. S trajanjem epidemije spremembe niso končane, so še hitrejše. Navdušujoče je, da je veliko sprememb v vedenju kupcev usmerjenih v kakovostnejšo prihodnost. Spremembe pa vplivajo na prodajno kolesje, ki se mora hitro prilagajati. Kakšni so trendi za leto 2022?

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

FINANCE
Članki
Kako in kaj smo letos kupovali prek spleta
Finance
FinanceBranko Žnidaršič Kako in kaj smo letos kupovali prek spleta

Povprečna vrednost spletnega nakupa, ki so ga letos opravili kupci v Sloveniji, je slabih sto evrov

AGROBIZ
Agro HI-tech
 Umetna inteligenca postaja pomembna podpora v procesu odločanja
Agrobiznis
Agro HI-techBiserka Povše Tašić Umetna inteligenca postaja pomembna podpora v procesu odločanja

Hi-tech klepet: Znanost ponuja pomoč; jo bodo odločevalci sprejeli?

FINANCE
IKT
Bliža se črni petek, priložnost (tudi) za spletne trgovce
IKT
IKTRedakcija IKT Bliža se črni petek, priložnost (tudi) za spletne trgovce

Temelj uspešne spletne prodaje je do uporabnika prijazna spletna trgovina

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B