Drugi del izbora letošnjega Slovenskega tedna filma, ki poteka med 8. in 12. novembrom, pa se skozi dogajanje v sedanjosti osredotoča na preteklost.

V skladu s poslanstvom in vizijo Slovenskega tedna filma bo osrednja pozornost pripadla digitaliziranemu in restavriranemu filmu Nasvidenje v naslednji vojni, s katero se nadaljuje prepotrebni proces ohranjanja domače filmske dediščine. Na posnetku je Metod Pevec v prizoru iz tega celovečerca, ki ga je leta 1980 režiral Živojin Pavlović. Foto: Arhiv Slovenske kinoteke
V skladu s poslanstvom in vizijo Slovenskega tedna filma bo osrednja pozornost pripadla digitaliziranemu in restavriranemu filmu Nasvidenje v naslednji vojni, s katero se nadaljuje prepotrebni proces ohranjanja domače filmske dediščine. Na posnetku je Metod Pevec v prizoru iz tega celovečerca, ki ga je leta 1980 režiral Živojin Pavlović. Foto: Arhiv Slovenske kinoteke

Slovenski teden filma vsakoletno poteka okoli datuma rojstva Franceta Štiglica 12. novembra in omogoči mlademu občinstvu, da se posveti filmski umetnosti in ustvarjalnosti. Filmi so na voljo na dosegljivih nosilcih, tako da lahko tudi mladi doživijo tisto pravo filmsko izkušnjo in se srečajo s slovensko filmsko dediščino.

Film Rudar gradi na resničnih dogodkih iz življenja zasavskega rudarja Mehmedalije Alića in njegovi avtobiografiji Nihče. Pripoveduje pretresljivo zgodbo o rudarju, ki se bojuje za dostojen pokop žrtev povojnih pobojev. Foto: Slovenski filmski center
Film Rudar gradi na resničnih dogodkih iz življenja zasavskega rudarja Mehmedalije Alića in njegovi avtobiografiji Nihče. Pripoveduje pretresljivo zgodbo o rudarju, ki se bojuje za dostojen pokop žrtev povojnih pobojev. Foto: Slovenski filmski center

Pri Slovenskem filmskem centru (SFC) so tako v sodelovanju s Slovensko kinoteko tretje leto zapored poskrbeli, da bo film zaživel v razredu in v kinematografih. Sodelovanje z Bazo slovenskih filmov pa je omogočilo, da so filmi na voljo tudi za ogled na daljavo.

Sedmerica filmov tretjega slovenskega tedna filma
Letošnji nabor filmov: Nasvidenje v naslednji vojni (1980, r: Živojin Pavlović), Oda Prešernu (2001, r: Martin Srebotnjak), Piran Pirano (2010, r: Goran Vojnović), Houston, imamo problem (2016, r: Žiga Virc), Izbrisana (2018, r: Miha Mazzini), Rudar (2017, r: Hanna Slak) in Otroci s Petrička (2007, r: Miran Zupanič).

Za vse filme je na spletni strani SFC-ja dosegljivo tudi študijsko gradivo za pogovore in možnosti preučevanja stvaritev pri filmski vzgoji in izobraževanju.

"Skladno z raznorodnostjo problematik, ki jih izbrani filmi obravnavajo, so raznovrstne tudi filmske oblike, s katerimi se jih posamezni ustvarjalci in ustvarjalka lotevajo. Prevladujejo sicer celovečerni igrani filmi, ki pa se močno razlikujejo v avtorskih pristopih, estetskih težnjah, žanrskih izhodiščih in pripovednih oblikah," je v napovedi Slovenskega tedna filma zapisal Andrej Šprah iz Slovenske kinoteke.

Igrano-dokumentarni film Žige Virca Houston, imamo problem! je na 19. Festivalu slovenskega filma prejel vesno za najboljši celovečerec. Foto: Studio Virc
Igrano-dokumentarni film Žige Virca Houston, imamo problem! je na 19. Festivalu slovenskega filma prejel vesno za najboljši celovečerec. Foto: Studio Virc

Kako postati ...?
SFC pa je tudi letos omogočil, da je Zveza društev slovenskih filmskih ustvarjalcev v sodelovanju z Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) ter Filmskim studiem Viba film pripravila tri kratke filme o filmskih poklicih kolorista, asistenta režiserja in skladatelja filmske glasbe, ki si jih je mogoče ogledati na tej povezavi. Trojico tokratnih kratkometražcev bo dopolnil nabor filmov o scenaristu, montažerju, producentu, direktorju fotografije, oblikovalcu zvoka, režiserju, animatorju in filmskem igralcu, ki so nastali v preteklih dveh letih.