Za zdaj se lahko z nalepko COTY 2023 postavlja vsa sedmerica, po januarski razglasitvi pa bo nalepka privilegij le zmagovalca. Foto: COTY
Za zdaj se lahko z nalepko COTY 2023 postavlja vsa sedmerica, po januarski razglasitvi pa bo nalepka privilegij le zmagovalca. Foto: COTY

Čeprav je posledice koronske krize čutiti še letos, so inženirji avtomobilskih znamk pospešeno zavihali rokave in na ceste je v letu 2022 zapeljalo lepo število novih avtomobilov.

Večina avtomobilskih novitet se jih je uvrstila tudi v širši izbor za evropski avto leta 2023. Odpadli so tisti, ki so preveč eksotični, oziroma jih vsi žiranti niso preskusili. So pa tudi taki, ki se trenutno ne prodajajo, vsaj na glavnih evropskih trgih.

Žiranti smo večino avtomobilov preskusili že med letom, še enkrat in vse naenkrat pa konec septembra na tradicionalnem primerjalnem testu na severu Danske. Izrazitega favorita letos ni, tudi sedmerico finalistov je bilo težko napovedati.

Svoj glas v izboru bomo prispevali tudi v Avtomobilnosti. Foto: COTY
Svoj glas v izboru bomo prispevali tudi v Avtomobilnosti. Foto: COTY

Morda trenutnemu svetovniemu položaju primerno, so se med sedmerico finalistov tokrat uvrstili kar štirje avtomobili, ki so ob pomoči elektrike na voljo tudi s klasičnim bencinskim motorjem, a ne bodo na voljo na vseh evropskih trgih. V Sloveniji so to kia niro, peugeot 408 in renault austral. Jeep avenger bo pri nas le električen, vsaj na začetku pa bo bencinska različica na voljo le v Italiji in Španiji.
Glede na to, da prihodnost ženevskega avtomobilskega salona še ni popolnoma jasna, se je izbor zmagovalca preselil na Bruseljski avtomobilski salon, ki je v prvi polovici januarja. To pomeni, da bo letošnji evropski avto leta znan že veliko prej, natančneje 13. januarja.

Finalisti v izboru za evropski avto leta 2023

Jeep avenger
Kia niro
Nissan ariya
Peugeot 408
Renault austral
Subaru solterra/toyota bZ4X
Volkswagen ID. buzz