Iniciativa jih je tožila

Avtoceste od odcepa Novo mesto vzhod do Revoza še ne bo

P.K.
7. 7. 2022, 10.20
Posodobljeno: 7. 7. 2022, 11.58
Deli članek:

Upravno sodišče Republike Slovenije je s sodbo ugodilo tožbi Civilne iniciative 3ROS-jug zoper gradbeno dovoljenje Ministrstva za okolje in prostor, ki ga je to izdalo družbi Dars, d. d., za gradnjo prvega odseka južnega kraka 3. razvojne osi.

Štajerski tednik
Iniciativa je ustavila gradnjo.

Gradbeno dovoljenje je odpravilo zaradi neizkazanih vplivov hitre ceste na zrak in hrup ter zaradi neizkazane skladnosti s predpisi o varstvu kulturne dediščine. Zadevo je vrnilo v ponovni postopek na Ministrstvo za okolje in prostor.

Družba Dars je dobila gradbeno dovoljenje za prvi odsek hitre ceste na južnem delu tretje razvojne osi od avtocestnega odcepa Novo mesto vzhod do Osredka oziroma tovarne Revoz 21. oktobra lani, a je že tedaj v zraku viselo vprašanje, ali bo na izdano dovoljenje Civilna iniciativa 3ROS-jug, ki nasprotuje načrtovani različici poteka ceste, vložila tožbo, kar bi zamaknilo začetek za pomlad načrtovane gradnje. Civilna iniciativa 3ROS-jug je 6. decembra dejansko vložila tožbo na izdano gradbeno dovoljenje, in tako njegovo pravnomočnost odložila, kot se je izkazalo, za nedoločen čas, poroča Dolenjski list.

Načrt se je sfižil

Dars je po izdaji nepravnomočnega gradbenega dovoljenja in že pred vlogo tožbe izvedel postopek javnega naročila za izbiro izvajalca gradbenih del po omejenem postopku, po katerem se je najprej preverjala sposobnost ponudnikov za ta odsek. Če ne bi bilo vložene tožbe, bi Dars, dodaja omenjen medij, takrat že lahko začel drugo fazo postopka javnega naročanja, v kateri bi bili ponudniki, ki jim je bila priznana sposobnost, pozvani k predložitvi ponudb. Če bi bilo gradbeno dovoljenje pravnomočno, kar pa se zaradi vložene tožbe ni zgodilo, bi gradnja štiripasovne hitre ceste lahko stekla že v začetku letošnje pomladi, predvideni čas gradnje omenjenega odseka pa je bil 48 mesecev.

Dars
Odsek, kjer se je zapletlo: od avtocestnega odcepa Novo mesto vzhod do Osredka oziroma tovarne Revoz.

Ne glede na to, da Dars pravnomočnega gradbenega dovoljenja za gradnjo omenjenega odseka očitno še nekaj časa ne bo imel, lahko investitorji nadaljujejo načrtovanje in morebitno gradnjo nadaljevanja južnega dela tretje razvojne osi od Osredka s predorom pod Gorjanci do mednarodnega mejnega prehoda Metlika, pri čemer za zdaj ni pričakovati podobnih zapletov, bi pa ta cesta močno olajšala življenje ljudi ob Kolpi in delovanje belokranjskega gospodarstva, ki ga slabe prometne povezave z osrednjo Slovenijo zelo omejujejo.