Pogosto prehitri in utrujeni
Vozniki tovornih vozil nesrečo najpogosteje povzročijo zaradi neprilagojene hitrosti, neupoštevanja prednosti in premika z vozilom. Vsak peti poklicni voznik naj bi bil tudi utrujen za volanom.
Kranj – Včeraj se je začela tretja letošnja nacionalna preventivna akcija za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, ki jo koordinira Agencija za varnost prometa (AVP). Ob tem opozarjajo, da so najpogostejši vzroki najhujših prometnih nesreč z udeležbo tovornih vozil in avtobusov neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti in premik z vozilom. Policisti opozarjajo tudi na neustrezno varnostno razdaljo in utrujenost voznika.
Vozniki tovornih vozil so bili letos do konca oktobra udeleženi v 2014 prometnih nesrečah, od katerih so jih 64 odstotkov povzročili sami. V teh nesrečah je življenje izgubilo šest oseb, od tega pet voznikov tovornih vozil, 39 oseb je bilo hudo poškodovanih, 304 osebe pa lažje. Vozniki avtobusov pa so bili v istem obdobju udeleženi v 246 prometnih nesrečah, v katerih so bile tri osebe lažje poškodovane. Povzročili so 29 odstotkov teh nesreč.
V zadnjem sedemletnem obdobju (2013–2021) pa so vozniki tvornih vozil povzročili 88 smrtnih prometnih nesreč in 286 prometnih nesreč s hudimi telesnimi poškodbami, medtem ko smrtnih žrtev med potniki na avtobusih niso zabeležili, so sporočili iz AVP.
Najbolj pogost vzrok pri prometnih nesrečah, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil, je v zadnjih petih letih nepravilen premik z vozilom, sledita nepravilna stran/smer vožnje in neustrezna varnostna razdalja. Policija pa pri izvajanju poostrenih nadzorov ugotavlja, da vozniki tovornih vozil in avtobusov pogosto vozijo na prekratki razdalji, kar predstavlja veliko tveganje za prometne nesreče z naletom, ki imajo pogosto hude posledice, povzročijo veliko gospodarsko škodo in zahtevajo veliko časa za odpravo posledic.
AVP pa posebej poudarja, naj vozniki upoštevajo predpisan čas vožnje, odmorov in počitkov, predvsem zaradi lastne varnosti in varnosti vseh udeležencev v cestnem prometu. »Pomembno je namreč, da vozijo spočiti in v ustreznem psihofizičnem stanju, saj lahko zmanjšana pozornost za volanom večdesettonskega vozila pripelje do hude prometne nesreče,« pozivajo. Po podatkih Evropske komisije iz leta 2018 je sicer utrujenost dejavnik v približno dvajsetih odstotkih nesreč, v katerih so udeležena tovorna vozila, dodajajo.