Vprašanje, ki si ga je zastavila, je bilo, kaj nas stare kulture lahko naučijo o tem, kako vzgojiti otroke v srečne, samostojne ljudi, ki so prijazni in pripravljeni pomagati drug drugemu. Knjiga, ki je nastala na podlagi tega potovanja, je postala uspešnica, Doucleffova pa obraz novih pristopov k vzgoji drugačnih generacij, kot so milenijci. Pravi, da v zahodnih družbah otrok ne vključujemo več v svet odraslih in zanje ustvarjamo paralelni otroški svet, v katerem jih zasujemo z igračami in aktivnostmi. Bodisi iz udobja ali iz prepričanja, da morajo otroci čim dlje ostati otroci, jih ne vključujemo v vsakdanje gospodinjsko delo in druge obveznosti, ki bi jih pripravile na samostojno življenje. Prepričanje, da imajo otroci lepo otroštvo, če jim ni treba storiti nič drugega kot to, da se igrajo in hodijo v šolo, je tudi v zahodnih kulturah prisotno šele nekaj generacij, poudarja avtorica knjige, in s takšnim odnosom smo pri vzgoji otrok pošteno zamočili. Svojim potomcem namreč s tem delamo medvedjo uslugo, saj je majhnim otrokom želja, da se vključujejo v »odrasla« opravila in pomagajo svojim staršem, prirojena in jim jo s tem, ko jih preganjamo v svet igrač in »brezdelja«, že v zgodnjih letih uspešno izbijemo iz glave.
Po modrosti vzgoje k Inuitom, Majem in plemenu Hadzi
Michaeleen Doucleff je 44-letna doktorica kemije, ki dela kot novinarka za National Public Radio v ZDA. Njene teme so povezane z znanostjo in medicino, poroča o nalezljivih boleznih, cepivih in zdravju otrok. Leta 2015 je bila v ekipi, ki je poročala o izbruhu ebole v zahodni Afriki, poleti 2019 pa se je skupaj s triletno hčerko Rosy odpravila na sedemtedensko potovanje, na katerem se je od Inuitov na Arktiki, ljudstva Majev v Mehiki in plemena Hadza v Tanzaniji učila veščin vzgoje otrok, ki smo jih v tako imenovanem razvitem svetu pozabili.