V okviru letošnje 8. Konference slovenskih izvoznikov smo izdali prilogo TOP izvozniki, jo priložili časopisu Finance, prejeli pa so jo tudi udeleženci konference. Preglejmo na hitro, katere tematike med drugim vsebuje.
Kljub temu, da so velika izvozna podjetja med koronakrizo na tujih trgih prodala manj, se še vedno ponašajo z nadpovprečno dobičkonosnostjo. Pri naložbah se zanašajo predvsem na lastna sredstva, v koronskem letu pa so se še dodatno razdolžila in se tako lahko pohvalijo z boljšimi kazalniki zadolženosti kot preostalo gospodarstvo. Kateri so potemtakem največji izvozniki in kako poslujejo v koronakrizi?
Podjetja imajo zelo veliko naročil, a ne dobijo zadosti surovin in polizdelkov, da bi lahko vsa naročila sprejela. Pestijo jih tudi strmi dvigi cen surovin, ki jim jih ne uspe vedno preliti v svoje prodajne cene oziroma se to dogaja z zamiki. Tu so še težave s pomanjkanjem zmogljivosti, pa s pridobivanjem ustreznih kadrov. Letos je za izvoznike dobro leto, a vseeno so nas zanimale bolj podrobne informacije od največjih.
Izvozni posli so zelo pogosto speljani v sodelovanju z drugimi podjetji. Zato smo pri bankah, zavarovalnici, javni agenciji in poslovnih društvih povprašali, kako pomagajo poslovnežem in podjetjem, da so še uspešnejši pri izvoznih poslih.
V obdobju, ko se mnogi spreminjamo in potrebujemo še hitrejšo prilagoditev trenutnim razmeram, smo od 28 slovenskih podjetij izvedeli, kako se spreminjajo in prilagajajo v prodaji, nabavi, proizvodnji, logistiki, digitalizaciji, HR in trajnostnem razvoju.