Predstavitve

Ker tudi 20 sekund pomeni veliko

Ford Transit Custom Furgon: slovenska predstavitev

Čeprav so se pri Fordu odločili za konkretne spremembe v svoji modelni paleti osebnih vozil – iz ponudbe so se ali se še bodo umaknili nekateri legendardni modeli, ki jih bodo zamenjali električni nasledniki – ostajajo lahka gospodarska vozila prava stalnica. Transit Custom v tovorni različici Furgon ostaja njihov najpomembnejši model, v novi generaciji pa kot še nikoli prej pogleduje k osebnim avtomobilom. Serijsko oborožen s številnimi novostmi, dizelskim pogonom in posrečenim zunanjim videzom, kljub klasično belo obarvani karoseriji, potrjuje svoj status razrednega vladarja.

Ne, oči vas ne varajo. Na cesti res vidite veliko Fordovih Transitov Custom, saj je v Evropi in pri nas že osmo leto najbolje prodajan kombi v svojem razredu. Čeprav je za zdaj na voljo v tovorni različici Furgon, se ji bodo v prihodnjih mesecih pridružile še preostale, ki dodatno zvišujejo vrednost družini Transit Custom. Marca bo v Slovenijo zapeljal družinsko uporaben Tourneo, poleti pa še različice Combi, Combi Furgon in Multicab, ki bodo na voljo tudi s priključno-hibridnim in električnim pogonom.

Kjer šteje vsak kilogram

Kar nekoliko presenečen sem bil, koliko novosti je Ford vpeljal v novo generacijo Transita Custom. Presenečenje je bilo toliko večje, ker smo zaenkrat vozili le različico Furgon, kjer so novosti v večini primerov omejene le na nekaj tehnoloških popravkov. A je eden najpomembnejših Fordovih modelov tokrat dobil res veliko število izboljšav, ki niso omejene le na potniško kabino.

V prvi vrsti je vizualno postal dovolj drugačen, z veliko osemkotno masko hladilnika in ožjimi žarometi LED pa deluje precej bolj posrečeno kot prej. A bolj kot videz so pri tovornem kombiju v ospredju njegove zmogljivosti. Gre za delovnega konja, kjer štejeta vsak izkoriščen centimeter in vsak dodaten kilogram nosilnosti. Pri Fordu so izkoristili novo arhitekturo, ki jim je omogočila, da so potisnili sprednja kolesa nekoliko bolj naprej in s tem pridobili pomembne centimetre v potniški kabini. Zaradi spremenjene zasnove zadnjega vzmetenja so lahko znižali nakladalni rob in posledično tudi višino kombija, ki zdaj po celotni dolžini ne presega dveh metrov.

Največja odprtina na strani

Zadnja vrata se odpirajo do kota 180 stopinj, na voljo pa so tudi dvižna vrata in prvič še električna vlečna kljuka. Kot pravijo pri Fordu, ima Transit Custom Furgon največjo odprtino na strani, skozi njo gre običajna evro paleta. V kratki različici je možno v tovorni del naložiti tri evro palete, pri dolgi različici L2 pa je prostora zadaj za štiri evro palete.

Prostornina tovornega prostora je 5,7 kubičnega metra oziroma 6,8 kubičnega metra pri daljši izvedenki z odprtino za prevoz dolgih predmetov.  Najdaljši tovor, ki ga je možno peljati, je 3,45 metra oziroma 2.794 milimetrov pri krajši izvedenki, ki nima odprtine za prevoz dolgih predmetov. Še en pomemben podatek: med kolotekoma v tovornem prostoru je 1.397 milimetrov prostora. Maksimalna nosilnost je 1.327 kilogramov, a se razlikuje glede na pogonsko opcijo. Ker je kombinacij veliko, velja pogledati grafiko spodaj.

Screenshot 2023-12-10 at 20.40.13Še pregled med različicama L1 in L2. Kasneje bo na voljo še višja različica H2.

Screenshot 2023-12-10 at 20.40.28

Avtomatizacija navad za prihranek 20 sekund na dostavo

Transit Custom prihaja še s tremi zanimivimi paketnimi novostmi. Prva je mobilna pisarna, ki za zdaj še ni na voljo za naročilo, a naj bi bila v kratkem. Gre za sistem, ki omogoča pomik volanskega obroča navzgor, v bolj vodoraven položaj. S tem se volanski obroč spremeni v manjšo mizico.

IMG_7460Drugi paket optimizacije je namenjen predvsem dostavnim službam. Gre za dodaten avtomatiziran sistem nekaterih funkcij kombija – samodejni prižig vseh štirih smernikov, avtomatsko odpiranje in zapiranje drsnih vrat in še nekaj drugih funkcij. S tem voznik prihrani do 20 sekund na dostavo, na dnevni ravni pa lahko skupno prihrani zaradi avtomatizacije teh funkcij tudi uro svojega časa.

Tretja pomembna novost je prihod različice Multicab. Gre za posebno izvedenko s štirimi sedeži (dva spredaj, dva zadaj) in tovornim prostorom v obliki črke L. Tovorni prostor in potniški prostora sta ločena med seboj s trdno predelno steno, s takšno postavitvijo pa je omogočen prevoz več potnikov in obenem polni izkoristek dolžine tovornega dela.

Kralj ostaja dizelski motor

Pri uvozniku Summit Motors so še vedno precej odvisni od pogojev, ki jih postavlja Ford. Tako sta za zdaj, glede na dobavne verige tovarne, na voljo paketa opreme Trend in Limited. Boljše založeni Limited je zaenkrat na voljo le pri različici L2 in v kombinaciji z dvolitrskim dizelskim motorjem s 125 kilovati in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. A mirno zapišem, da bo že paket Trend zadovoljil večino zahtev običajnih kupcev.

Serijsko je namreč opremljen s 13-palčnim zaslonom na dotik, brezžično podporo sistemoma Apple CarPlay in Android Auto,IMG_7457 avtomatsko klimatsko napravo, digitalnim potovalnim računalnikom med merilniki in številnimi varnostnimi pripomočki. Vsi sedeži imajo bočno oporo, srednji se lahko spremeni v mizico, v kabini pa je ravno dno, kar olajša prehod med sedeži. Veliko je tudi odlagalnih površin in zaprtih predalov, kot se za mobilno pisarno spodobi.

Za zdaj je pri Transitu Custom Furgon na voljo le dvolitrski dizelski motor s 100, 110 in 125 kilovati. Poleg 6-stopenjskega ročnega menjalnika je na voljo še 8-stopenjski samodejni menjalnik, premierno pri različici Custom pa tudi štirikolesni pogon. Cene se pričnejo pri 37.640 evrih z vključenim davkom na dodano vrednost. Celoten cenik vam je na voljo tukaj.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Mnenja uporabnikov

2 komentarjev za "Ker tudi 20 sekund pomeni veliko"


Gosic
5 meseci 10 dni nazaj

PHEV v SLO ne bo na voljo?

 
Dediščina terenskih vozil
Pozen prihod rešuje z vsebino