Ker je novinec bistveno bolj evolucija kot revolucija, gre pri njem tudi za bolj »športno« izvedenko cestnega terenca GLC. Posledično so Mercedesovi oblikovalci tudi tokrat, enako kot pri predhodniku, v zasledovanju merskih sorazmerij avta podaljšali previs preko zadnjih koles. Ta je tako napram običajnem GLC-ju daljši za natanko 48 milimetrov in ker sta previs preko prednjih koles ter medosna razdalja identična obema izpeljankama, to hkrati pomeni, da je GLC Coupe za prav teh 48 mm daljši od običajnega GLC-ja.
Kraljevsko odmerjen prostor
Predelava v »kupe« pa ni prinesla samo kupejevsko usločene strešne linije, ampak so ga oblikovalci tudi v celoti potisnili bližje tlom. Konkretno seže vrh 3,5 centimetre manj visoko kot pri običajnem GLC-ju, kar se seveda odrazi tudi v notranjosti avtomobila. Primerjava v višino odmerjenih centimetrov med prvo in drugo generacijo razkrije, da je bil poseg pri novincu manj invaziven kot pri predhodniku. Prvi GLC Coupe ima tako strešno oblogo nad prednjima sedežema kar 76 mm bližje kot prvi GLC. Na drugi strani znaša ta razlika pri aktualni generaciji samo še tri milimetre. Ker je prostor za glave spredaj v današnjem GLC Coupeju povsem primerljiv s tistim v predhodniku, je moč ugotoviti še nekaj. Namreč, da ima prva generacije običajnega GLC v primerjavi z drugo generacijo istega modela zares »kraljevsko« odmerjen prostor za glave.
Olajševalna okoliščina
Nad sedežno klopjo zadaj je v »kupeju« prostora za glave manj za 35 milimetrov. In četudi je bila pri predhodniku ta razlika »samo« 33 milimetrov, sam ne v enem ne v drugem nisem mogel sedeti povsem vzravnano. Neke vrste olajševalno okoliščino pri obeh predstavlja dejstvo, da sta bila oba opremljena s strešnim oknom, mehanizem obeh pa potisne strešno oblogo vsaj malo navzdol. No, pa tudi brez strešnega okna po mojem mnenju tam zame ni dovolj prostora, saj ocenjujem, da bo dovolj prostoren v višino le za posameznike s telesno višino do največ 1,8 metra.
Podrobno branje tehničnih podatkov GLC-ja in GLC Coupeja razkrije še eno zanimivost, namreč sedežna klop v drugem je potisnjena 18 milimetrov bolj naprej kot v prvem. Na srečo ima prvi sam po sebi že dovolj vzdolžno odmerjenih centimetrov za kolena, tako da tam med koleni in nasloni prednjih sedežev še vedno ostane dovolj vzdolžnega prostora za kolena.
V testnem GLC Coupeju pa sem se z mojimi sopotniki ubadal še z eno posebnostjo. Med vstopanjem v in izstopanjem iz vozila je bilo treba biti pozoren, da nisi s hlačnicami vedno znova obrisal umazanijo s poudarjenih pragov. Zadeva je še posebej problematična za otroke in manjše, saj s krajšimi nogami bistveno težje prestopijo prag kot recimo jaz. No, dokler mi ni zlezel pod kožo, sem ga tudi sam nekajkrat obrisal…
Po terenu
Iz tehničnih podatkov je še razvidno, da ima podaljšan previs preko zadnjih koles še en pozitiven učinek, namreč večji prtljažnik. Ta je proti predhodniku pridobil 45 litrov v osnovi in meri po novem meri 545 litrov, kar pa je, v primerjavi z osnovno različico, še vedno konkretnih 75 litrov manj. Odprtje prtljažnih vrat razkrije pravilno oblikovano in lično obdelano votlino, ob kateri sem se pa sprva vprašal, od kdaj je dobrega pol kubika postalo tako majhnih. Prtljažnik je pod zaščitnim zastorom deloval tako nizek, da tja čez prst niti slučajno ne bi spravil za pol kubika domače prtljage. No, izkaže se, da dvig dna osnovnega prtljažnika razkrije zajeten dodaten prostor. Rekel bi, da se tam skriva približno še enkrat toliko litrov kot zgoraj, je pa tako, da je ta oblikovan po obliki vozila in je zato bistveno manj pravilne oblike kot tisti zgoraj. Možnost zlaganja zadnjega naslona, deljivega v razmerju 40:20:40, poveča prtljažnik na največ 1.490 litrov. In ja, tudi to je bistveno manj od tistega v navadnem GLC-ju, kjer meri 1.680 litrov oziroma 190 litrov manj, a je istočasno večji od predhodnikovega za 90 litrov.
Sam bi še vedno raje …
Ureditev kokpita sledi novodobnim smernicam oziroma pričakovanjem. Navkljub ne tako zelo različnima diagonalama (11,9 palca proti prejšnjim 10,25 palca) je novinčev zaslon s stališča dejansko uporabne površine več kot dvakrat tako velik kot zaslon v osveženi izpeljanki predhodnika. V primerjavi z različicami GLC pred osvežitvijo modela pa je naskok še bistveno večji, saj so zasloni takrat v najboljšem primeru merili 8,4 palca. Še ena bistvena razlika se najde v primerjavi s prvo generacijo GLC: zaslon je zdaj usmerjen pokončno, medtem ko so bili prej vedno nameščeni ležeče. Zaslon v novincu se tako razteza praktično od dna do vrha sredinske konzole, zato so morali oblikovalci nadenj premaknili tudi sredinske zračnike.
Nekdanje fizične tipke klimatskega sistema so izginile, njihovo funkcionalnost pa je prevzel spodnji del zaslona sistema MBUX. Čeprav bi sam še vedno raje tipkal po fizičnih tipkah, priznam, da je Nemcem uspela ena boljših integracij klimatskega sistema v večopravilni sistem vozila. In ja, Mercedes-Benz GLC Coupe letnik 2024 sledi sodobnemu trendu tudi s tipkami in gumbi, ki v veliki večini niso več fizične narave ampak izvedeni kot dotično občutljive površine ali drsniki tik pod zaslonom ter na volanskih prečkah.
V uporabi se mi je MBUX izkazal kot dovolj smiselno in logično zasnovan, zato sem se ga tudi kar hitro navadil. Je pa res, da sem v zadnjem času vozil kar nekaj Mercedes-Benzov in ker je sistem MBUX v njih zastavljen s tesno primerljivo logiko, so mi izkušnje iz prejšnjih modelov nedvomno pomagale pri pospešeni tokratni osvojitvi sistema.
Politično korektno
Sodobni časi pa so v modelu poskrbeli še za eno, politično korektno posebnost. Z izjemo samo motorizacije 450 d so prav vsi ostali modeli gnani s takšno ali drugačno izpeljanko štirivaljnika. In ja, celo najboljšo športno različico GLC Coupe 43 AMG žene štirivaljnik! Ni pomembno ali je bencinske ali dizelske narave, prostornina vseh štirivaljnikov je vedno dva litra, z bolj ali manj izrazito navitostjo pa razvije različne pogonske sile. Razpon zmogljivosti je velik – od najmanj 145 kW (197 KM) v izpeljanki 220d pa vse do 310 kW (421 KM) v 43 AMG. Testni primerek je predstavljal drugo stopničko v bencinski ponudbi in zato postregel z največ 190 kW oziroma 258 KM moči in 400 Nm navora. Četudi znaša lastna masa takšnega GLC Coupe 300 skoraj 1,9 tone, zadošča zaloga moči za več kot dovolj energično motorizacijo. Kot dober partner štirivaljniku se izkaže tudi nanj privijačen 9-stopenjski klasični avtomatik, ki ga zaznamuje mehko in udobno menjavanje prestav.
Kako naj bi se vozil Mercedes
Naslednji opis kaže, da želijo Nemci GLC Coupe predstaviti kot športnika. Poleg kupejevsko navdahnjene strešne linije je bil namreč testni primerek oplemeniten še s paketom dodatkov AMG Line. Del paketa je športno podvozje, ki je, pričakovano, nastavljeno bolj togo, morda že kar malo preveč. GLC Coupe se z njim za moj okus vozi že kar pretrdo za vsakodnevne poti in se s tem oddaljuje od moje predstave, kako naj bi se peljal avtomobil s trikrako zvezdo na nosu. Že res, da se zaradi tršega vzmetenja in močnejših stabilizatorjev karoserija med ovinki manj prečno nagiba, a kaj, ko je volan (tudi v kombinaciji z 20-palčnimi kolesi kot del paketa AMG Line) enako povratno nezgovoren kot sicer. Po tej plati bi sam ali ostal pri serijskem podvozju ali pa še nekaj dodal za njegovo prilagodljivo različico, saj se je z njim že njegov neposredni predhodnik peljal zelo lepo – bi rekel, da zelo blizu tistega, kot bi se naj vozil pravi Mercedes-Benz.
Niti prvič niti zadnjič
Ne morem reči, da me je testni Mercedes-Benz GLC Coupe 300 4Matic navdušil. Zaradi izredno pozitivnega vtisa, ki ga je name naredil njegov predhodnik, me je to nekoliko presenetilo. Novejši, sodobnejši, zmogljivejši, prostornejši, popolno opremljen in še gnan z bencinarjem. A naj bo seznam objektivno merljivih lastnosti v prid novincu še tako dolg, mi nekako ni uspel razpotegniti ustnic v nasmešek. Mislim, da je mnoge objektivne prednosti novinca v veliki meri izničila premalo udobna vožnja na račun športnega podvozja, kar se mi v testnem avtomobilu ni zgodilo niti prvič ter najverjetneje niti zadnjič.
Besedilo in foto: Peter Humar.
Mnenja uporabnikov
Napiši prvo mnenje!
Za komentiranje moraš biti prijavljen