Novice

Stellantisov načrt: življenjska doba avtomobila naj bo 15 let

Stellantis želi podaljšati življenjsko dobo svojim modelov s trenutnega povprečja 12 let za dodatna tri leta. S tem želijo na ravni skupine zmanjšati ogljični podpis in obenem zagnati proizvodnjo obnovljenih rezervnih delov, ki jih bodo lahko lastniki njihovih avtomobilov uporabili za cenejše in varno vzdrževanje skozi leta uporabe.

Stellantis s svojimi 14 avtomobilskimi znamkami išče načine, kako ponovno uporabiti dele z odsluženih avtomobilov in s tem podaljšati življenjsko dobo osebnih vozil. Z obnovo originalnih rezervnih delov želijo v prvi vrsti poskrbeti za daljšo življenjsko dobo avtomobilov, obenem pa bi se s ponovno uporabo delov znižal izpust emisij, ki nastane ob izdelavi določenega avtomobilskega dela.

Poteza, ki ima lahko vpliv na število prodanih avtov

renault-megane-e-tech-electric-p
Renault v svoji Refactory vsako uro obnovi okoli 55 avtomobilov, ki so potem na voljo za nadaljno prodajo.

Ena izmed zaobljub pri doseganju nevtralne ogljičnosti do leta 2038 je ravno ponovna uporabo delov in spremenjena zasnova novih avtomobilov, ki bi morali zdržati dlje. Kot je priznala Alison Jones, višja podpredsednica globalnega krožnega gospodarstva pri Stellantisu, bi lahko ob uspešni izvedbi načrta celo škodovali prodaji novih avtomobilov v Evropi. Toda podjetje razmišlja o povečanju prodaje v drugih delih sveta, kar bi do določene mere ublažilo padec prodaje v Evropi.

Jonesova je obenem razkrila, da je v povprečna starost avtomobilov Stellantisovih znamk okoli 12 let. Tudi na ravni Evropske unije je povprečna starost avtomobila na podobni ravni. Želijo pa pri koncernu še nekoliko dvigniti to številko. Jonesovi se ne zdi nemogoče, da bi bila povprečna starost avtomobilov v uporabi pri 15 letih.

Daljša življenjska doba kot odgovor na zmanjševanje emisij

Francosko-ameriški avtomobilski velikan je spoznal, da se lahko znižuje emisije oglikovega dioksida tudi s tem, da so avtomobili dlje na cestah oziroma v uporabi. Čeprav baterijsko-električna vozila močno znižajo izpust emisij celotne skupine, je vse večkrat v ospredju obremenitev okolja pri njihovi proizvodnji.

Če pogledamo po največjih evropskih trgih, je povprečna starost avtomobila na njihovih cestah precej različna. V Nemčiji je povprečje 10,1 leta, podobno je v Franciji (10,5 leta) in Veliki Britaniji (10 let). Najstarejša vozila imajo v Grčiji, Estoniji, na Češkem, v Romuniji in Latviji, kjer sega povprečna starost avtomobila od 15 do kar 17 let. V Sloveniji smo skoraj pri številki 11 let, najmlajše avtomobile v Evropi pa vozijo v Luksemburgu (7,6 leta).

Svoje je dodal tudi Mr.Bean

2023-Stellantis-Galloo-JV-Announ
Prvi obnovitveni obrat bo v Belgiji, središče celotnega obnovitvenega procesa pa bo kmalu v Italiji.

O pozitivnih učinkih ob višanju starosti avtomobilov je pred dnevi spregovoril tudi slavni igralec in velik avtomobilski entuziast Rowan Atkinson. V svoji odmevni kolumni za Guardian je med drugim zapisal: “Prav tako si moramo priznati, kakšno bogastvo imamo v avtomobilih, ki trenutno obstajajo (po vsem svetu jih je skoraj 1,5 milijarde). Z vidika proizvodnje so ti avtomobili že plačali svoje okoljske dajatve in zdi se prav – čeprav bi bilo smiselno zmanjšati našo odvisnost od njih – da skrbno preučimo načine, kako jih obdržati ter hkrati zmanjšati njihov učinek onesnaževanja. Precej očitno je, da bi jih lahko uporabljali manj. Kot mi je nekoč dejal okoljevarstvenik: če res potrebuješ avto, kupi starega in ga uporabljaj čim manj.

Je pa trend staranja avtomobilov na cestah v zadnjem desetleju izrazito poudarjen. Avtomobili postajajo vse bolj zanesljivi in se oblikovno ne spreminjajo v takšni meri, kot so se nekoč. Med faktorji, ki po drugi strani znižujejo povprečno starost vozil na cestah, je tudi število prodanih novih avtomobilov in iniciative, ki spodbujajo nakup novejšega avtomobila in uničenje starega.

Obnovljeni deli bodo prihajali iz Italije

Stellantis je že v lanskem letu omenil obnovo rezervnih delov in celo avtomobilov. V uradni izjavi so potrdili, da se bo proces obnavljanja rezervnih delov izvajal v italijanski tovarni Mirafiori v Torinu. Po vložku desetih milijonov evrov bo v tovarni središče za razstavljanje, obnovo in proizvodnjo rezervnih delov. Do leta 2030 bi namreč kot skupina za štirikrat povečali to stran posla in povečali letni prihodek v višini 528 milijonov evrov z leta 2021 na 2 milijardi evrov do leta 2030.

A pri Stellantisu niso edini s takšno idejo. Renault je v svoji tovarni v Flinsu v Franciji že pričel z aktivno obnovo delov in vozil. Vsako uro v tovarni obnovijo okoli 55 avtomobilov. Enake načrte ima tudi Toyota, ki bo, podobno kot Renault, pričela z obnovo vozil v tovarni Burnaston v Veliki Britaniji.

Citroen C5 Aircross mild hybrid_1
Ob daljših, 15-letnih najemih, bodo znamke znotraj Stellantisa za vzdrževanje uporabljale izključno obnovljive rezervne dele.

Dvignila se bo prodajna cena rabljenih vozil

A proizvajalce ni premamila le ideja o podaljševanju življenjske dobe avtomobilov, temveč jih zanima tudi povečevanje vrednosti rabljenih vozil. Predvsem si želijo, da ostanejo kupci lastniki avtomobila tudi po pretečeni dobi odplačevanja. Pri Citroenu zato že razmišljajo, da bi kupcem ponudili možnost 15-letne dobe odplačevanja. Lastnikom obljubljajo enake stroške vzdrževanja, a obenem obljubljajo večjo preglednost in izboljšano zanesljivost avtomobila. Vsi avtomobili znotraj 15-letnega najema bi bili servisirani izključno z obnovljenimi originalnimi deli. S tem pa bi bila cena popravil in vzdrževanja primerno nižja.

Staranje avtomobilov bo izvalo reakcijo Evropske komisije

Čeprav se zdi, da bo daljša življenjska doba avtomobilov prinesla največ koristi ravno uporabnikom, pa ima Evropska komisija glede tega veliko pomislekov. Zato bodo predvidoma še bolj pritiskali na sprejetje najnovejšega emisijskega standarda Euro 7. Eden izmed predlogov znotraj standarda Euro 7 je podvojitev dolžine skladnosti z emisijami za avtomobile in kombije z motorjem na notranje zgorevanje s 100.000 km in pet let starosti na 200.000 km in 10 let.

Avtomobilski proizvajalci bodo to neskladje z zakonodajo lahko opravičevali z nepravilnim in nerednim vzdrževanjem vozila. Z dolgoročnim najemom bodo lahko nadzorovali skladnost z emisijami skozi daljše časovno obdobje. Obenem je del najema tudi brezplačno vzdrževanje skozi vsa leta najema.

Avtomobilizem.com (Vir: Autocar, ACEA. Foto: Stellantis in Renault.)

Mnenja uporabnikov

7 komentarjev za "Stellantisov načrt: življenjska doba avtomobila naj bo 15 let"


10 meseci 11 dni nazaj

“A proizvajalce ni premamila le ideja o podaljševanju življenjske dobe avtomobilov, temveč jih zanima tudi povečevanje vrednosti rabljenih vozil.”
Montirali bodo obnovljene dele in z tem povečali vrednost avta????????

“Lastnikom obljubljajo enake stroške vzdrževanja, a obenem obljubljajo večjo preglednost in izboljšano zanesljivost avtomobila.”
S tem so povedali bistvo. Za enake stroške ti bodo montirali obnovljeni odpad, vrednost in zanesljivost avta bo čudežno narasla.

Če beremo med vrsticami.
Proizvajalci se zelo dobro zavedajo, da v elektrifikaciji še ni prihodnosti. Vsaj ne v tako kratkem času kot se napihuje.
Starost voznega parka se bo podaljšala, ne samo za 3 leta. To je realnost, v celotni EU ni denarja za nove avte.

10 meseci 12 dni nazaj

Toyote Honde Mazde in podobni to počno že 40 let in več

10 meseci 12 dni nazaj

“Stellantis želi podaljšati življenjsko dobo svojim modelov s trenutnega povprečja 12 let za dodatna tri leta.”

Hm, se pravi, da so sami posredno sporočili javnosti, da so njihovi avtomobili po 12 letih za na odpad, ali kako (razen, če se je kaj izgubilo s prevodom)? Glede na to, kaj vse se da prebrati glede težav motorja 1.2 Puretech in njihovega reševanja tule na forumu, je očitno njihovo razmišljanje res na žalost v tej smeri. Seveda na škodo vseh lastnikov avtov.

a_sist
10 meseci 12 dni nazaj

Življenska doba se šteje do takrat, ko lahko avto prodaš samo še v bosno ali nižje na balkan. Baje.

Blinder
10 meseci 12 dni nazaj

Iz članka ni videt, kaj naj bi za njih pomenila “življenjska doba avtomobila”.

10 meseci 12 dni nazaj

To je res, ampak je tudi njihova izjava taka, da si jo razlaga vsak po svoje. In sam sem namenoma ravno zaradi tega napisal komentar v malo bolj pravokativni smeri (za nekatere).

Firediver
10 meseci 11 dni nazaj

Dejanska življenjska doba ne pove veliko, ker te prej spravijo ob živce obstranske zadeve, katerih popravilo veliko stane. In se ga losaš daleč pred potekom življenske dobe.

Ta članek je bolj PR. Naj za tri leta podaljšajo še tovarniško garancijo, do bomo vedeli, da mislijo resno.

 
So podrobni zemljevidi res predpogoj za avtonomno vožnjo?
Novi EX30: električen, majhen in pomemben za Volvo