Slovenija

Koroške ekipe nujne medicinske pomoči bodo od marca aktivirali iz Maribora

Ravne na Koroškem, 23. 02. 2023 15.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Z marcem se Koroška priključuje Dispečerski službi zdravstva Slovenije. To pomeni, da bodo koroške ekipe nujne medicinske pomoči (NMP) od takrat dalje aktivirali iz mariborskega centra, Dispečerska služba Zdravstveno reševalnega centra Koroške pa se bo reorganizirala. Za uporabnike vse ostaja enako, v nujnih primerih še vedno kličejo na 112.

Direktorica Zdravstveno reševalnega centra Koroške (ZRCK) Marijana Kašnik največjo dodano vrednost novega sistema aktivacije ekip NMP vidi pri hitrejšem reševanju robnih regijskih problemov, ko bodo denimo lahko iz mariborskega dispečerskega centra na lokacijo, kjer bo potrebna pomoč, poslali tudi ekipo iz sosednje regije, ker bo ta bližje tej lokaciji.

Je pa na današnji novinarski konferenci na Ravnah na Koroškem opozorila tudi na določene dejavnike tveganja. Med drugim je to po njenih besedah človeški faktor poznavanja določene regije v smislu vprašanja, kako bo lahko dispečer, ki Koroške ne pozna, ustrezno napotil koroško ekipo NMP. Zato je po njenem pomembno, da tudi klicatelji na 112 natančno in podrobno opišejo lokacijo.

Reševalno vozilo
Reševalno vozilo FOTO: Bobo

Za tiste, ki bodo potrebovali NMP, se tudi v prihodnje nič ne spreminja. Pomembno je, da v primeru iskanja nujne pomoči pokličejo na 112 in ne denimo v dežurne ambulante zdravstvenih domov. Operater na številki 112, ki sicer sprejema tudi druge klice, bo klic za NMP ustrezno preusmeril k zdravstvenemu dispečerju Dispečerske službe zdravstva Slovenije, ki bo s klicateljem opravil pogovor in vmes tudi že aktiviral najbližjo mobilno enoto NMP.

Kašnikova je danes izpostavila tudi problematiko z radijskimi povezavami, saj sistem ponekod na Koroškem ne deluje optimalno, predvsem je to v Mislinjski dolini. Kot rešitev so dispečerski službi zdravstva predlagali, da bi ostali na svojih povezavah in te povezali z mariborskim centrom, s čimer so se po njenih besedah strinjali.

Spremembe tudi v organizaciji Dispečerske službe ZRCK

Nov sistem pa prinaša nekaj sprememb v organizaciji Dispečerske službe ZRCK, saj bo ta po novem sprejemala le naročila za nenujne prevoze, ki jih ZRCK tudi izvaja in jih bo še naprej. Trije zaposleni v dispečerskem centru ZRCK pa bodo po novem prešli na področje nenujnih prevozov. Spreminja se tudi odgovornost, saj ZRCK po novem ne bo odgovoren za dogajanje v času pred aktivacijo ekip NMP.

Skupno ima ZRCK trenutno 84 zaposlenih, od tega štiri zaposlene zdravnike, in 25 vozil, od tega je šest urgentnih. Deluje s treh lokacij, poleg centralne lokacije na Ravnah na Koroškem ima ZRCK namreč še enoti v Slovenj Gradcu in Radljah ob Dravi.

ZRCK, ki so ga pred leti ustanovile koroške občine in je nekakšna slovenska posebnost v organizaciji NMP, po besedah direktorice pozitivno posluje. Lansko leto so sklenili s 84.000 evri presežka in pozitivnim denarnim tokom.

Lani so njihove enote NMP izvedle 5261 intervencij, kar je deset odstotkov več kot leto prej. Največ intervencij je na območju Mežiške doline, kjer bi po oceni direktorice potrebovali eno dodatno enoto.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (6)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

periot22
23. 02. 2023 21.12
A s Falconom!
Slava_Rusiji
23. 02. 2023 17.18
-1
Od MB do Dravograda je najmanj 1 h 20 min vožnje.
JApajaDAja
23. 02. 2023 16.14
korošci....ste še na "svojem terenu"? vse vam "režejo"!
Malek
23. 02. 2023 18.29
Saj bodo dobili hitro cesto leta 2063, cesta skozi Prevalje, 1,5 km, ki jo obnavljajo že dve leti, pa bi naj bila že tudi končana leta 2033, če le ne bo še kak aneks na aneks aneksa na prejšnje anekse.
Ramzess
23. 02. 2023 16.11
+2
Dajte no, dispečer, ki pokriva določeno regijo mora le to poznati, ne da klicatelj opravlja njegovo delo, že tako postavljajo preveč ti. administrativnih vprašanj, namesto da bi se oredotočili na nujno pomoč in nujne podatke.
Ramzess
23. 02. 2023 16.13
+1
Nenazadnje, dispečer ima pred sabo računalnik, ki ga mora znati uporabljati, z aplikacijo ki locira vir klica in ga prikaže na zemljevidu, zakaj bi klicatelj moral razlagati od a do ž, saj v dobi ... kajne.