Novice

Hyundai želi poceniti svoje električne modele

Z razvojem lastnih litij-železov fosfatnih (LFP) baterijskih paketov namerava Hyundai znižati cene svojih električnih vozil ter obenem zmanjšati znamkino odvisnost od kitajskih dobaviteljev.

Kitajska prevlada med dobavitelji surovin za proizvodnjo baterij je ta trenutek precejšnja. To vsekakor ni všeč številnim avtomobilskim proizvajalcem in tudi državam, zato vlagajo veliko sredstev, da bi vzpostavili svoje dobavne verige. V ZDA se že nekaj let trudijo zmanjšati svojo odvisno od Kitajske, podobno želi storiti tudi Južna Koreja z razvojem lastnih LFP baterij.

Razvoj bo zaključen konec prihodnjega leta

Hyundai_Kona_Electric_2024-01@2x
Kona je za zdaj edini model v Evropi z vgrajenimi LFP baterijami.

Kot je poročal The Korea Herald, namerava Hyundai zaključiti z razvojem lastnih LFP baterij do konca prihodnjega leta. Ko bo ta vrsta baterij pripravljena na serijsko vgradnjo, se pričakuje, da bo Hyundai lahko znižal cene svojih električnih modelov tudi na račun izboljšane dobavne verige in cenejše proizvodnje.

Že velikokrat je bilo zapisano, da so litij-ionske baterije ene izmed dražjih komponent električnega avtomobila. LFP baterije prinašajo precej manjši strošek za proizvajalce, so manj dovzetne za samovžig in bistveno bolj učinkovite. Ravno zato jih vse več avtomobilskih proizvajalcev želi uporabiti v svojih električnih modelih. Toyota je že uradno napovedala, da bo vložila večjo količino sredstev v razvoj LFP baterij, tudi Ford razmišlja o njihovi uporabi v modelu Mustang Mach-E.

Primat zaenkrat drži kitajski CATL

Trenutno so kitajski dobavitelji v precejšnji tehnološki prednosti, zahodni avtomobilski proizvajalci so zato prisiljeni sami prevzeti razvoj in zanj nameniti veliko sredstev. Kljub oviram so pri Hyundaiu odločeni, da se ne bodo ustavljali in bodo skupaj s preostalimi korejskimi proizvajalci prevzeli celoten razvoj. LFP baterije bodo po predvidevanjih z letom 2025 na voljo za vstopne modele pri Hyundaiu in Kii, kasneje pa tudi pri nekoliko dražjih modelih.

Hyundaiev cilj je “maksimizirati kapaciteto baterijske celice na najvišjo raven več kot 60 amperov”, medtem ko bo gostota energije okoli 300 vatov na kilogram. Pri tem želi proizvajalec avtomobilov izboljšati napetost in zmogljivost baterije LFP na podobne ravni, kot jih ponujajo dražje baterije iz niklja, mangana in kobalta (NCM). Nižanje cen električnih vozil je nujno, če želijo proizvajalci še naprej dvigovati prodajne številke in biti konkurenčni. Številni so namreč že napovedali, da bodo kmalu na ceste poslali cenovno dosegljivejše električne modele. Za zdaj je edini Hyundaiev model z vgrajeno LFP baterijo električna Kona, model Ray pa je na voljo le na domačem trgu.

Avtomobilizem.com (Vir: Insideevs. Foto: Hyundai.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
PRIMA do 20 tisoč evrov: je boljši malce večji, nekoliko cenejši ali bolje opremljen?
PRIMA: Kaj kupec novega vozila dobi za dvajset evrskih tisočakov?