Slovenija

Obnova v Ljubljani: posekan drevored, žrtvovani parki in zelene površine?

Ljubljana, 20. 09. 2023 11.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
A.K., N.L.
Komentarji
14

"Načrtovana obnova Vilharjeve, Masarykove, Šmartinske in Železne ceste bo poslabšala udobje pešcev in kakovost bivanja lokalnih prebivalcev. Na boljšem pa ne bodo niti uporabniki javnega prometa, za katere naj bi se potniški center urejal," so prepričani strokovnjaki, združeni v Koalicijo za trajnostno prometno politiko. Iz ljubljanske občine odgovarjajo, da bodo morebitni predlogi za izboljšave smiselni po javni predstavitvi projekta Potniški center Ljubljana v začetku oktobra.

Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP) se je danes odzvala na načrtovano obnovo cest na območju Potniškega centra Ljubljana. Načrti, ki jih je objavilo Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, predvidevajo širitev cest, ki ležijo na obodu nove železniške in avtobusne postaje – primarno Vilharjeve in Masarykove. Na račun zelenih površin in drevoredov se širita tudi Šmartinska in Železna cesta, so opozorili.  

Železniška postaja Ljubljana
Železniška postaja Ljubljana FOTO: Shutterstock

Cilj Mestne občine Ljubljana in države naj bi bil povečanje deleža potnikov v javnem potniškem prometu in učinkovito prestopanje med različnimi oblikami javnega prometa. KTPP pa opozarja, da objavljeni načrti kažejo drugačno sliko in dajejo prednost osebnim avtomobilom: "Načrti ne predvidevajo primerne navezave potniškega centra na mestni potniški promet. Predvideni rumeni pasovi za avtobuse so nepovezani, nelogično umeščeni in prekinjeni v križiščih, kjer je potreba po tekočem javnem prometu največja. V nasprotju s tem ima osebni motorni promet prednost pred avtobusi v vseh križiščih, za hitrejši pretok pa bo žrtvovan celo park."

Posekan drevored in uničen park na eni od najbolj vročih in onesnaženih lokacij 

Načrti predvidevajo tudi posek drevoreda na Vilharjevi cesti, zaradi novega zavijalnega pasu pa bo uničen še park ob križišču Šmartinske, Vilharjeve in Topniške, skozi katerega zdaj vodi sprehajalna in kolesarska pot. Prav to križišče je že danes lokacija z najslabšo kakovostjo zraka v Ljubljani, širše območje železniške postaje pa ena od lokacij v Ljubljani, kjer je učinek urbanega toplotnega otoka najbolj intenziven, so opozorili. 

 S širitvijo cest in gradnjo 3700 novih parkirnih mest v novih objektih Vilharie, Emonike in avtobusne postaje se bo povečala tudi količina prometa, zato se bodo okoljski kazalci na območju še poslabšali, so prepričani. Pri tem se zaradi širših vozišč poslabšujejo pogoji za pešce, na Vilharjevi in Masarykovi pa se celo zmanjšuje obstoječe število prehodov za pešce, so izračunali. 

Projekt je zgodovinska priložnost za vzpostavitev učinkovitega javnega prevoza v Ljubljani in širši regiji, ki lahko s slabo prometno ureditvijo postane zamujena priložnost, je na današnji tiskovni konferenci ocenil predstavnik Koalicije za trajnostno prometno politiko Marko Peterlin. 

Mestna občina Ljubljana: Predlogi bodo možni po javni predstavitvi

Iz ljubljanske občine medtem odgovarjajo, da načrtovane ureditve še niso bile usklajene ali potrjene na ravni mesta, države in investitorja. Prva javna predstavitev Potniškega centra Ljubljana bo 10. oktobra 2023. "Šele po tej predstavitvi" bodo smiselni tudi odzivi in morebitni predlogi za izboljšave, so sporočili iz občine. 

Kot dodajajo, bo območje PCL predstavljalo "osrednjo točko za prestopanje potnikov v državi". "Naš cilj je prenoviti območje in določiti prometno ureditev v okolici PCL, ki bo dolgoročno zagotavljala ustrezno varnost in pretočnost mestnega prometa, torej da bo zagotovljeno prednostno vodenje vseh vrst javnega potniškega prometa, kolesarskega, peš ter motornega prometa, z dodatno ozelenitvijo javnega prostora". 

Danes so rešitve predstavili ministrici za infrastrukturo Alenki Bratušek, koordinatorici gradnje PCL, in generalnemu direktorju Slovenskih železnic Dušanu Mesu. 

Predstavili so jim prometno ureditev cest okoli PCL, poti pešcev in kolesarjev na območju ter podrobnosti glede ureditve t. i. železniške plaze, nove ploščadi z ozelenitvijo in urbano opremo nad izhodom iz podhoda pod tiri na Vilharjevo cesto. Prikazali so tudi simulacijo prometnega modela v času prometnih konic.

S prošnjo za odziv na kritike in pomisleke smo se  obrnili tudi na pristojno ministrstvo, odgovore še čakamo. 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Infiltrator
20. 09. 2023 17.18
+4
Te nevladniki so večinoma, del dneva zapohani se zase ne vejo ,ko pa pride k sebi se mu seveda vse veliko in narobe zdi .
slovenka62
20. 09. 2023 13.43
+6
Če bi bila pri koritu bi najprej tele nevladnike zbrisala potem pa na javni sektor da se fikusi zmanjšajo.
AlexReal
20. 09. 2023 13.21
+10
Se lahko izve imena teh strokovnjakov ?
kita 1111
20. 09. 2023 13.17
+4
Ta nevladna skupina naj raje vozi meglo iz Ljubljane bo več naredila,kot pa nasprotovanju ureditve postaj
neobremenjen_
20. 09. 2023 13.11
+8
Teli nevladniki ga pa res serjejo. A res iščejo svojih 15 minut slave, ali kaj se dogaja? Nič jim ni prav. Mislim da je že čas da se tako železniška kot tudi avtobusna postaja uredite, obnovita in uredi podvoz pod Dunajsko. Ker tako kot je sedaj je katastrofa. Nevladniki pa naj si poiščejo delo, ker filozofirat zna vsak.
tralalala
20. 09. 2023 13.09
+10
Ljubljana bo kmalu zelena samo še na betonu pobarvanem v zeleno.
MarioSuper99
20. 09. 2023 13.01
+6
karkoli pač narediš, neki skupini ljudi ne bo ustrezalo. Meni je katerakoli nova ureditev bolj ustrezna od sedanje. Od želežniškega perona do prehoda za miklošičevo me vsako jutro skoraj zbijejo neučakani šoferji avtobusov. Upokojenci stojijo praktično čez celotno glavno postajo, ker čakajo na brezplačno vožnjo do obale, po drugi strani pa ljudje na flixbus dobesedno pod milim nebom čakajo na svoj avtobus in upajo da jih ne ujame dež. Nadalje, vsako jutro poslušam jamranje kako se ljudje vozijo v kolonah, kako je potrebno širit vse vrste cest, zdaj ko pa dejansko je možnost, da se razširi edn največjih ozkih grl v državi (situla podvoz in naprej), se pa zopet najde množica obžalovalcev dreves, ki bi to preprečila. Mučno mi je gledati vsak dan rešilca s prižganimi sirenami kako nebogljeno tuli v koloni vozil, ki se nimajo kam umaknit, da pride do urgence. Nadalje, glavno mesto si zasluži in enostavno mora imeti urejeno in dostojno glavno postajališče. Postaja v Kočevju bolje izgleda kot naša prestolnica, ki milo rečeno spominja na neko Kenijo. Pa če za to žrtvujem 100 dreves, je pač čas da se to zrihta.
izRODEk
20. 09. 2023 12.58
+8
Samo s sajenjem dreves, grmovnic, zelenic in namakanjem z raznimi mestnimi vodnjaki, potočki, lahko temperaturo okolja spremenite za vsaj 3, 4 stopinje. To pa je več kot je problem. Nakladanje o tem, kako morate kupovati sončne celice in električne avtomobile, je pa voda na mlin ameriških korporacij. Torej: motorko v roke pa židom v ZDA pomagat, h? Beb--ci, na roke delani...
tincoop
20. 09. 2023 12.31
+12
Kje je zdaj oni, ko ni pustil Magne in Krke graditi. V ljubljani pa se nic ne oglasi?
wsharky
20. 09. 2023 12.30
+9
8 marec je že na okopih
Slabnick
20. 09. 2023 13.00
+6
8marec je dobil prejšnji teden 470 milijončkov na račun.
Rock8
20. 09. 2023 12.25
+2
Mogoče je v tem primeru tako,ampak pri vseh prenovah v mestu opažam ožanje cestišč na račun nevem česa in postavljanje avtobusnih postaj kar na cestišče tam ,kjer so bile prej umaknjene izven le tega.s tem delajo še dodatno gužvo na cestah,ponekod se zaradi ozkuh cest dva avtobusa komaj srečata(vodnikova c.)
Rock8
20. 09. 2023 12.26
+3