REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Taran, stara taktika: Ruski piloti proti ameriškemu letalniku uporabili preizkušeno metodo, ki so jo »patentirali« prvi

Taran, stara taktika: Ruski piloti proti ameriškemu letalniku uporabili preizkušeno metodo, ki so jo »patentirali« prviSu-27

ZDA so objavile posnetek incidenta med ruskim letalom in ameriškim brezpilotnim letalom

Ameriško obrambno ministrstvo je v četrtek objavilo videoposnetek, ki prikazuje, kako se je rusko vojaško letalo močno približalo ameriškemu vojaškemu brezpilotnemu letalu nad Črnim morjem

Video prikazuje, kako se ruski lovec Su-27 približuje ameriškemu letalniku tipa MQ-9 Reaper in blizu njega odvrže gorivo.

Enako stori tudi drugo letalo, le da to nato tudi domnevno trči v letalnik in mu delno poškoduje propeler.

Posnetek, dolg približno 40 sekund, je ameriška vojska skrajšala, a prikazuje dogajanje v pravilnem vrstnem redu, sporoča ameriško obrambno ministrstvo.

Po navedbah ameriške vojske je ruski lovec Su-27 v torek zjutraj v mednarodnem zračnem prostoru trčil s propelerjem letalnika tipa MQ-9 Reaper, ki so ga nato bili primorani spustiti do morske površine.

Rusko obrambno ministrstvo je potrdilo, da sta ruska lovca prestregla dron, a zavrnilo, da sta letali krivi za njegov padec.

Rusija je zavrnila ameriške obtožbe, da sta njeni letali v incidentu nad Črnim morjem delovali nepremišljeno.

Po dogodku sta po telefonu govorila ameriški in ruski obrambni minister, Lloyd Austin in Sergej Šojgu.

Iz Kremlja so sporočili, da si bodo prizadevali pridobiti razbitine ameriškega letalnika. Sekretar ruskega sveta za nacionalno varnost Nikolaj Patrušev je dejal, da je incident »zadnja potrditev, da ZDA neposredno sodelujejo v teh dejavnostih, v vojni.«

50-sekundni posnetek, ki so ga posredovali medijem, prikazuje prestrezno letalo, ki se dronu približuje od zadaj in med vzpenjanjem očitno izpušča gorivo.

Pentagon je trdil, da so ruska letala v torek izvedla več takih manevrov, vključno z enim, v katerem naj bi bil zadet in poškodovan repni propeler brezpilotnega letala.

Zdi se, da posnetek prikazuje dva manevra, pri čemer se kamera obakrat pokvari. Rusko obrambno ministrstvo je zanikalo, da je prišlo do trčenja, in trdilo, da je ameriški dron padel, potem ko je izvedel nevaren manever.

Zdi se, da posnetek prikazuje dva manevra, pri čemer se kamera obakrat pokvari.

Rusko obrambno ministrstvo je zanikalo, da je prišlo do trčenja, in trdilo, da je ameriški dron padel, potem ko je izvedel nevaren manever.

Obrambni minister Sergej Šojgu je dejal, da je bil vzrok za incident vdor drona v območje, ki ga je ruska vojska razglasila za prepovedano zaradi tekoče posebne vojaške operacije v Ukrajini.

Je pa res, da so ruski piloti ob tem morda uporabili staro taktiko, ki so jo »patentirali« prvi.

Le malokdo namreč ve, da je ruski pilot Pjotr Nesterov dejansko prvi uvedel tehniko »zračnega trčenja.«

Prvi zračni nalet je namreč izvedel Pjotr Nesterov leta 1914 med prvo svetovno vojno. V zgodnjih fazah druge svetovne vojne so to taktiko uporabili tudi sovjetski piloti, ki so jo poimenovali taran, kar je ruska beseda za 'udarni oven'.

Letala so bila v tej zgodnji fazi še neoborožena in Nesterov je postal prvi pilot, ki je med letom uničil sovražnikovo letalo. Med bitko pri Galiciji 25. avgusta 1914 (po starem koledarju, ki se še vedno uporablja v Rusiji), je po neuspešnem poskusu različnih metod v prejšnjih priložnostih uporabil svoj Morane-Saulnier Type G (s/n 281) za zabijanje v avstrijskega Albatrosa B .II, izvidniško letalo opazovalca barona Friedricha von Rosenthala in pilota Franza Maline iz FLIK 11. 

V želji, da bi uničil sovražnikovo letalo, ga je verjetno nameraval zadeti z udarcem, vendar je svoje letalo poškodoval enako hudo kot sovražnikovo in obe letali sta strmoglavili. Kot je bilo takrat običajno.

Vse kaže, da za sestreljevanje dragocenih, več deset milijonov dolarjev vrednih ameriških dronov ni potrebnega nič drugega kot da se srečajo z nekaj sto litri smrdljivega kerozina. Ali pa morda s kakšnim tršim delom ruskega letala...

Nesterov ni bil pripet in je padel z letala ter umrl zaradi poškodb naslednji dan. Umrla sta tudi avstrijski pilot in opazovalec.

Mesto Žovkva (trenutno v regiji Lvov v Ukrajini), ki se nahaja v bližini bitke, je bilo leta 1951 v njegovo čast preimenovano v Nesterov.

Njegovo metodo zabijanja je med drugo svetovno vojno uspešno in brez izgub življenj uporabilo več sovjetskih pilotov.

Tehnika je postala znana kot taran.

Podobni incidenti so se dogajali tudi na morju.

V 80. letih prejšnjega stoletja je bilo Črno morje dejansko žarišče ruske mornariške dejavnosti »zabijanja«, saj so sovjetski mornarji na ta način redno »odrivali« ameriške ladje.

Tudi drugje so ruski piloti pionirji uporabili takšne zračne tehnike, kot je polivanje ameriških letal s kerozinom.

Po tem je slovel zlasti pilot Vasja Tsjmbal.

»Ko je bil na severu, Vasilj Tsjmbal ni spremenil svojih navad. Septembra 1987 pa je bilo, kot vedno, nemirno v bližini polotoka Kola - ameriške in norveške članice Nata so letele precej pogosto, večkrat na dan so vstopile v sovjetski zračni prostor, letalonosilke pa so plule po Barentsovom morje, z njih pa so vzletala letala. Ko je Vasja že sedmič v dnevu pritekel k svojemu zvestemu Su-27, med tekom pa si je natikal čelado...si je verjetno res želel uporabiti pravo strelivo in rakete z jedrsko bojno glavo.

Toda ustreznih ukazov ni bilo in Tsjmbal je ostal le pri svojem dobrem starem triku. Ko je prepričal svojega tovariša, je skupaj z njim poskrbel za dež smrdljivega kerozina za Američane. Nenavadno je to zelo pomagalo - Jenkiji so se v regiji začeli pojavljati veliko manj. In za Vasilija ni bilo nobenih posledic,« piše v enem od člankov, ki opisujejo dogodivščine sovjetskih pilotov z ameriškimi.

Vse kaže, da za sestreljevanje dragocenih, več deset milijonov dolarjev vrednih ameriških dronov ni potrebnega nič drugega kot da se srečajo z nekaj sto litri smrdljivega kerozina.

Ali pa morda s kakšnim tršim delom ruskega letala...

Naše delo na Insajder.com z donacijami omogočate bralci.

Delite članek