Gospodarstvo

Težave s čipi še otežile stanje avtomobilske industrije v Evropi

Pariz, 18. 01. 2022 10.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Prodaja avtomobilov v EU je lani dosegla novo dno, potem ko sta sektor močno prizadela pandemija covida-19 in pomanjkanje računalniških čipov. Registracije novih osebnih vozil so lani v primerjavi z letom 2020, ki ga je zaznamovala pandemija, upadle za 2,4 odstotka, na 9,7 milijona vozil, kar je sicer najmanj od leta 1990, odkar obstaja ta statistika.

Lani je bilo v primerjavi s predkoronskim letom 2019 prodanih 3,3 milijona manj novih vozil, medtem ko je industrija leta 2020 v medletni primerjavi doživela 24-odstotni padec prodaje, je sporočilo Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA). "Padec je posledica pomanjkanja čipov, kar je vse leto negativno vplivalo na proizvodnjo avtomobilov, še posebej pa se je to poznalo v drugi polovici leta 2021," so zapisali pri ACEA.

Avto salon
Avto salon FOTO: Shutterstock

Pomanjkanje čipov je upočasnilo proizvodnjo in celo vodilo v zapiranje obratov. Kratkoročne napovedi niso dobre, saj bo dobava čipov v začetku letošnjega leta po napovedih še naprej pešala. Sstanje glede čipov naj bi se sicer sredi leta izboljšalo.

Medtem ko je francoski, italijanski in španski trg poročal o rahli rasti prodaje, pa je Nemčija lani beležila 10,1-odstotni padec. Nemški avtomobilski trg je daleč največji, saj je lani z 2,6 milijona prodanimi vozili predstavljal četrtino vseh prodanih vozil v EU. Na mesečni ravni pa je prodaja novih vozil  decembra lani upadla že šesti mesec zaporedoma, in sicer za 22,8 odstotka, na 795.295 vozil.

Večina držav je decembra lani v medletni primerjavi beležila dvomesten padec prodaje, vključno s štirimi največjimi trgi. Med njimi je največji upad zabeležila Italija (–27,5 odstotka), sledile pa so ji Nemčija (–26,9 odstotka), Španija (–18,7 odstotka) in Francija (–15,1 odstotka). Prodaja se je v EU lani decembra povečala zgolj na Hrvaškem (+19,3 odstotka), v Sloveniji (+8,3 odstotka), Bolgariji (+4,3 odstotka) in Latviji (+2,9 odstotka).

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (149)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Jak Tobim
27. 01. 2022 11.44
včeraj Tesla sporočil, da os prodali 940 000 električarjev. še več jih letno proda kitajski BYD. Električarji iz Kitajske prihajajo še letos na zahodnoevropski trg. NA Danskem in Norveškem je že več kot polovica novih avtov električnih,.. stvari se menjajo. na planetu je danes daleč več kot 8 milijard ljudi, planet je popolnoma odet v beton, asfalt in črne strehe,. .pred mano pa komentarji o avtih, ki so eden od hujših zločinov, ki jih človek dela sočloveku,.. avti z motorjem na notranje izgorevanje. in še apeli k tistim starim brez elektronike,.. ja, haLo? leta 2020 pa take, kot da iz lastne grape ne bi uspeli pogledati, onesnažen zrak letno pobije 3x več ljudi kot trenutno korona virus. 3x več ljudi pobije onesnažen zrak in polovico tega onesnaženja povzročijo avti z motorji na notranje izgorevanje. če bi bili še brez elektronike bi ta številka bila še 10x večja. pisarili neumnosti gor ali dol, azija se obrača, počasi se obrača severna amerika in razviti del evrope. tega se več ne da ustaviti. avti bodo zoprno dragi in električni, elektrika se bo proizvajala v kombinaciji starega in vse več novega,.. tako, da pamet v roke, fotovoltaiko na streho in koristiti razum, da se gre naprej v manj slabo smer. Tesla je vse menjal - dokazal je, da se elektro avte proizvaja na profitabilen in inženirsko popolnoma drugačen način, da so nemški goljufivi afnogunci (tukaj bi moral biti neprimerno bolj oster). Prej, ko doma pometemo in iz nove situacije naredimo priložnost, boljše za nas. fotovoltaika, pa zalogovniki električne energije, pa naterije za avte,.. tehnologija gre tako noro naprej, da smo doma še na najbolj razkričanih institutih v popolni temi. nismo neumni - poslati otroke tja, kjer to obvladajo in doma odpirati čim več visokotehnološke industrije. ne pa lakirnice na račun poseka zadnjega koščka gozda - ubogi na pameti.
zibertmi
19. 01. 2022 16.50
+2
avti so kot naši ventilatorji ,ki jih je počivalšek nabavil za bolnice,neuporabni.cene pa v nebo,avto dobavljiv pa leta 2025
Nianana95
19. 01. 2022 08.02
+3
pojma nimate v kakšni tehnologiji se danes delajo čipi in kakšne standarde zahteva avtoindustrija. pametni pa ste vsepovsod, kot pri covidu, tako tukaj. pojma nimate kaj za elektroniko pomeni sprememba temperature iz minus 15 ko avto stoji na prostem in 100 stopinj ko se motor zagreje, pojma nimate o vplivu vlage, pojma nimate o zalogah, ne o kulancah, ne o dobavljivosti rezervnih delov za 10 do 15 let. ne sanja se vam kaj je to nekaj 10 nanometerska litografija, ki se danes poslužuje za zabavno elektroniko in kaj to pomeni za vse zgoraj naštete pogoje.
zibertmi
19. 01. 2022 16.52
+2
kaj nas briga polizdelek.kako lahko avto stane 100 eu,če ga niti ni ,ker ga pol manjka.kaj ti bo lupina brez motorja
kure bedne
18. 01. 2022 21.14
+8
Eni se požvižgamo na čipe. Aavto mora imet volan, menjalnik, kuplongo in bremze. In to je to. In mašino takšno, da lahko še sam kaj pošravfaš. Danes ti pa crkne žarnca na avtu pa morš jajca na servis pelat, da ti sprednjo vezno pločevino odšravfajo, da lahko pridejo do žarnc. Klinc pa taki avti.
nikhrast
18. 01. 2022 21.33
-2
Pa še dobiš takšen primitiven avto? Chip vsepovsod, tlak malo nizek v gumi, že piska, pri menjalniku samo zavrtiš gumb, velik ekran, vse vidiš ko se pelješ nazaj, se približaš čemu, vse piska, iPhone uporabljaš preko ekrana..., udobje.
reakcionar
18. 01. 2022 17.07
+1
Jaz preferiram francoske avte. Zame je Renault avto #1. Nemca še povoham ne.
anjerd
18. 01. 2022 19.05
+2
mackon08
20. 01. 2022 17.31
+1
reakcionar Renault nikoli ni bil in nikoli ne bo avto. Avto je Japonec daleč pred vsemi Toyota, Mazda.
reakcionar
18. 01. 2022 17.05
+3
Nič ne raste v nedogled. Niti ekonomija.
yokerxdinterfan
18. 01. 2022 16.58
+3
Avtomobilska industrija v evropi ma samo sabo težave ne pa z čipi. Kot da jim je potrebno imeti minimalno zaloge in velike dobičke
mackon08
20. 01. 2022 17.33
+1
yokerxdinterfan pišeš bedarije, sploh ne veš kako tovarne delujejo, seveda nimajo zalog ker to zahteva prostor in s tem povezani ogromni stroški. Pločevina se pripelje pa praktično gre v proizvodnjo vse naštimano po urah. Tako je z vsem materialom.
"JohnDoe"
18. 01. 2022 16.55
+2
Ni težava v dostavi oz izdelovanju čipov za avtomobile, ampak se je preusmerilo v izdelavo za drgo bolj pomembno zadevo!
Xyz2023
18. 01. 2022 16.46
+1
Lastniki kapitala si manejo roke…vrednosti tovarn oz. blagovnih znamk Avtomobilov padajo. Kmalu bodo pokupili še večje deleže kot jih že imajo, ker na drugi strani ti isti lastniki kapitala v farmacevtskih družbah žanjejo rekordne donose prav tako v drugih branžah kjer imajo naložbe in so cene bistveno poskočile… vse je del plana… ko vid? Ja tisti ki ne pogleda dovolj dobro ne vid.
mojcd
18. 01. 2022 15.52
+8
Noro moj 3 leta star SUV je presegel ceno nakupa 2019
vvvilice
18. 01. 2022 15.33
+10
Vse iz Kitajske, je poceni, zaslužili bomo pa veliko! Evo, neprimerna ekonomija pohlepa, namesto delovnih mest v Evropi, pa bi bilo na koncu veeeeliko ceneje in ljudje bi imeli delo. Fiasko tako imenovane ekonomije.
Mato Mati?
18. 01. 2022 15.03
+6
kitajci sedaj pridajajo cipe drugim panogam ki veliko bolje placajo kot avtomobilska industrija
kahelc
18. 01. 2022 15.38
+4
Sem moral dvakrat prebrat da ugotovim da mislis druge cipe kot jaz
zavetnik
18. 01. 2022 16.08
devlon
18. 01. 2022 15.02
+0
Kdo rabi avto, ce imamo dvonadstropne vlake. Folk razvajen...kot da neb blo bolj smiselno vsake 10 ali 20 let avta zamenjat
Mato Mati?
18. 01. 2022 15.02
+7
ni problem v cipih ampak v cenah??
Celabuča
18. 01. 2022 14.54
+9
Torej samo kitajc zna toti cip naredit,al kak?
pikiflongi
18. 01. 2022 14.47
+8
To ni problem elektronike, to je problem prehitrega in brezglavega pritiskanja na proizvajalce, da proizvajajo električne avtomobile, pri katerih tehnologija še zdaleč ni zrela za masovno in cenovno ugodno proizvodnjo. S tem so prekinili dobavne poti, ki si še vedno niso opomogle in si še ne bo. Pa bom spet rekel, da če bolj se zdimo pametni in svobodni bolj smo ovce nekih fanatičnih skupin, ki zahtevajo da je zrak svobodna izbira, filter si moraš kupit pa sam.
yokerxdinterfan
18. 01. 2022 16.55
+0
to je samo problem pohlepa po dobičkih, pač ahko bi čipe delali pri nas ampak so razni VW in PSA koncerni prevelike škrtice
ivcekivcek
18. 01. 2022 14.27
+19
Prvo ste dali v razvoj in produkcijo nano tehnologijo na vzhod, ker mi smo predraga delovna sila, sedaj so vas sabotirali pa v jok. Korejca ne rabi čakat, greš v trgovino in ga odpelješ. Evo vam globalizacije v rit.
mpotec86
18. 01. 2022 15.43
+2
srečen
18. 01. 2022 14.10
+6
Normalen avto naj dajo za 20000, pa ne bo padca prodaje!
provokatorr
18. 01. 2022 14.08
+0
Zakaj je v drugorazrednih EU državah narastla prodaja? Ker kupci kupujejo nepopolne, v startu pokvarjena vozila.
Naiven_od_rojstva
18. 01. 2022 14.05
+10
Resno, ta elektronika v vozilih je adijo pamet. Včasih si sam platine naštelal, očistil frtajlkapo, zamenjal svečke, pa tudi žarnice. Še pogonski jermen si lahko sam menjal. Sedaj pa, ko crkne čip, je treba menjati cel sklop - primer iz lastne prakse - ni delala hupa, pa sem moral zamenjati celotno ročko.