Mazda CX-60 e-skyactiv-D
Za volanom mazde, ki gre proti trendom
Sedli smo za volan mazde CX-60 z novim šestvaljnim dizelskim strojem, ki obljublja izjemno nizko porabo goriva. Pri nas je treba zanjo odšteti najmanj 46.490 evrov.
Četrtek, 23. marec 2023
Po priključnohibridni izvedbi, ki smo jo že dodobra spoznali in preizkusili (AF281-282), je prišel čas za težko pričakovano dizelsko različico modela CX-60. V času, ko večina proizvajalcev opušča motorje, ki štejejo več kot štiri valje, so se pri Mazdi odločili za zasnovo, ki je v nasprotju s trenutnimi trendi in je na papirju veliko obetala. Gre za stroj, ki je razlog za to, da ima Mazdin veliki športni terenec tako dolg pokrov motorja in nazaj pomaknjeno kabino. To je vrstni šestvaljnik s 3,3-litra prostornine, na voljo v dveh izvedbah moči, v kombinaciji s pogonom na zadnji ali na vsa štiri kolesa. Šibkejši razvije 147 kilovatov (200 KM) in 450 Nm navora, močnejši pa 187 kilovatov (254 KM) in 550 Nm navora. Oba sta povezana z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom brez pretvornika navora, ki ga je Mazda sama razvila, pri čemer se pri prvem moč prenaša le na zadnji, pri drugem pa na vsa štiri kolesa.
Pogonski sklop vključuje tudi 48-voltni blagohibridni sistem z elektromotorjem, ki zagotavlja dodatnih 12 kilovatov (16 KM) in 153 Nm navora. To šibkejši izvedbi omogoča pospešek do stotice v 8,4 sekunde in končno hitrost 212 kilometrov na uro, medtem ko močnejša stotico doseže sekundo hitreje in zaključi s pospeševanjem pri 219 kilometrih na uro. Ob tem so impresivni podatkih o porabi goriva po meritvenem ciklu WLTP, ki v mešanem ciklu znaša le 5 oziroma 5,2-5,3 litra na 100 kilometrov.
Na prvi vožnji nas je tako poleg voznih lastnosti najbolj zanimalo, če lahko model, za katerega je treba v osnovni izvedbi odšteti skoraj osem tisoč evrov manj kot za priključni hibrid, v praksi drži obljube o majhni porabi. Več o tem prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 285).
Oznake:
- CX-60
- e-skyactiv D
- Mazda
- šestvaljnik