Novice

Subaru v novo sodelovanje s Toyoto

Japonska avtomobilska proizvajalca naj bi sodelovala pri zasnovi treh novih električnih križancev, ki naj bi jih Subaru predstavil v roku dveh let.

Subaru naj bi do leta 2026 kupcem ponudil tri nove modele električnih križancev, ki bodo nastajali v sodelovanju s Toyoto. Kot so pojasnili predstavniki znamke Subaru, sodelovanje s Toyoto pri razvoju električnih modelov zmanjšuje tveganje potencialnih finančnih izgub zaradi nestabilnosti trga električnih vozil. Atsushi Osaki, izvršni direktor Subaruja, je ob predstavitvi finančnih rezultatov preteklega fiskalnega leta komentiral, da bi samostojna pot razvoja električnih modelov zahtevala preobsežne finančne vložke in posledično pomenila večje tveganje v primeru nadaljnjega ohlajanja trga.

Bo proizvodnja potekala na ameriških tleh?

Kot je dejal Osaki, pri Subaruju trenutno preigravajo vse možne scenarije, ki bi jim omogočili najbolj optimalno prodajo na ameriškem trgu, kjer jim lokalna proizvodnja prinaša določene davčne ugodnosti. Zaenkrat še ni znano, če bo tudi proizvodnja prihajajočih električnih modelov, poleg proizvodnje na Japonskem, potekala v njihovem ameriškem obratu, je pa jasno, da bi jim partnerstvo s Toyoto in proizvodnja električnih modelov v okviru Toyotinih proizvodnih zmogljivostih znotraj Severne Amerike prinesla dodatne ugodnosti.

2025_Subaru_Forester_20Subaru obenem razvija novo generacijo njihove hibridne tehnologije, ki bo na voljo v modelih Crosstrek in Forester. Forester, ki ga proizvajajo na Japonskem, sicer ostaja njihov prodajni adut na ameriškem trgu, zato v proizvodnem obratu v ameriški Indiani načrtujejo pričetek prozvodnje obeh različic tega modela – z bencinskim motorjem in s hibridnim pogonskim sklopom.

24MY_Solterra_5Solterra je trenutno edini električni model v ponudbi

Ameriški trg sicer še naprej ostaja ključnega pomena za japonsko znamko, ki je lani prodala le 14.000 električnih vozil, od tega 8.872 v Ameriki. Skupno so lani prodali 852.000 vozil, kot dolgoročni cilj pa so si zadali povečanje deleža celotne prodaje na ameriškem trgu. To naj bi dosegli tudi s prihodom treh novih električnih modelov do leta 2026, ki se bodo pridružili modelu Solterra. Z lastno proizvodnjo električnih modelov z letno kapaciteto 200.000 enot naj bi na Japonskem pričeli tekom prihodnjega leta, okrog leta 2027 pa naj bi z dodatno linijo proizvodne kapacitete električnih vozil podvojili.

Pri Subaruju so v preteklem fiskalnem letu beležili 2,86 milijarde evrov operativnega dobička in v primerjavi s prejšnjim fiskalnim letom skoraj podvojili neto dobiček (2,36 milijarde evrov). Skupni prihodki so narasli za četrtino, na 28,76 milijarde evrov s približno 15-odstotno rastjo globalne prodaje, medtem ko so na ameriškem trgu beležili 17 odstotkov več prodanih vozil. V tekočem fiskalnem letu pričakujejo približno 1-odstotno rast prodaje v globalnem merilu ob povečanju prodaje na ameriškem trgu in manjšem upadu prodajnih številk v Evropi.

Avtomobilizem.com (Vir: Automotive News Europe. Foto: Subaru.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Hibridna tehnologija za novo generacijo Mazde CX-5
Kia EV6 po prenovi: spremenjen videz, daljši doseg