Novice

Peugeot v službi francoskih predsednikov

Peugeot že od nekdaj skrbi za prevoz francoskih predsednikov, v kratkem pregledu pa predstavljamo zgodovino prevoznih sredstev, ki so jih uporabljali v Elizejski palači.

Čeprav je v zadnjem obdobju precej govora o Peugeotu 5008, v katerem se trenutno prevaža aktualni predsednik Emmanuel Macron, se še pred podrobnostmi v zvezi z njim vrnimo globje v zgodovino, ko se je s Peugeotovim avtomobilom prevažal leta 1920 izvoljeni predsednik takratne tretje Francoske republike Alexandre Millerand. Od leta 1921 so ga vozili s Peugeotom Type 156, ki so ga tistega leta pričeli proizvajati v tovarni Sochaux. Peugeot Type 156 je takrat veljal za vozilo visokega razreda, za njegov pogon pa je skrbel za tiste čase zmogljiv šestvaljni motor s 5.954 cm3 prostornine, ki je razvil 25 konjev.

Več kot pol stoletja kasneje, leta 1975, je predsedniško vlogo začel opravljati ljubitelj dirkanja, avtomobilov in znamke Peugeot Valéry Giscard d’Estaing, ki so ga vozili v takratnem Peugeotovem paradnem konju – Peugeotu 604. Tekom njegovega sedemletnega mandata je francoska znamka Elizejski palači dobavila štiri Peugeote 604 – trije so bili serijski modeli z najbogatejšim paketom opreme SL in 2,6-litrskim motorjem V6 s 136 KM, četrti pa je bila predsedniška limuzina, ki so jo uporabljali za državne slovesnosti in je imela 62 cm daljšo medosno razdaljo, prestižno oblazinjene zadnje sedeže ter streho z oblogo iz umetnega usnja. Za predelavo so poskrbeli pri podjetju Heuliez, žal pa takratni predstavniki Elizejske palače niso odobrili dodatnega projekta Peugeot 604 z zadnjimi sedeži z odprto streho, ki ga je predlagalo kleparsko podjetje Chapron. Edini tovrstni primerek je bil sicer vseeno izdelan leta 1979, dobavili pa so ga predsedniku Nigra.

Leta 1991, ko je bil na oblasti François Mitterand, so za predsedniške prevoze uporabljali Peugeot 605, ki so ga podaljšali in opremili z blindirano zaščito v podjetju Labbé. Podjetje se je kasneje preimenovalo v Centigon in poskrbelo tudi za predelavo Macronovega Peugeota 5008. Peugeot 605, namenjen prevozu predsednika Mitternanda in njegovih uglednih gostov, je bil opremljen z motorjem V6 s 170 konjskimi močmi ter blindirano zaščito iz visoko odpornega jekla ter okni iz neprebojnega kompozitnega stekla in polikarbonatnega materiala, ki dodajajo tono k lastni masi.

S Peugeotom se je prevažal tudi predsednik Jacques Chirac, ki je tekom dvanajstletnega mandata uporabljal limuzino Peugeot 607, precej pozornosti pa je bila deležna tudi njegova žena, ki se je občasno naokrog prevažala v rdečem Peugeotu 205 SR iz leta 1984.

Najbolj spektakularno in obenem kratkotrajno predsedniško vozilo francoskih predsednikov pa je bil Peugeot 607 Paladine, ki so ga za kratek čas uporabljali v času predsedovanja Nicolasa Sarkozya. Ko je leta 2007 njegova ekipa iskala vozilo, ki bi simboliziralo preporod in sodobnost na dan, ko bi se novoizvoljeni predsednik prvič zapeljal po Elizejskih poljanah, jim je na misel prišel koncept, ki ga je Peugeot predstavil na ženevskem avtomobilskem salonu leta 2000. Limuzino Peugeot 607 je izdelal kleparski specialist Heuliez in je v dolžino merila več kot 5 metrov ter je bila predelana v različico “landaulet” z nezastekljeno oziroma delno zastekljeno streho nad zadnjimi sedeži. Za prestiž potniškega prostora so poskrbeli pri znamki Hermes. Ker pa je bilo potrebno zaradi namestitve mehanizma zložljive strehe občutno zmanjšati rezervoar za gorivo, je le-ta meril le 6 litrov, kar je bilo občutno premalo za vsakdanje vožnje z zmogljivim motorjem V6 v kombinaciji z veliko maso avtomobila. Zato so se, po njegovi prvi vožnji po Elizejskih poljanah 16. maja 2007, zelo hitro odločili, da ga prenehajo uporabljati.

V obdobju zadnjih petih let je največ pozornosti požel križanec Peugeot 5008, s katerim se je 14. julija 2017 na slovesnost ob svoji proglasitvi pripeljal takrat izvoljeni trenutni predsednik Emmanuel Macron. Tehničnih podatkov tega vozila sicer zaradi varnostnih razlogov ne želijo razkriti, naj bi bilo pa na splošno znano, da je bil izdelan v tovarni v Rennesu, varnostnih predelav pa so se lotili v podjetju Centigon v Bretanji. Znano je le, da ima avtomobil zadaj namesto običajnih treh le dva sedeža s posebno sredinsko konzolo ter signalizacijske luči na okrasni maski ob oznakah francoskega predsednika na karoseriji.

Elizejska palača je imela do sedemdesetih let prejšnjega stoletja za predsedniško vozilo rezervirane registrske oznake od 1PR75 do 5PR75, tako da je bila registrska številka 1PR75 uporabljena na več vozilih. Sčasoma so tradicijo postopno ukinili, tako da imajo predsedniška vozila sedaj običajne registrske oznake, ki jih dodeli občina, v kateri so registrirana. Poseben protokol je v veljavi tudi glede opremljenosti vozila z zastavicami – ko se v njem vozi predsednik na uradni dolžnosti, je avtomobil opremljen s francosko zastavico na prednjem desnem delu vozila – na strani kjer predsednik vstopa in izstopa. V primeru, da s seboj prevaža predsednika neke druge države, mora biti zastava njegove države pritrjena na prednjem levem delu vozila – na strani kjer visok gost vstopa in izstopa iz vozila.

Po koncu predsedovanja nekatere predsedniške limuzine obdržijo v voznem parku Elizejske palače, druge pa prodajo ali poklonijo muzejem. V muzeju Aventure Peugeot trenutno hranijo Peugeota Type 156, Peugeota 604 s katerim se je prevažal Giscard d’Estaing, limuzino Peugeot 605 Françoisa Mitteranda ter unikatni Peugeot 607 Paladine.

Avtomobilizem.com (Vir in foto: Peugeot.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Razkrite mišice nove Honde Civic Type R
Alpine A110 E-ternité za električno prihodnost znamke