Večina ljudi, ki je slišala za veriženje blokov, ga povezuje s kriptovalutami, kot sta razvpiti bitcoin in ethereum. Vendar so možnosti uporabe veriženja blokov veliko širše. Pojavljajo se nove inovativne verige blokov, ki so usmerjene neposredno v splet.3. »Veriženje blokov je primerno za reševanje poslovnih problemov, ker ga je mogoče uporabiti na skoraj vsakem področju, kjer potekajo transakcije med strankami ali kjer je potreben skupni vir resnice. Prav tako odpira nove priložnosti in lahko ustvari konkurenčno prednost za podjetja vseh velikosti,« je povedal Sebastjan Križman, ustanovitelj podjetja Genuiny Ethical Technology.
Primer takšne inovacije je aplikacija Genuiny Ethical Technology, ki z novo vrsto tehnologije veriženja blokov ustvarja sistem podatkov z resnično vrednostjo.
Je plačevanje s podatki sploh možno?
Evropska unija je že leta 2019 sprejela direktivo, ki določa novo vrednost osebnih podatkov. Direktiva 2019/770/EU dovoljuje uporabo takšnih osebnih podatkov kot vrednosti za nakup digitalnih vsebin in storitev. Da je EU zelo zainteresirana za povečanje uporabe podatkov, potrjuje evropska strategija za podatke, v okviru katere se je leta 2020 začel izvajati projekt TRUST. Njegov cilj je spodbuditi izmenjavo podatkov kot državljansko dolžnost z namenom, da se ustvari evropski trg podatkov, ki bo temeljil na varni in zanesljivi izmenjavi podatkov. Letos so članice EU, ZDA in še 33 drugih držav podpisale deklaracijo o prihodnosti medmrežja, ki je bila oblikovana za spodbujanje prostega pretoka informacij, z namenom oblikovanja vključujoče in trajnostne povezave, ki vsem omogoča, da imajo koristi od digitalnega gospodarstva.Sežanci pretvarjajo podatke v evro
Kot je zatrdil Križman, uporabljajo nove zakonske in tehnološke dosežke, kot je najbolj pregledno in etično mogoče. Registracija v aplikacijo Genuiny Ethical Technology tako zagotavlja registracijo uporabnika na podlagi direktive 2019/770/EU, po kateri se mora uporabnik strinjati z uporabo vrednosti svojih podatkov za nakup blaga in storitev. Hkrati zagotavlja preverjanje pristnosti prek potrjevanja svojega računa v verigi blokov uporabnik. Vsak uporabnik pridobi svojo unikatno digitalno identiteto (B.A.N. Code Genuiny), s čimer dokaže, da je prava, resnična oseba. Vrednost podatkov zagotavljajo s patentirano storitvijo Data Profit, ki pretvarja vrednost certificiranih podatkov v »valuto« gdata, ki jo je mogoče porabiti v fizičnem svetu in spletnem vezju Genuiny. Vrednost enega gdata ustreza vrednosti enega evra.
Križman je prepričan, da bomo z uporabo Genuinyja končno lahko spoznali realno vrednost stvari, zato je normalna posledica, da imajo gdata realno vrednost. En gdata je zato vedno enak enemu evru ne glede na to, ali ga uporabniki Genuinyja želijo uporabiti za nakup blaga ali storitev ali zamenjati v evre na katerikoli točki Genuinyja. Pri Genuinyju lahko uporabniki vedno uveljavljajo svojo svobodno voljo, saj so gdata kot stabilni kovanci, le da imajo v nasprotju s kriptovalutami vedno svojo zlato rezervo. Tako so po svoji naravi realno sredstvo, tudi če so izdani v obliki kupona. Kljub poskusom ureditve, kot je GDPR, se podatki uporabnikov brezobzirno izkoriščajo.
»Z zelo invazivnimi sistemi samodejnega pridobivanja naših podatkov so veliki ponudniki digitalnih storitev v zadnjih letih ustvarili ogromne dobičke. Tako velike, da se pojavljajo med petimi največjimi gospodarstvi na svetu, in to kljub stalnim nacionalnim in mednarodnim sankcijam zaradi kršenja zasebnosti,« je opozoril Križman. Pristopi, kako izkoriščajo podatke, so številni in raznoliki, od spletnih iskanj do najbolj občutljivih osebnih podatkov in bioloških podatkov.
Uporabniki lahko zdaj izkoristijo vrednost svojih podatkov
Genuiny Ethical Technology v izhodišču rešuje težavo pomanjkanja preglednosti osebnih podatkov. »Imamo rešitev, ki omogoča, da se podatki certificirajo s tehnologijo veriženja blokov. Ta omogoča, da se podatki ustvarijo z resničnim in nadzorovanim izvorom, s čimer vsem zagotavlja kakovost in zaupanje, tako za dobavitelje kot za stranke,« je razložil Križman.
V podjetju se zavedajo, da se na trgu pojavljajo podobne rešitve, vendar do zdaj še niso odkrili ničesar, kar bi jim konkuriralo na tej ravni. »Obstaja nekaj podjetij, ki uporabnike na različne načine dobro plačujejo za njihove podatke ali klike, vendar nobeno od njih ne omogoča vsakemu uporabniku, da se svobodno odloči, kaj bo storil z vrednostjo, ki jo ustvarijo njegovi podatki, ali da bi jih lahko celo neposredno uporabljal,« pojasnjuje Križman.
V podjetju izkoriščajo tudi trend uporabe podatkovnih blokov v oglaševalski industriji. Z uporabo takšnih tehnologij se namreč porabnik spreminja iz pasivnega uporabnika v protagonista komunikacijskih dejavnosti, kar oglaševalce in medije sili k izboljšanju odnosa s stranko. Njihova tehnologija bo oglaševalcem omogočila, da bodo sploh lahko sledili razvoju povpraševanja.
»Porabniki so vse manj zvesti blagovni znamki in vse bolj pozorni na kakovost ponudbe. Potrjevanje resničnega izvora digitalnih podatkov povečuje trajnost in izboljšuje izbiro dobavitelja in porabnika,« je dejal sogovornik.
V podjetju se ne ukvarjajo samo z vrednostjo za končne porabnike, temveč želijo zagotoviti dodano vrednost celotni panogi. Ponudniki digitalnih storitev, vključno z mediji, se bodo lahko neposredno povezali s trgom ter z resnim pristopom stopili v stik z resničnimi uporabniki in z njimi sodelovali.
Več kot nova mobilna aplikacija
Genuiny Ethical Technology ni samo aplikacija, ampak je vezje, v katerem lahko različni izdelki medsebojno komunicirajo in zagotavljajo nove storitve, ki temeljijo na njihovi tehnologiji veriženja blokov. Z Genuinyjem lahko vsak uporabnik pridobi osebno in družbeno korist samo z uporabo svojega mobilnega telefona. V podjetju stavijo na generično rast, pri čemer pričakujejo, da bodo krivuljo sprejemanja pospešili z motivacijskim sistemom digitalnih nagrad. Vsi uporabniki, ki razširjajo rabo aplikacije in potrjujejo podatke, samodejno pridobijo dobropise v valuti gdata, ki jih je mogoče porabiti v verigi Genuiny.