Slovenija
Oglasno sporočilo

Kako Mercator uvaja celostno digitalno izkušnjo za zaposlene

Dolgoročni cilj je, da so vsi procesi, ki niso del osnovnega poslovanja zaposlenih, digitalizirani in avtomatizirani
Avtor
29.11.2021 08:00
Čas branja: 5 min
Kako Mercator uvaja celostno digitalno izkušnjo za zaposlene
Foto: Osebni arhiv

V Mercatorju v zadnjem času v ospredje digitalizacije postavljajo celostno digitalno delovno izkušnjo zaposlenih. O platformi mi.Mercator, ki jo za ta namen ustvarjajo s podjetjem Agitavit Solutions, in digitalizaciji nasploh smo se pogovarjali s Krešimirjem Ležaićem, pomočnikom predsednika uprave za področje telekomunikacij in informatike.

Kako ste prišli do te točke, ko ste rekli, da je digitalizacija neizogibna?

Digitalizacijo v praksi pospešeno izvajamo že precej časa. V trgovini na drobno je Mercator vedno bil in je tudi danes najbolj inovativen trgovec v regiji. Bili smo prvi, ki smo postavili blagajne TikTak, prvi s programom zvestobe Pika, prvi, ki smo uvedli možnost nakupovanja prek mScana, ter prvi z mobilnim plačevanjem in posledično prvi z digitalnim računom in digitalnimi nalepkami. Tudi spletno trgovino imamo že več kot 22 let. Digitalizacija tako za nas ni nič novega. Je pa res, da je tudi pri nas v širšem obsegu dobila pospešek zaradi nove mlade generacije, ki jo želimo naslavljati, pandemije, ohranjanja konkurenčnosti na trgu in ne nazadnje zaradi približevanja novih tehnologij našim zaposlenim. Poleg eksterne digitalizacije je namreč pomembna tudi interna, s katero se ukvarjamo že kar nekaj let.

Kako uspešni ste bili do zdaj?

Bom ponazoril kar s številkami. Zadnji uspešen projekt je bila vzpostavitev multimedijske platforme z zabavno vsebino M soseska, ki smo jo postavili marca letos. Danes ima aplikacijo Moj M na mobilne telefone naloženo 336 tisoč ljudi. Z uporabo napredne analitike nam je uspelo rezultate promocijskih aktivnosti izboljšati za 50 odstotkov, za več kot 50 odstotkov smo v svežem programu zmanjšali količino izdelkov, ki jih ni v zalogi (out od stock). Spletna prodaja nam v zadnjem letu raste za 40 odstotkov. Z uporabo sodobnih rešitev za upravljanje prostora smo za več kot petkrat zmanjšali inicialno polnjenje trgovin. Z uporabo embalaže, prilagojene za prodajne police (shelf ready pakiranja), smo skrajšali čas polnjenja polic za 90 odstotkov, čas dopolnjevanja pa za 60 odstotkov. Trenutno oblikujemo projekt gradnje novega logističnega centra, ki bo najbolj avtomatiziran v regiji.

Veliko pozornost namenjate tudi digitalizaciji internih procesov za vaših 21 tisoč zaposlenih. Zakaj?

V regiji Mercator zaposluje okoli 21 tisoč ljudi, v Sloveniji smo s skoraj 10 tisoč zaposlenimi največji zaposlovalec. Naši ljudje so prvi, za katere si želimo, da so zadovoljni in pripadni blagovni znamki. Njihovo produktivnost in pripadnost spodbujamo z različnimi projekti na področju interne digitalizacije. Zaradi specifičnosti trgovine na drobno smo pri tem postavljeni pred dodatne izzive.

Kakšne?

V tem trenutku je še nemogoče, da bi vsak zaposleni imel svojo službeno mobilno napravo, zaradi višje povprečne starosti zaposlenih pa je tudi raven digitalnih veščin nižja. Vse to moramo upoštevati pri vsakem projektu interne digitalizacije.

Eden glavnih projektov na tem področju je mi.Mercator. Za kaj gre?

Sodobno digitalno platformo mi.Mercator razvijamo v sodelovanju z družbo Agitavit Solutions in agencijo RenderSpace. Z njo lahko vsak zaposleni prek osebnega ali službenega računalnika in mobilnega telefona dostopa do informacij, aplikacij in dokumentov, ki jih potrebuje pri delu. Kot centralni komunikacijski kanal prinaša aktualne novice in dogodke ter obvešča o Mercatorjevih ponudbah in akcijah. Zaposleni v poslovalnici lahko tako preverijo svoj osebni urnik dela, na voljo imajo vpogled v svoje mesečne ocene uspešnosti, plačilne liste in druge kadrovske dokumente. Na mi.Mercator smo pripeljali tudi vsebine M soseske, s čimer smo jo še bolj približali sodelavcem. Posebna pozornost je namenjena kariernemu razvoju, zato zaposleni na mi.Mercator dostopajo tudi do različnih izobraževalnih vsebin.

Kakšni so rezultati?

Lahko rečem, da je mi.Mercator osrednja platforma za širjenje naše digitalne preobrazbe. Prispeva k oblikovanju učinkovitejših delovnih procesov, dvigu motivacije zaposlenih, spodbujanju pripadnosti in pospešuje regionalno sodelovanje v skupini Mercator. Posebna čast je, da smo se s tem projektom na prestižnem tekmovanju European Excellence Awards uvrstili med pet finalistov v kategoriji digitalno delovno okolje, kar je edinstvena potrditev, da delamo v pravi smeri in dobro.

V katero smer nadaljujete širitev?

Nadaljujemo v smeri digitalizacije vseh procesov, ki našim zaposlenim olajšajo ali optimizirajo delo in povečujejo njihovo produktivnost. Naš dolgoročni cilj je, da so vsi procesi, ki niso del osnovnega poslovanja zaposlenih, digitalizirani in avtomatizirani. Želimo, da se vsak zaposleni resnično ukvarja samo s tistim, pri čemer lahko izkazuje svojo največjo dodano vrednost.

Uvajanje novosti za več tisoč zaposlenih na različnih lokacijah v petih državah je velik izziv. Kako ste se ga lotili?

Platforma mi.Mercator je bila najprej vzpostavljena zaradi izboljšanja komunikacije med vsemi našimi trgi. Potem smo začeli na tehnološki platformi Agitavit graditi funkcionalnosti, ki lajšajo delo našim zaposlenim. Nadaljujemo v smeri, da bi se zaposleni sami vračali na platformo in uporabljali funkcionalnosti, ker jim te pomenijo dodano vrednost. Zaposlene nagovarjamo z vsemi projekti, ki se dogajajo v Mercatorju. Fizičnega Božička, na primer, postavljamo tudi kot pogovornega robota, projekt Velika rdeča knjiga, ki je vse leto potovala po naših poslovalnicah, smo predstavili tudi v digitalni obliki. Na mi.Mercatorju zbiramo predloge za nove ideje, objavljamo ankete in izvajamo druge aktivnosti. Prizadevamo si za to, da skoraj vsak projekt postavimo tudi v digitalni različici.

Kakšen je odziv?

Dober. Opažamo, kako z vsako dodatno razvito funkcionalnostjo in z vsakim novim projektom rastejo zanimanje, uporaba platforme in pripadnost. Trenutno mi.Mercator uporablja nekaj več kot 85 odstotkov zaposlenih v Sloveniji, na tujih trgih je ta delež nekoliko manjši. Želimo, da bi vsakemu zaposlenemu mi.Mercator postal prvi jutranji klik, ko vstopi v svoj delovni prostor.

Vidite mi.Mercator tudi kot Mercatorjevo konkurenčno prednost na trgu dela?

Vsekakor. Menim, da je digitalna izkušnja zaposlenih neizogibna prihodnost. Vsi vidimo, kaj se dogaja na trgu delovne sile. Zato želimo izkušnjo našega zaposlenega s podjetjem izboljšati, posledično pa dati dobro podlago za njihovo večjo produktivnost in zadovoljstvo.

Kakšna bo digitalna delovna izkušnja zaposlenega v Mercatorju čez, recimo, dve leti?

Naša vizija je celovitost digitalne izkušnje za vsakega sodelavca – od prihoda do odhoda iz Mercatorja. Pri tem je pomembnih nekaj projektov. Na mi.Mercator vzpostavljamo digitalni profil našega zaposlenega, na katerem bo našel vse, kar je povezano z njegovim delovnim razmerjem. Z digitalizacijo kadrovskih procesov želimo okrepiti zavedanje o pomembnosti razvoja zaposlenih. Z digitalizacijo preostalih delovnih procesov pa se zavzemamo za optimizacijo in stroškovno učinkovitost poslovanja. Naš cilj je, da vsaka oseba v Mercatorju opravlja le delo, ki pomeni dodano vrednost, vse drugo mora iti v digitalno obliko.


Vsebino omogoča Agitavit Solutions, d. o. o.