Nekoč pionir, danes le eden izmed mnogih? “Nikakor!” pravijo pri Nissanu, ki je pred 15 leti z modelom qashqai ustvaril segment sodobnih mestnih terencev oziroma križancev. Pri nas so prestavili že tretjo generacijo, ki se bo s ceno od 23.300 evrov spopadala z vsaj dvajsetimi konkurenti v razredu.
Prvi mož skupine Renault Nissan Adriatic Slovenija François Delion je dejal, da gre pri novincu za “super evolucijo” popularnega modela. Na pogled tako naj ne bi bil pretirano drugačen, več novega pa je na področju udobja, kakovosti izdelave in seveda varnosti. Prva vožnja po Dolenjski je pokazala, da novi qashqai ne bo le sledilec v razredu, ki ga je praktično ustvaril.
Tretjo generacijo so pri Nissanu ustvarili na novi platformi alianse CMF-C. Dimenzijsko je na zunaj ostal približno enak kot predhodnik - v dolžino je zrasel za dobre tri centimetre na 443 cm, za tri cm je tudi širši -, vendar pa zaradi precej napetih linij daje vtis večjega avtomobila.
Več prostora je novi qashqai pridobil v notranjosti, saj za dva centimetra daljša medosna razdalja (266,6 cm) ponuja obilico prostora na zadnji klopi. Potniki bodo odslej tudi lažje vstopali v vozilo po zaslugi zadnjih vrat, saj se ta odpirajo pod kotom 85 stopinj. Dimenzijsko je zrasel tudi prtljažnik, ki je pridobil dodatnih 74 litrov prostornine. S skupaj 504 litri je tako dovolj velik za potrebe aktivnih parov in družin, ki se rade odpravljajo na izlete.
Velik preskok je Nissanov bestseller naredil v kabini, kjer je počutje za volanom odlično in prepričljivo. Voznika obdaja sodobna in všečno oblikovana armaturna plošča z digitalnimi merilniki in velikim 12,3-palčnim osrednjim zaslonom visoke ločljivosti, kakovost izdelave pa je vsaj pol nivoja višja, kot je bila. Pred očmi voznika je lahko nov projekcijski zaslon, ki meri 10,8 palca, osrednji zaslon pa ostaja dimenzije 8 ali 9 palcev. Za višjo kakovost udobja poskrbijo sedeži, ki imajo opcijsko tudi masažno funkcijo.
Kot je povedal Delion, se bo novi qashqai pri prepričevanju kupcev opiral predvsem na tri stebre: na dizajn, vozno dinamiko in napredno tehnologijo. Prav slednja zna prepričati še zadnje omahljivce, saj je novi qashqai opremljen z novo generacijo varnostnih sistemov za aktivno pomoč pri vožnji. Bočni varuh, v mestu opozarja na nevarnost bočnega kontakta, pri vzvratni vožnji je v pomoč opozorilnik za premikajoče se ovire, ki je obenem nadgrajen s funkcijo samodejnega zaviranja. Izkoristili so tudi prostor med prednjima sedežema, kjer je poslej varnostni meh, ki ob nesreči prepreči udarjanje teles.
Sistem za preprečevanje čelnega trka odslej predvideva in zaznava dogajanje za dve vozili pred nam. Novi qashqai je že serijsko opremljen s polnimi LED žarometi, pri višjih nivojih opreme pa so spredaj na voljo tudi matrični. Serijsko je vgrajen tudi prilagodljivi tempomat, pri Nissanu so izboljšali tudi sistem Pro Pilot, ki je odslej povezan z navigacijo (zaznava omejitve, ovinke, izvoze …).
Novi qashqai sprva ponuja en motor v dveh različicah in dvo- ali štirikolesni pogon. Vstopni model ima pod pokrovom blagi hibrid z 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem s 103 kilovati moči (140 KM), močnejši pa 116 kW (158 KM). Električni del sklopa sicer tvori 12 V baterija, ki pomaga pri zagonu motorja, minimalno pri pospeševanjih in z le nekaj dodatnega navora. Pogon je na voljo v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim ali neskončnostopenjskim CVT menjalnikom, po želji pa ima qashqai tudi štirikolesni pogon. Neskončnostopenjski CVT menjalnik x-tronic je bolj dodelan, inteligentni 4-kolesni pogon pa ponuja 5 različnih elektronsko nadzorovanih programov vožnje (ekološki, športni, terenski,…).
Za bolj “zelene” kupce bo od sredine leta 2022 na voljo tudi hibridni Qashqai z oznako “e-power”. Hibrid ne bo klasičen, ampak 1,5-litrski bencinski motor, ki kot generator napaja baterijo, kolesa pa poganja izključno elektromotor. Skupna moč pogona bo znašala 140 kW (190 KM), vozna izkušnja pa naj bi bila zelo podobna 100 % električnim vozilom.
Novi qashqai naj bi letos privabil 350 slovenskih kupcev, začetna cena z opremo Visia pa znaša 23.300 evrov. Domači kupci naj bi večinoma sicer posegali po srednjem nivoju opreme N-Connecta s ceno 28.250 evrov, na vrhu ponudbe pa je za zdaj štirikolesno gnani in z x-tronic menjalnikom opremljeni model Tekna plus s ceno 34.780 evrov.