Parkirišč v središču mesta ne primanjkuje, več težav je v okolici stanovanjskih blokov. / Foto: Vilma Stanovnik

Plačljivih parkirišč je malo

Kako bomo po novem parkirali v Škofji Loki, je vprašanje, na katero skušajo odgovoriti tako strokovnjaki kot domačini, zato že od pomladi potekajo raziskave in delavnice za boljšo parkirno politiko v mestu in okolici.

»Iz opravljenih analiz lahko ugotovimo, da je v Škofji Loki, gledano generalno, dovolj parkirnih mest. Na območju središča mesta je tudi v času prometne konice med delovniki kar 33 odstotkov parkirnih mest prostih.«

Škofja Loka – Znano je, da je bila Občina Škofja Loka skupaj z Občino Medvode izbrana za pilotno območje, na katerem poteka postopek priprave parkirne politike, ki bo vzorčni primer tudi za primerljive občine po Sloveniji. Tako so predstavniki Inštituta za za oblikovanje prostora ta teden organizirali že tretjo javno razpravo o parkiranju v Škofji Loki.

Na prvih dveh javnih razpravah so domačini povedali, kje so težave in na kakšen način bi si jih želeli reševati, na zadnji javni razpravi in delavnici pa so predstavili ugotovitve in rešitve.

»Od junija, ko smo imeli zadnjo delavnico, so vašo občino prizadele poplave in razumemo vse stiske. Naj zato pojasnim, da je ta projekt naročilo Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in za zdaj imamo rok za izdelavo do konca letošnjega oktobra,« je najprej povedal Urban Jeriha z Inštituta za politike prostora in dodal, da se bo temu najbrž morala prilagoditi dinamika izvajanja ukrepov, vendar se ne bo bistveno podaljšala.

Povedal je tudi, da sta izvajalca projekta poleg Inštituta za politiko prostora tudi Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije in Ljubljanski urbanistični zavod, vse skupaj pa poteka v sklopu projekta Trajnostna parkirna politika, priprava nacionalnih smernic, strokovnih podlag in nacionalne parkirne platforme. Seveda pri tem sodelujejo z Občino Škofja Loka in skupaj pripravljajo parkirno politiko.

Dovolj prostih mest

»Iz opravljenih analiz lahko ugotovimo, da je v Škofji Loki, gledano generalno, dovolj parkirnih mest. Na območju središča mesta je tudi v času prometne konice med delovniki kar 33 odstotkov parkirnih mest prostih. Če pa pogledamo celotno območje oziroma okoli sedem tisoč parkirnih mest, kjer smo opravljali raziskave, pa je prostih 40 odstotkov parkirnih mest. Seveda so območja čez dan različno zasedena,« je pojasnil Urban Jeriha.

Prav tako je povedal, da ima Škofja Loka dobre pogoje za zmanjšanje uporabe avtomobilov. »Škofjeločani imate že zdaj manj avtomobilov na prebivalca, kot je povprečje v Sloveniji. Na volje so dobre povezave z javnim potniškim prometom, čeprav bi bile lahko še boljše. Mesto je obvladljivo peš in s kolesom in tudi infrastruktura na tem področju se izboljšuje,« je tudi poudaril Jeriha in pojasnil, da se iz opravljenih anket, delavnic in javnih razprav kaže visoka podpora trajnostni mobilnosti.

Zanimivo je, da je delež upravljanega parkiranja, kar pomeni parkirišč s časovno omejitvijo ali plačljivih, majhen, kjer pa je, deluje dobro. Takšnih parkirišč je sedaj le 14 odstotkov, domačini pa si želijo, da bi bilo bolj jasno, čemu je denar, ki ostane od parkirnin, namenjen. Prav tako si želijo učinkovitejši redarski nadzor in še boljšo ponudbo javnega potniškega prometa.

V razpravi je bilo slišati, da je premalo parkirišč v stanovanjskih soseskah, pri čemer prednjači Groharjevo naselje, prav tako pa so težave na Tavčarjevi ulici ter Frankovem naselju.

Med predlogi so različne izboljšave na sedanjih parkiriščih pa tudi nova parkirišča, če se bo ugotovilo, da so potrebna.

Ob tem naj bi se najprej uveljavile parkirne cone, kjer bi bile različne cene, lahko pa bi bile tudi brezplačne. Znotraj stanovanjskih sosesk naj bi poskušali poiskati dogovore o parkiranju, ki bi bili za določeno sosesko najboljši.

Oddajte svoj komentar

Kranj 22°

pretežno jasno
vlažnost: 40 %
veter: JV, hitrost: 29 km/h

5/22

petek

6/22

sobota

8/22

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

IZLETI / Kokrica, 10. maj 2024

Začetek kolesarske sezone in pohod

PRIREDITVE / Šenčur, 10. maj 2024

Kolesarjenje DU Šenčur

GLASBA / Stražišče, 10. maj 2024

Eva Boto v Stražišču

RAZSTAVE / Železniki, 10. maj 2024

Slike iz peska

RAZSTAVE / Medvode, 10. maj 2024

Družbena kritičnost

IZLETI / Kranj, 11. maj 2024

Izlet na Šilentabor

PRIREDITVE / Duplje, 11. maj 2024

Pomladno finfranje in Rokovnjaški tek

GLEDALIŠČE / Podnart, 11. maj 2024

Verbšna

 

 
 

 

 
 
 

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 21:18, 7. maj

Avtomobili so od dveh do sedmih let v garanciji. Torej uradni servisi. Ne razumem pa njihovih cen, npr. olja. Pri njih liter kvalitetnega ol...

Blejskega gradu ne dajo / 19:29, 6. maj

Zakaj se morajo z vsako vlado spreminjati zakoni in predpisi? Ta vlada je centralistična, zato Blejci pazite kaj sprejemate, ker vas bodo oskubili. Gre se samo za denar.

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 21:20, 2. maj

Elan je površinsko omejen. Bi bil cajt, da bi, ne samo zaradi Elana, tudi kaj drugega bi lahko zgradili, saj ravno zaradi prostora, je iz Ra...

O novih parkiriščih in širjenju proizvodnje v Elanu / 08:11, 29. april

Elan naj na obstoječem ogromnem makadanskem parkirišču zgradi parkirno hišo v treh etažah in del parkirišč nameni obiskovalcem Begunj ( Avse...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 08:04, 29. april

Kar imam jaz izkušnje z uradnimi in neuradnimi servis, je na koncu servisiranje na neuradnem servisu veliko dražje.

Makadamska cesta okoli Brda / 22:50, 27. april

Samo prosim odgovorne, naj cesto ne asfaltirajo. Sicer je potem nobel, ampak poleti pa oddaja pretirano vročino in kaj je lepšega in bolj ko...

Kako izbrati rabljeno vozilo v Sloveniji – nasveti in napotki / 18:57, 27. april

Svoje avte vedno vozim na uradni servis, ker sem imel v daljni preteklosti slabe izkušnje z univerzalnimi mehaniki. Kvaliteta mehanikov se ...