Sabine Schormann (levo), direktorica documente 15, in člani kolektiva Ruangrupa na tiskovni konferenci na stadionu Auestadium v ​​Kasslu. Foto: EPA
Sabine Schormann (levo), direktorica documente 15, in člani kolektiva Ruangrupa na tiskovni konferenci na stadionu Auestadium v ​​Kasslu. Foto: EPA

Revija je na vrh svoje lestvice najvplivnejših na umetniški sceni tokrat postavila Ruangrupo, kuratorje letošnje razstave sodobne umetnosti documenta 15 v Kasslu v Nemčiji. Razglasila jih je za "najvplivnejše ljudi v umetnosti". Lestvico najvplivnejših na umetniški sceni so prvič objavili leta 2002.

Sorodna novica Documenta 15, prežeta z očitki antisemitizma, bo tudi predmet znanstvene raziskave

Prvo mesto lestvice Power 100 (Moč 100) so letos v kolektivu zasedli kljub škandalu zaradi domnevnega antisemitizma, ki je spremljal dogajanje. Indonezijskemu kuratorskemu kolektivu Ruangrupa na lestvici sledi kuratorka letošnjega beneškega bienala Cecilia Alemani, poroča nemška tiskovna agencija DPA.

ArtReview je na lestvico uvrstil umetnike ali gibanja, ki so bili dejavni v zadnjih 12 mesecih, njihovo delo pa je "oblikovalo sedanje dogajanje v umetnosti" in imelo "globalni, in ne le lokalni vpliv", še piše DPA.

Kolektiv Ruangrupa je bil kurator letošnje documente in v okviru svojega pristopa drugim skupinam poslal vabila, naj se pridružijo njihovim projektom, in jih prosil, naj povabijo še druge umetnike in kolektive.

Razstavo so zasenčile obtožbe, da vključuje umetnost z jasnimi antisemitskimi simboli in motivi. Ruangrupa se je soočila tudi z obtožbami o antisemitizmu zaradi vključitve umetnikov in skupin, ki podpirajo kulturni bojkot Izraela zaradi njegovega ravnanja s Palestinci.

Sorodna novica Po 100 dneh sklep Documente, nad katero so se ves čas zgrinjali očitki o antisemitizmu

Izpostavljajo kolektivno, in ne individualne prakse
ArtReview je kljub temu pohvalil indonezijski kolektiv zaradi njegovega "odprtokodnega pristopa k ustvarjanju umetnosti", ki je prekinil "stare modele snovanja obsežne razstave ter izpostavil kolektivno, in ne individualne prakse".

Letos je bilo prvič, da documente ni kuriral posameznik, temveč skupina, in prvič v 67-letni zgodovini razstave, da so bili kuratorji iz Azije, ob tem navaja revija. V ArtReviewu so glede polemike, ki je spremljala documento, zapisali, da "hierarhija documente morda ni predvidevala, da bo decentriran, porazdeljen način dela Ruangrupe povzročil takšno nestabilnost".

"Če se je iz velikega eksperimenta Ruangrupe z documento mogoče kaj naučiti, je, da se kot močna, hierarhična organizacija ne morete pretvarjati, da cenite delegiranje, sodelovanje in prenos moči, nato pa ste presenečeni, ko dogodki niso več pod vašim nadzorom," so še zapisali.