Prometna revolucija na Fernetičih

Mejni prehod pri Fernetičih bo po dolgih letih načrtovanja dočakal popolno preureditev. Načrtovane spremembe ne ogrožajo prebivalcev in komercialnih dejavnosti v zaselku, ki bo po končanih delih razbremenjen gostega prometa pa tudi bolj zelen. V občini Repentabor računajo, da bo razpis za dela objavljen do konca leta.

V občini Repentabor so zadovoljni, da  načrt prenove upošteva 
interese tako prebivalcev kot trgovcev in podjetnikov.  Foto: fotodam@jan
V občini Repentabor so zadovoljni, da načrt prenove upošteva interese tako prebivalcev kot trgovcev in podjetnikov.  Foto: fotodam@jan

FERNETIČI > Na tržaški prefekturi je bil pred dnevi tehnični sestanek o težko pričakovanih delih pri Fernetičih. Na njem je inženir Alberto Novarin predstavil dodobra zaključen načrt, ki ga je naročila Občina Repentabor.

Sestanka so se udeležili predstavniki občin Repentabor in Trst, Agencije za javno dobro, podjetja Interporto di Trieste, Dežele Furlanije - Julijske krajine ter hčerinskega podjetja FVG Strade, družbe Anas, obmejne, prometne policije in finančne policije.

22

milijonov evrov bo stala nova prometna ureditev Fernetičev

“Končno imamo soglasje za pomemben načrt, ki preureja celotno območje Fernetičev in spoštuje vse zainteresirane, torej tako prebivalce kot tudi komercialne in druge gospodarske objekte. To je bila od samega začetka moja prioriteta, zaščita vaščanov in krajine,” je po uspešnem sestanku izjavila županja občine Repentabor Tanja Kosmina. Skupaj s podžupanom Marjanom Veršo sta zadovoljna s pospešenim potekom postopka. “Po številnih sestankih, ki so se vlekli približno deset let, smo končno našli skupen jezik. Vsi delimo željo po večji varnosti in preglednosti pomembnega dela našega ozemlja. Fernetiči niso pomembni le za našo občino, temveč za celotno Italijo, saj predstavljajo glavni vhod vanjo iz vzhodne Evrope,” je dodala županja.

Avtocesta in nadhod za pešce

Projekt preureditve je dokaj ambiciozen in izhaja iz potrebe po boljši ureditvi avtocestnih pasov. Nekdanji mejni prehod bo v prihodnosti izključno namenjen avtocesti. Ta se pri Fernetičih ne bo več prekinila, iz Ljubljane proti Trstu oziroma Benetkam se bo nadaljevala v blagem levem zavoju, torej ne bo več treba zavijati za 270 stopinj po zdajšnjem priključku.

Tanja Kosmina

županja občine Repentabor

“Fernetiči niso pomembni le za našo občino, temveč za celotno Italijo, saj predstavljajo glavni vhod vanjo iz vzhodne Evrope.”

Tanja Kosmina je tudi poudarila, da dejansko ne bodo gradili novih cest, temveč bodo skoraj izključno preuredili obstoječe. Poskrbljeno bo tudi za lokalni promet, domačini ne bodo več prisiljeni voziti nekaj deset metrov po avtocesti. Pri križišču za tovorni terminal se bo zavilo na desno, kjer bo urejena stranska cesta za lokalne potrebe, po kateri se bo moč zapeljati do Sežane.

Temeljno načelo projektantov je bil neokrnjen obstoj stanovanjskih in trgovskih objektov.

Drevesa bodo marsikje zamenjala asfalt

Fernetiči bodo tudi bogatejši za več zelenja, predvsem dreves, ki bodo marsikje zamenjala asfalt. Neokrnjen promet bodo zagotavljala štiri nova krožišča, deželna cesta pa bo v urbanem odseku služila prvenstveno za potrebe lokalnega prometa, kar bo seveda razbremenilo zaselek. Nadaljnji obstoj gostinskega lokala, Bara G, bo poleg dveh cestnih priključkov omogočil tudi nadhod za pešce. Tudi dostop do vseh drugih objektov, kot sta denimo dom Malala in gostišče Transilvania, bo zagotovljen.

Ministrstvo prispevalo 16,5 milijona evrov

Načrtu je zelo naklonjen tržaški prefekt Pietro Signoriello. Strinja se sicer z dejstvom, da je projekt zajeten in kompleksen, je pa na sestanku poudaril, da je napočil čas za ureditev tega območja. Podobno so menili tudi predstavniki družbe Anas, ki so povedali, da je projekt, vreden približno 22 milijonov, že bil deležen 16,5-milijonskega financiranja iz proračuna italijanskega ministrstva za infrastrukturo in prevoze. Ker denar je, naj bi postopek stekel dokaj hitro. Pristojni si prizadevajo, da bi razpis za izvajanje del lahko objavili do konca leta.

Pred tem bo moral inženir Alberto Novarin dodelati načrt, ob upoštevanju nekaterih pripomb, ki jih je bilo slišati na sestanku. Predstavniki prometne in obmejne policije so poudarili potrebo po pasu za mejne kontrole. Podžupan Verša je pri tem spomnil na primere meja, kjer policisti ne izvajajo kontrol točno na meji. Vseeno so se policisti strinjali, da trenutna zasnova omogoča zadovoljive rešitve. Tanja Kosmina je ob tem izpostavila tudi potrebo po sodelovanju s slovenskim Darsom, saj bi veljalo razmisliti o znižanju dovoljene hitrosti na slovenski strani tik pred mejnim prehodom.

Jadran Vecchiet, Primorski dnevnik


Najbolj brano