Načrti držav članic predivdevajo okrepitev hitrih vlakovnih povezav, ki bi lahko nadomestile nekatere notranje letalske povezave. Foto: EPA
Načrti držav članic predivdevajo okrepitev hitrih vlakovnih povezav, ki bi lahko nadomestile nekatere notranje letalske povezave. Foto: EPA

Potovanje z železnico sodi med najbolj okolju prijaznih oblik potovanja, zato je izboljšanje in širitev železniških povezav med prednostmi načrta držav EU-ja, za bolj zeleno in potnikom prijazno Evropo. Del teh prizadevanj je tudi evropsko leto železnic, ki so ga pri Evropski komisiji razglasili letos.

Med največjimi projekti omenjenega leta je prav vlak Connecting Europe Express, ki bo danes odrinil iz Lizbone. Vlak bo obiskal več kot sto evropskih mest, med njimi tudi Ljubljano, dokler se ne bo na koncu ustavil v Parizu. Vlak bo v vsako mesto s seboj pripeljal številne razprave o prometni prihodnosti Evrope, okrogle mize o težavah v železniškem prometu in druge zanimive dogodke.

Medtem v Nemčiji železniški promet še vedno trpi zaradi stavke zaposlenih v potniškem prometu. Foto: EPA
Medtem v Nemčiji železniški promet še vedno trpi zaradi stavke zaposlenih v potniškem prometu. Foto: EPA

"Pobuda Connecting Europe Express je izjemen dokaz uspeha evropskega leta železnic, obenem pa razkriva skupne izzive, ki nas čakajo v prihodnosti," je poudaril predsednik CER-ja in izvršni direktor avstrijskih zveznih železnic Andreas Matthä. "Trenutno je v čezmejnem železniškem prometu preveč ovir, zaradi katerih je obratovanje vlakov prek nacionalnih meja v Evropi zelo zapleteno. Še naprej moramo preusmerjati tovor s cest na železnico, zagotavljati učinkovite storitve za vse, ki vsak dan potujejo na delo, ter razširiti mednarodni potniški železniški prevoz na dolge razdalje z dnevnimi in nočnimi storitvami."

Evropa železnic

Z njim se strinja tudi evropska komisarka za promet Adina Valean, ki poudarja, da železnice niso pomembne le za evropski promet, ampak tudi ključen del evropske identitete. "Železnica je pomemben del naše bogate skupne zgodovine, a tudi evropska prihodnost. Železniški prevoz v okviru naših prizadevanj za ogljično nevtralen prometni sektor prispeva k blažitvi podnebnih sprememb, obenem pa spodbuja gospodarsko okrevanje po pandemiji."

Svoj del pri prenovi evropskega železniškega omrežja je obljubila tudi Slovenska vlada. Foto: BoBo
Svoj del pri prenovi evropskega železniškega omrežja je obljubila tudi Slovenska vlada. Foto: BoBo

Zaradi različnih širin tirov po Evropi bo Connecting Europe Express dejansko vključeval tri vlake: iberskega, standardnega in baltskega, ki se bodo srečali po poti. Projekt po eni strani opozarja na pomanjkanje skupne uporabnosti med nekaterimi deli evropskega železniškega omrežja, po drugi strani pa je dokaz odličnega sodelovanja prevoznikov v železniškem prometu in upravljavcev infrastrukture.