Ironično, prvič, ko je bil Moroccanoil pokrovitelj Evrovizije, je bilo takrat, ko je ta potekala na Nizozemskem. In prav nizozemski predstavnik je bil letos zaradi incidenta in spora z izraelsko delegacijo izključen. Foto: RTV SLO
Ironično, prvič, ko je bil Moroccanoil pokrovitelj Evrovizije, je bilo takrat, ko je ta potekala na Nizozemskem. In prav nizozemski predstavnik je bil letos zaradi incidenta in spora z izraelsko delegacijo izključen. Foto: RTV SLO

Podjetje, o katerem govorimo? Moroccanoil. Naj vas ime ne zavede, to ni maroško naftno podjetje, ampak kozmetično podjetje iz Izraela, ki je uradni pokrovitelj tekmovanja za pesem Evrovizije od leta 2020, pogodbo pa ima sklenjeno za pet let, torej do vključno letos.

Sorodna novica Finale buren še pred začetkom: zaradi "incidenta" s tekmovanja izključili nizozemskega predstavnika

Pri EBU-ju so partnerstvo s "pionirjem z oljem prepojene lepote" ponosno najavili na uradni strani leta 2019, na kateri so tudi sporočili, da si je znamka v okviru petletne pogodbe zagotovila položaj ekskluzivnega partnerja in "obsežne svetovne povezave ter medijske in digitalne pravice".

Kot so navedli, partnerstvo z Evrovizijo gradi na uspehu znamke, priljubljene v modni industriji in med zvezdniki, izdelke Moroccanoil pa uporabljajo najbolj priznani stilisti za eminentne dogodke, kot sta podelitvi oskarjev in grammyjev. Ekipa lasnih stilistov Moroccanoila tako v zadnjih letih oskrbuje tudi udeležence Evrovizije.

"Presrečni smo, da lahko pozdravimo Moroccanoil kot pokrovitelja tekmovanja za pesem Evrovizije za leto 2020 in nadaljnja štiri leta. To je popolno partnerstvo med največjim glasbenim dogodkom v živo na svetu in eno vodilnih kozmetičnih znamk na svetu. Veselimo se že sodelovanja z Moroccanoilom, da bi zagotovili, da so vsi tekmovalci na izboru prihodnje leto tudi videti odlično, ne samo da zvenijo odlično," je ob sklenitvi partnerstva dejal Jon Ola Sand iz EBU-ja.

Predsednik Moroccanoila David Cohen pa je dodal: "Pri Moroccanoilu smo počaščeni, da ga je EBU izbral za partnerja Evrovizije, in navdušeni, da lahko s tem prelomnim dogodkom delimo svojo vrhunsko znamko in vrednote po vsej Evropi in Avstraliji."

Foto: Reuters
Foto: Reuters

"Predevrovizijska razprodaja" z Moroccanoil

V naslednjih izdajah je bil Moroccanoil kot glavni pokrovitelj in partner dogodka deležen ogromne promocije.

"V sodelovanju z Moroccanoilom našim bralcem podarjamo 12 vstopnic za Evrovizijo 2023," se je bral naslov v The Sunu lani. Podobno tudi v nekaterih drugih medijih in portalih. "V predevrovizijski razprodaji prejmite 25 odstotkov popusta na tretma z Moroccanoilom, ki povsem spremeni suhe lase," je pisalo v naslovu promocijskega članka v reviji OK! ta teden.

Skratka, Moroccanoil je bil povsod, v zadnjih petih letih pa je za dogodek primaknil na milijone evrov, poroča The Sun.

Sorodna novica V finalu bo Slovenija nastopila med zadnjimi. Izrael na stavnicah na drugem mestu za Hrvaško.

Zato je na mestu vprašanje, koliko je to vplivalo na odločitev EBU-ja, da z letošnjega tekmovanja ne izloči Izraela, čeprav je bilo v njegovi krvavi sedemmesečni agresiji v Gazi ubitih že 35.000 ljudi, od tega večina žensk in otrok. Za primerjavo: Rusijo je EBU iz tekmovanja izključil že en dan po invaziji v Ukrajini.

Zgodba o uspehu

Moroccanoil je ustanovila v Čilu rojena podjetnica Carmen Tal, ki živi v Kanadi, a ima izraelske korenine.

Zamisel za znamko se ji je porodila med enim od potovanj v Izrael, ko je skušala ukrotiti svojo pričesko, zato je zavila v lokalni frizerski salon, kjer so ji lase nahranili z arganovim oljem. In to je bil začetek zgodbe o uspehu. Izdelke Moroccanoil proizvajajo v Izraelu, prav tako so bili vsi trije direktorji podjetja Izraelci.

Ni trajalo dolgo, da so nekateri spletni uporabniki prepoznali povezavo med pokroviteljem in neizključitvijo Izraela, ogorčenje in pozivi k bojkotu pa se z vsakim dnem samo še zaostrujejo.

"EBU noče izključiti Izraela z Evrovizije, ker je njen glavni pokrovitelj Moroccanoil – izraelsko podjetje. Tako da naj se nikdar ne reče, da Evrovizija ni politična, ker ne glede na to, kakšna politika je, je na koncu denar sveta vladar," je zapisal eden od spletnih komentatorjev. Drugi pa: "Ne pozabite tudi, da je pokrovitelj Evrovizije Moroccanoil! Če se sprašujete, zakaj se EBU tako oklepa Izraela na tekmovanju, se morate zavedati, da EBU ceni denar bolj kot človeška življenja."

Evrovizijo si ogleda približno 200 milijonov televizijskih gledalcev po vsem svetu, prenašajo pa jo v več kot 40 državah. Izraelska radiotelevizija je članica EBU-ja od leta 1957, Izrael nastopa na tekmovanju za Evrovizijo že 50 let, zmagal pa je štirikrat.