Na hodnikih nemških javnih stavb bodo morali biti radiatorji popolnoma zaprti. Foto: EPA
Na hodnikih nemških javnih stavb bodo morali biti radiatorji popolnoma zaprti. Foto: EPA

Berlin želi pred prihajajočo jesenjo in zimo zmanjšati porabo energije zaradi negotovih dobav zemeljskega plina iz Rusije, od katerega je Nemčija močno odvisna. Nemčija je bila junija 35-odstotno odvisna od uvoza ruskega plina, medtem ko je pred začetkom vojne v Ukrajini ta delež znašal kar 55 odstotkov.

"Ne želimo meriti temperature v spalnicah, osebna svoboda ostaja," je dejal gospodarski minister Robert Habeck, ob tem pa ljudi pozval, naj vseeno prispevajo k manjši porabi energije.

Drugače bo v javnih poslopjih in delovnih prostorih. Doslej je bila priporočena temperatura za delovne prostore 20 stopinj, zdaj so jo znižali za eno stopinjo, medtem ko naj bi bilo tam, kjer delavci opravljajo naporno fizično delo, le 12 stopinj. Prav tako na javnih mestih ne bo več tople vode za umivanje rok.

Izjema bodo socialne ustanove in bolnišnice.

Nemčija bi morala porabo plina zmanjšati za 20 odstotkov

Z danes sprejetimi ukrepi naj bi porabo plina zmanjšali za dva odstotka, a po ocenah strokovnjakov bi morala Nemčija porabo zmanjšati za 20 odstotkov, če se želi pozimi izogniti pomanjkanju. "Brez splošnega sodelovanja podjetij in tudi ljudi nam ne bo uspelo privarčevati dovolj plina," je dejal Habeck.

Nemci varčujejo tudi pri javni razsvetljavi. Foto: EPA
Nemci varčujejo tudi pri javni razsvetljavi. Foto: EPA

Sprejeti ukrepi zapovedujejo, da trgovine ne bodo smele imeti odprtih vrat, če bodo prostori ogrevani, med 22.00 in 6.00 pa bodo prepovedane osvetlitev zgradb ter svetleče reklame. Od 1. septembra bo za pol leta prepovedano tudi segrevanje vode v zasebnih bazenih.

Vlaki z energenti bodo imeli prednost pred potniškimi

Vlada v Berlinu pa je sklenila tudi, da bodo imele na železnicah vlakovne kompozicije s premogom in nafto prednost pred potniškimi vlaki. Kot so poudarili, je sprememba prednostnih nalog nujna za izpolnitev energetskih potreb države. Minister za promet Volker Wissing je dejal, da železnice že zdaj delajo s polno kapaciteto. Če bo več vlakov z gorivom, bodo morali potniški vlaki počakati. "Ta odločitev ne bo lahka," je dodal.

Dodatna težava je nizek vodostaj rek, zlasti Rena, zaradi suše, zaradi česar so morali del tovora z rek že preusmeriti na železnico.