PMM

Najpodjetniška ideja: Kako Knedl s platformo Dispo Market išče prazne zmogljivosti na tovornjakih

Zaživela je platforma, ki manjšim in srednjim prevoznikom rešuje problem neizkoriščenega prostora, naročnikom pa pohitri dostavo

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

07.09.2022 12:13
Čas branja: 3 min
Najpodjetniška ideja: Kako Knedl s platformo Dispo Market išče prazne zmogljivosti na tovornjakih
Nikola Balaban, Tadej Bukovec in Marko Balažic Foto: Arhiv podjetja Dispo Market

V povprečju so tovornjaki 75-odstotno zasedeni, kar pomeni, da je četrtina prostora nezasedenega. To pa ne pomeni samo izgube zaslužka za prevoznika, nastaja tudi prevelik ogljični odtis. Kako ta potencial izrabiti in posodobiti cestni prevoz, ki se je lani po podatkih GSCI (Global Supply Chain Inteliligence) v primerjavi z letom 2020 povečal skoraj za desetino, si je za izziv postavila ekipa Knedla.

Knedl, ki je inkubiranec Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, kjer ima tudi prostore, je namreč razvil aplikacijo Dispo Market, ki pri prevoznikih prek njihovega TMS za upravljanje transporta (Transport Management System) poišče prostor v tovornjakih in ga pomaga zapolniti.

Vlaganje v razvoj

Za gradnjo platforme, ureditev procesov in gradnjo ekipe so že prejeli nekaj investicij, med zadnjimi je predsemenska investicija sklada Silicon Gardens. Tako naj bi se trenutna ekipa treh sodelavcev, ki skrbi za delovanje sedmih področij, kmalu občutno povečala. Marko Balažic skrbi za razvoj platforme, Nikola Balaban za operativo in vodenje podjetja, Tadej Bukovec, ki je bil štiri leta njegov sodelavec na Outfitu7, pa je odgovoren za prodajo in delo s strankami ter marketing.

Do podatka o praznem prostoru v nekaj minutah

Platforma je zagledala luč sveta februarja lani. »Na Facebooku smo videli, da se v skupinah prevozniki dogovarjajo glede tovorov. Mi smo pa že razvijali svoj TMS. Zato smo razvili nadgradnjo. Izdelali smo vtičnik, ki uporablja že obstoječi TMS, se vanj integrira in pomaga hitro najti tovore prevozniških podjetij. Namesto tega, da nekdo spremlja borze in spletne strani, mu Dispo Market ponudi potrebne informacije v nekaj minutah. Tako podjetje prihrani nekaj ur časa, ki ga je nekdo prej moral nameniti za iskanje prostega tovora,« opisuje Bukovec.

Nekateri pa še po starem …

Rešitev pomembno prispeva k posodobitvi oziroma digitalizaciji dispečerskih služb in optimizaciji tovornega cestnega prometa. Ko so na terenu preverjali delovanje dispečerjev v prevozniških podjetjih, so ugotovili, da imajo v podjetjih, ki imajo do 20 vozil, dispečerji vse podatke v glavi.

»S tem so zadovoljni in nič drugega jih ne zanima. Ko je podjetje nekoliko večje, pa je to že težje obvladljivo. In prav zato nagovarjamo mala in srednja podjetja, od 40 do sto vozil. Ponavadi imajo prav ta podjetja del procesov že digitaliziran in je nadgradnja nekakšna naravna pot,« opisuje sogovornik.

Slaba izkoriščenost, več voženj, več onesnaženja …

Ekipa podjetja Knedl z idejo Dispo Market tako rešuje problem neizkoriščenega prostora malim in srednjim podjetjem v cestnem tovornem prometu, kjer vsakdanje delo in številčnost kadra ne dopuščata časa za analizo ter izboljšavo preteklih situacij. To posledično povzroči tudi več voženj, kar prinese večjo porabo goriva, onesnaževanje in zastoje na cestah.

Dispo Market omogoča poleg hitrega in preglednega organiziranja izmenjave tovorov ter zapolnjevanja še ne izkoriščenega prostora v prikolicah tudi neposreden kontakt s kolegi in drugo skupnostjo sveta logistike in transporta. Stran se uporablja kot vsakodnevni pripomoček za hiter dostop do informacij, ki jih potrebuje podjetje. Registracija in uporaba sta brezplačni.

Prednosti digitalizacije

Sistem s pomočjo računalniškega vida, umetne inteligence, strojnega učenja in podatkov ustvari virtualen 3D-prostor, v katerem zazna, kdaj so proste zmogljivosti v vozilih zares na voljo, te pa nato ustrezno prodajo primernim kandidatom. Rešitev tudi povečuje varnost, saj je pozorna na porazdelitev teže glede na osi vozila.

Financiranje trenutno poteka iz zaračunavanja provizije od najdenega prostora. Tako obliko zagotavljanja likvidnostnih sredstev jim je svetoval tudi njihov svetovalec David Golin, dolgoletni direktor v Maersku.

Trenutno izvajajo več pilotnih projektov, do konca leta bodo uporabo Dispo Marketa uvedli v najmanj petih podjetjih. »Podjetja po nekaj tednih že vidijo, da jim prinašamo dodano vrednost,« je zadovoljen Bukovec. Z uvedbo digitalizacije se posledično uredijo tudi nekateri drugi procesi v organizaciji, poudarja sogovornik.

Sicer pa s svojo storitvijo Dispo Market niso edini na trgu. Izraelski Truck Net sodeluje samo z večjimi podjetji, nemški Opheo pa je omejen samo na lastni TMS in zato ne zaživi na polno. Nekaj je v tej smeri začel razvijati tudi Continental, a gre razvoj zelo počasi.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
PMM
Slovenska rešitev, ki omogoča skoraj polno izkoriščenost tovornjakov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostJana Petkovšek Štakul Slovenska rešitev, ki omogoča skoraj polno izkoriščenost tovornjakov

Digitalna rešitev Dispo Market omogoča dispečerjem pregled nad prostimi zmogljivostmi v cestnem transportu in jih pomaga skoraj povsem zapolniti

Tovarna
Novice
Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju

V družbi Business Solutions pri oblikovanju rešitve sledijo posebnostim podjetja, ki pomenijo njegovo konkurenčno prednost

FINANCE
Manager
Zebre, mački in druge slovenske tehnološke uspešnice
Manager
ManagerBojana Humar Zebre, mački in druge slovenske tehnološke uspešnice

Ena od dragocenosti lestvic, ki jih vsako leto pripravljamo, je, da pod luč postavimo dobra podjetja in njihove kreatorje, da vemo, kaj vse se razvija pri nas, kdo je v svetovnem vrhu v svoji niši.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

Tovarna
Novice
Koristi digitalizacije in industrije 4.0 v malih podjetjih Sonet plus in Migi
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Koristi digitalizacije in industrije 4.0 v malih podjetjih Sonet plus in Migi

Med naštetimi so lažji proces načrtovanja in razporejanja proizvodnje, sprotno sledenje procesom, večja izkoriščenost proizvodnih zmogljivosti, sprotno vodenje zalog, ustvarjanje delovnih nalogov, vezanih neposredno na naročila

FINANCE
IKT
Osnova uspeha digitalne preobrazbe so ljudje
IKT
IKTEsad Jakupović Osnova uspeha digitalne preobrazbe so ljudje

V procesu sprememb, ki jih prinaša digitalna preobrazba, prevladujejo tako imenovani človeški dejavniki

FINANCE
Platformna ekonomija: komu koristi?
Finance
Clemens Brugger Platformna ekonomija: komu koristi? 5

Ali bi država dobila več prispevkov, če bi bili dostavljavci hrane redno zaposleni? Ne.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti