Nova doba
BMW je v Nemčiji končal proizvodnjo bencinskih in dizelskih motorjev
Po 60 letih je zadnji motor z notranjim izgorevanjem zapustil tovarno v Münchnu.
Četrtek, 16. november 2023
Štiri, šest, osem ali celo dvanajst valjev? Glavna tovarna skupine BMW v Münchnu je takšne motorje proizvajala več kot 60 let. V tem pogledu je najnovejša odločitev velika prelomnica za bavarsko znamko, saj so prenehali s proizvodnjo termičnih motorjev. Zadnji motor z notranjim izgorevanjem, ki so ga sestavili v Münchnu, je bil osemvaljnik, ki poganja M5 ali X5 M.
Vendar pa to še ni konec BMW-jevih motorjev z notranjim izgorevanjem, saj so svojo proizvodnjo bencinskih in dizelskih motorjev preselili v tovarni Steyr v Avstriji in Hams Hall v Veliki Britaniji, je povedala tiskovna predstavnica podjetja.
Družba je sicer to odločitev objavila že leta 2020, saj želijo tovarno v Münchnu preoblikovati v tovarno za električna vozila. Na proizvodnji klasičnih motorjev je delalo približno 1.200 zaposlenih. Po navedbah BMW Group so bili vsi prekvalificirani in dodeljeni drugim področjem.
Na območju, kjer je bila nekoč hala za proizvodnjo motorjev z notranjim izgorevanjem, sedaj gradijo halo za montažo novih električnih modelov, v katero bodo vložili 400 milijonov evrov. V obratu že od oktobra 2021 izdelujejo model i4, sledil mu bo i3 v limuzinski in touring izvedbi, poleg tega pa bodo leta 2026 tam izdelovali tudi električna vozila neue klasse.