Švedska na 1,5-kilometrskem odseku avtoceste že od leta 2018 preizkuša induktivno polnjenje električnih avtomobilov. Poleg tega preizkuša tudi polnjenje tovornjakov s pomočjo nadzemnih vodov. Foto: Scania
Švedska na 1,5-kilometrskem odseku avtoceste že od leta 2018 preizkuša induktivno polnjenje električnih avtomobilov. Poleg tega preizkuša tudi polnjenje tovornjakov s pomočjo nadzemnih vodov. Foto: Scania

Električne avtoceste niso nova zamisel. O njih se govori že leta. Kratki odseki, namenjeni raziskavam, so postavljeni v Nemčiji in Franciji. Švedska pa namerava zgraditi prvi komercialni odsek električne avtoceste. Dolg bo 21 kilometrov, postavljen bo med mestoma Hallsberg in Örebro na evropski poti E20. Ti mesti stojita v trikotniku največjih švedskih mest Stockholm, Göteborg in Malmö.

Odločitev za gradnjo indukcijske avtoceste je prišla po sprejetju odločitve med članicami Evropske unije, da z letom 2035 prepovejo prodajo novih avtomobilov na fosilna goriva. Predvidoma bodo leta 2025 v promet predali prvi polnilni odsek avtoceste. Izzivov je še veliko, tudi, kako bodo zaračunavali takšen način polnjenja električnih avtomobilov. Avtomobili bi se polnili po sistemu, podobnem kot pri induktivnem polnjenju pametnih telefonov.

Švedska bi do leta 2045 rada elektrificirala še 3000 kilometrov avtocest. Prav tako je sklenila partnerstvo z Nemčijo in Francijo za izmenjavo izkušenj prek raziskovalnih projektov.