Bo rekonstrukcija Šmarske ceste res preprečila koprski prometni infarkt?

Namesto načrtovane trase hitre ceste med Koprom in Dragonjo, s katero bi lahko razbremenili slovensko Istro, predvsem Koper in okolico, prometnega kaosa, ki je vsako leto hujši, Civilna iniciativa Šalara, Škocjan, Triban in Bošamarin predlaga rekonstrukcijo obstoječe Šmarske ceste. V iniciativi so prepričani, da bi tako v poletnih mesecih ta zamašena asfaltna žila postala bolj pretočna za promet.

Zastoje skozi Koper bi odpravili z rekonstrukcijo treh kilometrov 
Šmarske ceste, sta na včerajšnji novinarski konferenci   povedala 
Žarko Pregelj (skrajno levo na fotografiji)  in Jasna Arko (na 
sredini).    Foto: Jan Klokočovnik
Zastoje skozi Koper bi odpravili z rekonstrukcijo treh kilometrov Šmarske ceste, sta na včerajšnji novinarski konferenci povedala Žarko Pregelj (skrajno levo na fotografiji) in Jasna Arko (na sredini).  Foto: Jan Klokočovnik

KOPER > Pravzaprav je projekt razširitve Šmarske ceste že odobren, država je zanj že rezervirala denar, njegova izvedba pa zamuja pet let, pravijo v Civilni iniciativi Šalara, Škocjan, Triban in Bošamarin (CI ŠŠTB), kjer pa odločno nasprotujejo že začrtani trasi hitre ceste med Koprom in Dragonjo, ki bi po njihovem mnenju poslabšala kakovost življenja okoliških prebivalcev in uničila dragocena kmetijska zemljišča.

“Trdno smo prepričani, da bo ta rekonstrukcija, ko bo v celoti dokončana, nadomestila škodljivo hitro cesto. Nakar bomo lahko v miru in brez pritiskov poiskali novo traso v zaledju, ki se bo ognila vsem poselitvam,” je na včerajšnji novinarski konferenci v Kopru poudarila Jasna Arko, predstavnica in pobudnica CI ŠŠTB.

Jasna Arko

CI Šalara, Škocjan, Triban in Bošamarin

“Trdno smo prepričani, da bo ta rekonstrukcija, ko bo v celoti dokončana, nadomestila škodljivo hitro cesto.”

Ločena pasova za tranzitni promet

Rekonstrukcija med drugim predvideva razširitev Šmarske ceste s preureditvijo dveh krožišč in izgradnjo dveh ločenih pasov za tranzitni promet. Tuja vozila tako ne bi več dušila lokalnih cestišč, zastoji bi se v poletnih mesecih zmanjšali, tako pa tudi ne bi bilo več potrebe po novi hitri cesti.

“Srčno upamo, da se bo rekonstrukcija začela jeseni prihodnje leto in bo v roku enega leta dokončana, kar pomeni, da na Šmarski cesti ne bomo več stali v zastojih, saj bosta tranzitni in lokalni promet potekala po ločenih pasovih,” je prepričana Arko. Po njenih besedah celotna vrednost rekonstrukcije za približno tri kilometre Šmarske ceste znaša 12 milijonov evrov, projekt pa mora potrditi še vlada.

Žarko Pregelj

nekdanji državni sekretar na ministrstvu za promet in zveze

“Za to območje to pomeni še pet let katastrofe, pet let prometnih kolapsov sredi turistične sezone, med prazniki in med vikendi.”

Ustna obljuba, da se bo projekt nadaljeval

Arko je še predstavila sklepe sestanka z ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek, ki naj bi potekal marca letos. Kot je povedala, so se na ministrstvu tedaj strinjali z upočasnitvijo aktivnosti za umeščanje hitre ceste v prostor, obnovo obstoječe ceste in kasnejšo analizo propustnosti cestnega omrežja.

Ministrstvo za infrastrukturo je maja v dopisu članom civilne iniciative obljubilo, da se bo maksimalno potrudilo za vključitev potrebnih 12 milijonov evrov v proračun za leto 2024. Tudi po vremenskih ujmah v avgustu so z ministrstva dobili ustno potrditev, da se bo projekt nadaljeval, je še izpostavila Arko.

Prisoten tudi Popovič

Tiskovne konference se je udeležil tudi nekdanji koprski župan in vodja svetniške skupine Koper je naš Boris Popovič, kakor tudi občinska svetnica Socialnih demokratov Jadranka Šturm Kocjan. Kljub vabilu pa ni bilo nikogar iz vodstva MO Koper in iz vrst poslancev državnega zbora iz slovenske Istre.

Še pet let katastrofe in prometnih kolapsov

Da bi zastoje odpravili z rekonstrukcijo Šmarske ceste je, prepričan tudi nekdanji državni sekretar na takratnem ministrstvu za promet in zveze Žarko Pregelj. Do že načrtovane trase hitre ceste med Koprom in Hrvaško je skeptičen predvsem zaradi časovne komponente.

“Tudi, če se izpeljejo vsi postopki, bodo rezultati vidni šele čez nekaj let. V Sloveniji je povsem običajno, da potrebujemo veliko časa za realizacijo tako obsežnih projektov. Od idejnih zasnov do priprave projekta, izvedbenih aktov in gradbenih del običajno mine najmanj pet let,” je poudaril Pregelj. “Za to območje pa to pomeni še pet let katastrofe, pet let prometnih kolapsov sredi turistične sezone, med prazniki in med vikendi,” sklene.


Najbolj brano