47,3 odstotka tistih, ki imajo storitve mobilne telefonije, je v preteklosti že najmanj enkrat menjala ponudnika storitev mobilne telefonije. Foto: Pixabay
47,3 odstotka tistih, ki imajo storitve mobilne telefonije, je v preteklosti že najmanj enkrat menjala ponudnika storitev mobilne telefonije. Foto: Pixabay

Redna letna raziskava Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos) je pokazala, da so mesečni izdatki za elektronske komunikacije nižji kot leto prej, ko so znašali 84 evrov na gospodinjstvo. Kot so sporočili iz Akosa, so izdatki za mobilno telefonijo ostali na podobni ravni kot leto prej, ko so znašali 42,70 evra na gospodinjstvo.

Večina anketiranih ima pametni telefon

Anketiranci so v 90,2 odstotka navedli, da imajo pametni telefon. Od tega je največ uporabnikov Telekoma Slovenije (43 odstotkov), sledijo Telemach (35,9 odstotka), A1 (31,1 odstotka) in T-2 (16,2 odstotka). Pri izbiri in menjavi ponudnika je bila kot razlog navedena cena ponudnika. En mobilni telefon po ugotovitvah raziskave uporablja 24,5 odstotka vprašanih, dva pa 31,8 odstotka vprašanih. Med tistimi, ki imajo dva mobilna telefona, je 13,8 odstotka takih, ki en mobilni telefon uporablja za službene namene.

Pri uporabi internetnih storitev je 80,4 odstotka uporabnikov prenosnega računalnika, 47,6 odstotka anketirancev pa uporablja tudi namizni računalnik. Kot ponudnike internetnih storitev je tretjina anketiranih uporabnikov navedla Telemach (33,4 odstotka), nato pa navajajo Telekom Slovenije (29,2 odstotka), T-2 (18,7 odstotka) in A1 (15,6 odstotka). 16 odstotkov vprašanih bi bilo pripravljenih plačati več za večjo hitrost interneta, 72,8 odstotka pa ne.

Skoraj 30 odstotkov anketiranih uporablja plačljive programske vsebine

Televizijski sprejemnik ima 48,2 odstotka sodelujočih v raziskavi, 36 odstotkov pa uporablja dva. Pri anketirancih z enim televizorjem jih 70 odstotkov uporablja digitalnega. Od anketiranih jih 28,9 odstotka uporablja tudi dodatne plačljive programske vsebine, kot so Netflix, Voyo in HBO MAX. Glavni razlog, zakaj so se odločili za spremljanje dodatnih plačljivih programov, je v 51,7 odstotka primerov vsebina, v 27,6 odstotka pa dostopnost teh vsebin.

Ninamedia je raziskavo opravila novembra na vzorcu 800 ljudi, in sicer prek telefonske ankete in spletnega panela.