Odvoz osebnih vozil samo z blagoslovom Darsa

Z novim zakonom o cestah bo odvoze pokvarjenih in poškodovanih vozil z avtocest in hitrih cest lahko opravljal le upravljavec avtocestnega omrežja, družba Dars.

Tudi če vam avtohiša ali zavarovalnica zagotavljata prevoz okvarjenega vozila z avtoceste, se z novo zakonodajo  lahko zgodi, da 
tega izbrano podjetje  bo moglo izvesti.  Foto: STA
Tudi če vam avtohiša ali zavarovalnica zagotavljata prevoz okvarjenega vozila z avtoceste, se z novo zakonodajo lahko zgodi, da tega izbrano podjetje bo moglo izvesti.  Foto: STA

SLOVENIJA > Ostro so reagirali v sekciji za promet Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS). Nova ureditev določa, da lahko odvoz vozil opravljajo le koncesionarji Darsa, kar bo povzročilo dodaten kaos na cestah, menijo v zbornici.

Poslanci so zakon o cestah sprejeli na sredini seji DZ. Glavni cilj zakona je prenos evropske zakonodaje, kar prinaša razne posodobitve predvsem na področju varnosti cestne infrastrukture.

Avtovleke imajo z zavarovalnicami in avtohišami sklenjene pogodbe za odvoze okvarjenih in poškodovanih vozil, zato nova ureditev posega v že obstoječa pogodbena razmerja.

Zakon med drugim ureja tudi področje odvoza pokvarjenih in poškodovanih vozil z avtocest in hitrih cest. S spremembami na tem področju pa se ne morejo strinjati v OZS, saj imajo, kot so zapisali v sporočilu za javnost, številne neprijetne izkušnje glede odvozov težjih vozil s strani koncesionarjev.

“Problematiko rešujemo z upravljavcem avtocest in hitrih cest (Dars) že nekaj let, pa še vedno prihaja do situacij, ko celotna procedura odvoza pokvarjenih ali poškodovanih vozil traja nerazumno dolgo, pri čemer izvajalec zaračuna vse delovne ure,” so v sekciji za promet pri OZS med drugim zapisali v dopisu, ki so ga v naslovili na ministra za infrastrukturo.

Kot so pojasnili, že nekaj let opozarjajo na težave, ki izhajajo iz nedopustnih ravnanj koncesionarjev, ki opravljajo odvoze pokvarjenih in poškodovanih vozil z maso nad 3,5 tone.

Na OZS menijo, da bi bilo treba najprej ustrezno urediti obstoječe stanje in šele nato strokovno preveriti potrebo vseh uporabnikov avtocest in hitrih cest do tovrstnega odvoza. “Prepričani smo, da bi moral biti cilj resornega ministrstva ter upravljavca avtocest in hitrih cest sprejetje vseh potrebnih ukrepov za boljšo in čim hitrejšo pretočnost cest, ne pa da se sprejemajo ukrepi, ki spravljajo v negotovost vse uporabnike teh cest,” je ob tem opozoril predsednik sekcije za promet pri OZS Peter Pišek.

Prav tako so v sekciji izpostavili, da imajo podjetja, ki opravljajo storitve avtovleke, z zavarovalnicami in avtohišami sklenjene pogodbe za odvoze okvarjenih in poškodovanih vozil. Nova ureditev tako posega v že obstoječa pogodbena razmerja podjetij in delujočo prakso.

Na del zakona, ki ureja odvoz vozil z avtocest, je na sredini seji opozoril tudi poslanec LMŠ Rudi Medved. Spomnil je, da na slovenskih avtocestah in hitrih cestah že nekaj let velja določilo, da ima Dars monopol pri izbiri izvajalca za odvoz pokvarjenih težkih vozil z območja avtocest in hitrih cest, kar je po njegovi oceni sicer prav.

A zakon zdaj vsebuje pogoj, da mora imeti izvajalec tudi za 600 ali pa 700 kilogramov težak avtomobil, najmanj dve vozili za odvoz vozil s 3500 kilogrami, najmanj eno vozilo za odvoz vozil s 7500 kilogrami in najmanj eno vozilo, namenjeno odstranjevanju vozil s 44.000 kilogrami skupne mase. Ta del zakona je označil za napad na vse tiste obrtnike in podjetnike, ki imajo ustrezno opremo in lahko z avtocest in hitrih cest odvažajo pokvarjena vozila pod maso 3500 kilogramov.


Najbolj brano