Poostren nadzor bo pod imenom Truck & Bus v večini evropskih mest potekal do 14. maja. Foto: PU Kranj
Poostren nadzor bo pod imenom Truck & Bus v večini evropskih mest potekal do 14. maja. Foto: PU Kranj

Policija bo prednostno izvajala nadzor nad tovornim in avtobusnim prometom na avtocestah, hitrih cestah in avtobusnih postajališčih po vsej državi. Pri tem bo nadzor tovornih vozil izvajala s preusmeritvijo tovornih vozil na nadzorne točke na avtocestah.

Pozorni bodo na spoštovanje omejitev hitrosti, tehnično brezhibnost vozil, morebitno preobremenjenost, spoštovanje socialne zakonodaje in pravil o nalaganju in pritrjevanju tovora, na psihofizično stanje voznikov, uporabo varnostnega pasu ter uporabo naprav in opreme, ki zmanjšujejo voznikovo pozornost.

Foto: PU Kranj
Foto: PU Kranj

V prvih štirih mesecih je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 849 voznikov tovornih vozil. Dva voznika sta umrla, dva sta bila huje poškodovana, 24 pa lažje. V tem obdobju je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 95 voznikov avtobusov, so sporočili z agencije.

Najpogostejši vzroki prometnih nesreč, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil in avtobusov, so nepravilni premik z vozilom, nepravilni stran in smer vožnje ter neupoštevanje pravil o prednosti.

Vozniki tovornih vozil so letos naredili več prekrškov, do konca aprila kar 16.278, kar je 15,8 odstotnih točk več kot v enakem obdobju lani. Najpogostejše kršitve so bile povezane s prekoračitvijo hitrosti. Povzročili so 62 odstotkov vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. Tudi pri voznikih avtobusov, ki so letos naredili za četrtino več prekrškov kot lani, je bila najpogostejša kršitev prekoračitev hitrosti. Povzročili pa so 44 odstotkov vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi.