Skladno s krepitvijo okoljske in podnebne krize so vse močnejša tudi pričakovanja kupcev, da se podjetja bolj podredijo trajnostnim zahtevam in se zavežejo postopnemu razogljičenju. Zeleni evropski dogovor, po katerem naj bi izpuste toplogrednih plinov do leta 2030 zmanjšali za vsaj 55 odstotkov v primerjavi z letom 1990, do leta 2050 pa naj bi Evropa postala podnebno nevtralna, ima torej obsežno javnomnenjsko podporo.
Ta je bila tudi eden izmed pomembnih dejavnikov pri sprejetju direktive CSRD o trajnostnem poročanju, ki je začela veljati januarja letos. Prinaša nova pravila EU o nefinančnem poročanju podjetij, velja pa za vsa velika podjetja in za vsa podjetja, ki kotirajo na borzi, novi direktivi sledijo tudi v skupini Impol.
Digitalizacija kot posledica trajnostnih zahtev
»Naši kupci in tudi mi se zavezujemo trajnostnemu razvoju, zato povečujemo uporabo recikliranega aluminija. Da bi bili naši proizvodni procesi konkurenčni, se moramo digitalizirati,« pravi Andrej Kolmanič, glavni izvršni direktor Impola 2000, d. d. Impol iz Slovenske Bistrice, lani peti največji slovenski izvoznik, je hkrati največji proizvajalec izdelkov iz aluminija na Balkanu. V skupini Impol imajo več kot 2.500 zaposlenih, tovarne pa v Slovenski Bistrici, hrvaškem Šibeniku in srbskem Sevojnem.
Nova blagovna znamka recikliranega aluminija InfiniAL
Impol se je na zahteve trga odzval z registracijo nove blagovne znamke iztiskanih in valjanih izdelkov InfiniAL, ki je plod trajnostnega razvoja skupine Impol.
»Izdelki znamke InfiniAL se odlikujejo z visoko vsebnostjo recikliranega aluminija in nizkim ogljičnim odtisom. To v naši industriji pomeni, da se za visokokakovosten izdelek znamke InfiniAL ustvari pod štiri kilograme ogljikovega dioksida na kilogram aluminijevega izdelka. Hkrati vsebuje najmanj 50 odstotkov recikliranega aluminija,« dodaja Andrej Kolmanič.
Pomemben napredek k trajnostnemu poslovanju pa je skupina Impol naredila tudi v okviru projekta digitalne preobrazbe poslovnih procesov (projekt INDIGO), ki bo končan aprila 2024.
Glavni del projekta je razvoj modula zeleni aluminij, ki prinaša povečano uporabo recikliranih materialov za izdelavo novih izdelkov, optimizacijo porabe energije in zmanjšanje ogljičnega odtisa livarne, je torej odgovor skupine Impol na zahteve trga, kupcev in okolja.
"Digitalizacija procesov nam dviguje produktivnost"
"V okviru projekta INDIGO izvajamo digitalizacijo proizvodnega procesa livarne, ki smo jo pred leti v celoti modernizirali in opremili z najsodobnejšo opremo. Digitalizacija procesov nam dviguje produktivnost," dodaja Andrej Kolmanič. Za izvedbo projekta je Impol skupaj s člani konzorcija pridobil dva milijona evropskih sredstev iz programa za okrevanje in odpornost (NOO). Sami bodo digitalizaciji namenili še dva milijona evrov svojih sredstev.
Po izpeljanem projektu digitalizacije bodo v Impolu v Slovenski Bistrici v celoti digitalno podprte poslovne funkcije priprave in planiranja proizvodnje, interne logistike, priprave tehnologije in proizvodnje, kar bo med drugim omogočilo sprejemanje odločitev v realnem času, optimizacijo interne logistike ter uporabo tehnologij AR/VR v logistiki, optimizacijo porabe vhodnih surovin, zmanjšanje porabe primarnega aluminija z velikim ogljičnim odtisom in povečanje porabe recikliranega aluminija. Pomemben del projekta bo tudi uporaba tehnologij AR/VR v okviru onboarding procesa novozaposlenih ter usposabljanj zaposlenih.
Projekt INDIGO tako kupcem Impola z evropskimi sredstvi prinaša digitalizirane procese proizvodnje livarne in zagotavljanje sledljivosti procesa proizvodnje, predvsem pa digitalno podprt razvoj novih, zelenih zlitin in izdelkov z nizkim ogljičnim odtisom v okviru blagovne znamke InfiniAl.
»Financira Evropska unija – NextGenerationEU.«