Vsebinsko oglaševanje

Impol na trajnostne zahteve odgovarja z recikliranim aluminijem

Da bi bili pri proizvodnji zelenega aluminija konkurenčni, se mora Impol digitalizirati, kar nam hkrati povečuje produktivnost, pravi glavni izvršni direktor Impola 2000, d. d., Andrej Kolmanič
23.05.2023 12:00
Čas branja: 3 min
Impol na trajnostne zahteve odgovarja z recikliranim aluminijem
S proizvodnjo zelenih izdelkov v Impolu ustvarijo manj kot štiri kilograme ogljikovega dioksida na kilogram aluminijevega izdelka. Foto: Jure Makovec

Skladno s krepitvijo okoljske in podnebne krize so vse močnejša tudi pričakovanja kupcev, da se podjetja bolj podredijo trajnostnim zahtevam in se zavežejo postopnemu razogljičenju. Zeleni evropski dogovor, po katerem naj bi izpuste toplogrednih plinov do leta 2030 zmanjšali za vsaj 55 odstotkov v primerjavi z letom 1990, do leta 2050 pa naj bi Evropa postala podnebno nevtralna, ima torej obsežno javnomnenjsko podporo.

Ta je bila tudi eden izmed pomembnih dejavnikov pri sprejetju direktive CSRD o trajnostnem poročanju, ki je začela veljati januarja letos. Prinaša nova pravila EU o nefinančnem poročanju podjetij, velja pa za vsa velika podjetja in za vsa podjetja, ki kotirajo na borzi, novi direktivi sledijo tudi v skupini Impol.

Digitalizacija kot posledica trajnostnih zahtev

»Naši kupci in tudi mi se zavezujemo trajnostnemu razvoju, zato povečujemo uporabo recikliranega aluminija. Da bi bili naši proizvodni procesi konkurenčni, se moramo digitalizirati,« pravi Andrej Kolmanič, glavni izvršni direktor Impola 2000, d. d. Impol iz Slovenske Bistrice, lani peti največji slovenski izvoznik, je hkrati največji proizvajalec izdelkov iz aluminija na Balkanu. V skupini Impol imajo več kot 2.500 zaposlenih, tovarne pa v Slovenski Bistrici, hrvaškem Šibeniku in srbskem Sevojnem.

Nova blagovna znamka recikliranega aluminija InfiniAL

Impol se je na zahteve trga odzval z registracijo nove blagovne znamke iztiskanih in valjanih izdelkov InfiniAL, ki je plod trajnostnega razvoja skupine Impol.

»Izdelki znamke InfiniAL se odlikujejo z visoko vsebnostjo recikliranega aluminija in nizkim ogljičnim odtisom. To v naši industriji pomeni, da se za visokokakovosten izdelek znamke InfiniAL ustvari pod štiri kilograme ogljikovega dioksida na kilogram aluminijevega izdelka. Hkrati vsebuje najmanj 50 odstotkov recikliranega aluminija,« dodaja Andrej Kolmanič.

Pomemben napredek k trajnostnemu poslovanju pa je skupina Impol naredila tudi v okviru projekta digitalne preobrazbe poslovnih procesov (projekt INDIGO), ki bo končan aprila 2024.

Glavni del projekta je razvoj modula zeleni aluminij, ki prinaša povečano uporabo recikliranih materialov za izdelavo novih izdelkov, optimizacijo porabe energije in zmanjšanje ogljičnega odtisa livarne, je torej odgovor skupine Impol na zahteve trga, kupcev in okolja.

"Digitalizacija procesov nam dviguje produktivnost"

"V okviru projekta INDIGO izvajamo digitalizacijo proizvodnega procesa livarne, ki smo jo pred leti v celoti modernizirali in opremili z najsodobnejšo opremo. Digitalizacija procesov nam dviguje produktivnost," dodaja Andrej Kolmanič. Za izvedbo projekta je Impol skupaj s člani konzorcija pridobil dva milijona evropskih sredstev iz programa za okrevanje in odpornost (NOO). Sami bodo digitalizaciji namenili še dva milijona evrov svojih sredstev.

Po izpeljanem projektu digitalizacije bodo v Impolu v Slovenski Bistrici v celoti digitalno podprte poslovne funkcije priprave in planiranja proizvodnje, interne logistike, priprave tehnologije in proizvodnje, kar bo med drugim omogočilo sprejemanje odločitev v realnem času, optimizacijo interne logistike ter uporabo tehnologij AR/VR v logistiki, optimizacijo porabe vhodnih surovin, zmanjšanje porabe primarnega aluminija z velikim ogljičnim odtisom in povečanje porabe recikliranega aluminija. Pomemben del projekta bo tudi uporaba tehnologij AR/VR v okviru onboarding procesa novozaposlenih ter usposabljanj zaposlenih.

Projekt INDIGO tako kupcem Impola z evropskimi sredstvi prinaša digitalizirane procese proizvodnje livarne in zagotavljanje sledljivosti procesa proizvodnje, predvsem pa digitalno podprt razvoj novih, zelenih zlitin in izdelkov z nizkim ogljičnim odtisom v okviru blagovne znamke InfiniAl.

»Financira Evropska unija – NextGenerationEU.«


Vsebino omogoča Impol 2000, d. d.
FINANCE
Enostavna in prilagodljiva mobilnost brez lastniških obveznosti
PRO
Finance
Finance prPRO Enostavna in prilagodljiva mobilnost brez lastniških obveznosti (PRO)

KINTO One je Toyotina storitev finančnega lizinga, ki omogoča večletno uporabo avtomobila brez dejanskega nakupa z možnostjo dodatnih vzdrževalnih storitev.

FINANCE
PMM
Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto
PRO
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostFinance prPRO Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto (PRO)

Platforma bo po besedah župana Berta Menarda služila kot centralno mesto za dostop do informacij in občinskih storitev za zaposlene na občini, občane ter obiskovalce. V prihodnosti nameravajo namreč vanjo dodati še več storitev, ki bodo olajšale komunikacijo z občino in uporabo občinskih storitev prek mobilnih ali spletnih aplikacij.

FINANCE
Z digitalizacijo do trajnostnega ravnanja z odpadki
PRO
Finance
PAMETNA MESTA
Finance prPRO Z digitalizacijo do trajnostnega ravnanja z odpadki (PRO)

Pri T-2 so na platformi Pametno mesto razvili modul za trajnostno ravnanje z odpadki. Gre za napreden digitalni sistem, ki hkrati optimizira procese ravnanja z odpadki, izboljšuje življenjski standard občanov in povečuje operativno učinkovitost komunalnih podjetij.

FINANCE
INTERVJU Poslovna analitika identificira nevarnosti in osvetli priložnosti
PRO
Finance
Finance prPRO INTERVJU Poslovna analitika identificira nevarnosti in osvetli priložnosti (PRO)

Na B2 Visoki šoli za poslovne vede so se odločili za izvedbo dodiplomskega programa poslovna analitika. Gre za prvi takšen program pri nas, zato smo se o pomenu poslovne analitike in novem študijskem programu pogovarjali z Rokom Pirnatom, enem od osrednjih predavateljev novega študija.

FINANCE
Kako lahko poenostavite oddajanje nepremičnin turistom
PRO
Finance
Finance prPRO Kako lahko poenostavite oddajanje nepremičnin turistom (PRO)

V obdobju prevlade velikih platform za najem turističnih nastanitev se pojavlja vse več komplementarnih digitalnih rešitev. Ena takšnih je slovenska platforma Zymzo, ki prek sistema za upravljanje nepremičnin (PMS – property management system) in aplikacij za lastnike, goste in čistilce digitalizira in poenostavi oddajanje nepremičnin turistom.

FINANCE
INTERVJU Mala in srednja podjetja obravnavamo kar najbolj skrbno
PRO
Finance
Finance prPRO INTERVJU Mala in srednja podjetja obravnavamo kar najbolj skrbno (PRO)

Mala in srednja podjetja (MSP) so namreč najpomembnejša za rast Delavske hranilnice in njeno uspešno poslovanje, pravi direktor sektorja poslovne mreže Aljaž Pavlenč.

FINANCE
Manager
Diego Asproso, FedEx: Slovenske spletne trgovine naj začnejo prodajati čez mejo
PRO
Manager
ManagerFinance prPRO Diego Asproso, FedEx: Slovenske spletne trgovine naj začnejo prodajati čez mejo (PRO)

Globalno logistično podjetje, kot je FedEx, lahko pomembno olajša carinske in druge logistične postopke in poskrbi za hitro dostavo. Izjemna izkušnja dostave bo v očeh novih tujih kupcev postala pomemben del nakupne izkušnje.

FINANCE
Uspešno učenje tujega jezika zahteva prijateljski odnos v tujem jeziku
PRO
Finance
Finance prPRO Uspešno učenje tujega jezika zahteva prijateljski odnos v tujem jeziku (PRO)

Metoda usvajanja novih jezikov, ki jo je razvil Matej Sedmak, ustanovitelj jezikovnih programov Language Magic Adventures, se razlikuje od pristopa drugih jezikovnih šol.