Poraba 6,5 l/100km Največja hitrost 186 km/h Cena 40.520 eur
Plusi
  • notranje okolje
  • voznikova ergonomija
  • zvočna izolacija
  • vozne lastnosti
  • preprosto zlaganje in odstranjevanje zadnjih sedežev
Minusi
  • cena
  • brez serijskih LED žarometov in sistema za mrtve kote
  • upravljanje klimatske naprave in glasnosti multimedije (neosvetljeni drsniki)
  • Lane Assist si ne zapomni zadnje nastavitve
  • kolenski prostor na zadnji klopi

V avtomobilskem svetu se dogajajo svojevrstni paradoksi. Tako si na primer s sodobnim džipom ne upamo več preplezati niti malce bolj konkretnega pločnika. V kitajskem avtu nam ni potrebno več napisati oporoke, preden se odpravimo na Euro NCAP test. V avtomobilskih salonih pa najdemo vsaj toliko družinsko uporabnih vozil, primernih za malce večje družine, kot razrešenih primerov korupcije v zdravstvu pri KPK (beri: bore malo). V teh časih, ko postajajo enoprostorci izumirajoča vrsta, je tako moč najti svojevrstno alternativo marsikje zgolj in samo še v potniških dostavnikih, med katere spada tudi novi Fordov Tourneo Connect. A pozor! Slednji pri Fordu nikakor ne velja za alternativo odhajajočemu S-Maxu, pa četudi v zadnji generacijski izvedbi stane že skoraj enako.

Najbolj volkswagnovski Ford

Narobe svet. Novodobni avtomobili se povečujejo ter prekomerno rastejo čez standardizirana parkirna mesta, družinski očetje pa imajo čedalje več težav, kam spraviti vso svojo otročad. Avtomobilska moda, ki jo še vedno dodobra zaznamujejo črke S, U in V, se namreč ne ozira na tovrstne težave, kupcem pa ponuja rezervno rešitev v obliki potniških izpeljank dostavnih vozil. A četudi gre pri tem za dokaj preprosto (in poceni) rešitev, vseeno ne pričakujte pretirano diskontnih ponudb. Avtomobilski proizvajalci so namreč brž zavohali priložnost ter konkretno zvišali cene tudi tovrstnim »kapel’cam«. Precej podlo izkoriščanje dane situacije, mar ne?

FORD TOURNEO CONNECT 03Kakorkoli že, pri Fordu so se pri ustvarjanju njihove nove generacije srednje velikega dostavnika Connect, ki ima pri potniški različici oznako Tourneo (ter pri tovorni Transit), najprej ustavili v Wolfsburgu ter se dogovorili za sodelovanje pri njegovem razvoju. Čedalje bolj popularna racionalizacija stroškov razvoja in proizvodnje je tako prinesla, da je Fordov srednje velik dostavnik postal genetski dvojček Volkswagnovega Caddyja, kar pa se tako ali tako opazi že z vrha Triglava. Na zunaj se loči zgolj po prepoznavni Fordovi sprednji maski ter posameznih detajlih. Obenem pa se lahko pohvali z enim boljših količnikov zračnega upora v tem razredu (0,30), v katerem jim sicer lahko konkurirajo zgolj … garderobne omare.

Podaljšana verzija L2 zavzame na parkirišču kar 35 centimetrov več parkirnega mesta v dolžino, kar se seveda pozna tudi v notranjosti (18 cm daljše medosje). A le ne toliko v drugi sedežni vrsti, kot bi to morda kdo pričakoval, saj je tam presenetljivo malo kolenskega prostora. Vseeno pa naj bi se podkaravanški živelj odločal večinoma za krajšo verzijo, ki je obenem cca. 1.300 evrov cenejša. Ponuja pa dovolj uporabnega notranjega prostora (1.213 litrov prtljažne praznine), da se bo zgolj redkim posameznikom kolcalo po tistih časih, ko so limuzinski enoprostorci skoraj povsem vladali našim cestam. Pa četudi se bodo v Fordovem dostavniku počutili nekoliko bolj obrtniško.

Na zahodu nič novega

FORD TOURNEO CONNECT 12Zmenek med Fordom in Volkswagnom očitno postaja v zadnjem času precej bolj resen in poglobljen, kot smo si to mislili, saj se pojavlja vse več skupnih projektov (Amarok – Raptor; novi Explorer – ID.4). Prvi »otrok« skupnega sodelovanja med obema znamkama je tako ravno dvojec Caddy – Connect, kar se morda še daleč najbolj pokaže znotraj. V Connectu, pri katerem gre bolj ali manj za preoblečeni Caddy, boste tako zaman iskali kakšen prepoznaven Fordov element. Razen seveda znaka modrega ovala na volanu ter »fordovsko« svetlo modrih kazalcev na merilniku hitrosti in števila vrtljajev. Pa seveda grafične podobe Connecta na zaslonu multimedije. In to je to!

Vsa ostala notranja arhitektura je tako poznana že iz Volkswagnove prodajne uspešnice, kar obenem prinaša tudi ne najbolj ergonomske rešitve pri infozabavni enoti (neosvetljeni drsniki za nastavitev glasnosti in temperature klimatske naprave). Voznikovi ergonomiji (položaj za volanom, preglednost) sicer ne gre očitati nič resnejšega, pri čemer ponuja precej bolj avtomobilske občutke, kot smo tega bili od tovrstnih modelov vajeni še nedolgo nazaj.

FORD TOURNEO CONNECT 26Tako se vam zna celo dogoditi, da boste svojo mularijo na zadnjih sedežih pričeli opozarjati, naj malce bolj pazijo na avto. Nenazadnje že zaradi tega, ker kolikor toliko spodobno opremljena verzija stane skoraj toliko kot še pred kratkim kakšen prelesten premijski Evoque. Paradoksi, saj vam pravim!

Ker gre pri Connectu v osnovi še vedno za gospodarsko vozilo, nikakor ne pričakujte mehko obložene armaturne plošče, a deluje vse skupaj precej prečiščeno in všečno. V drugi sedežni klopi bi sicer lahko bilo malce več kolenskega prostora, a se odkupi s prilagodljivimi in hitro odstranljivimi sedeži.

Elektrika naj še počaka

Čeprav elektrika čedalje bolj prodira tudi v avtomobilski razred potniških dostavnikov, pri čemer je pri nekaterih proizvajalcih na voljo zgolj še tovrsten pogonski sklop (potniški Berlingo in Rifter), pa pri Fordu očitno še ne razmišljajo o letu 2035. In prav je tako. Kupcem sta tako v tem trenutku na voljo zgolj 1,5-litrski bencinski EcoBoost ter – verjetno precej bolj zanimiv – dvolitrski TDI, ki se ponaša s 122 KM največje moči. Znani Volkswagnov agregat z oznako EA 288 EVO (twin dosing tehnologija z dvema katalizatorjema, ki zmanjša izpuste dušikovih oksidov do 80%) sicer ne navdušuje s pretirano eksplozivnostjo. A ponuja dovolj uporabnega navora ter prepriča s solidno prožnostjo ter varčnostjo. In četudi ne boste nežni z njim, boste porabo goriva brez težav ohranjali pri vrednosti 6 litrov in pol, kar je dovolj spodbuden podatek. Za tako veliko vozilo, seveda, ki prazno na tehtnici pokaže 1,7 tone.

FORD TOURNEO CONNECT 19

Za prenos moči je tokrat skrbela opcijska 7-stopenjska DSG menjalna avtomatika, ki zahteva dobra 2 tisočaka in pol doplačila. Smiselno? Vsekakor, če večino časa preživite v zastojih ali na avtocestnih poteh, pa četudi ne velja ravno za tisto najbolj vzorno, saj zna biti na trenutke tudi rahlo oklevajoča.

Pri Caddyju smo že spoznali, da gre za enega najbolj vozno orientiranih potniških dostavnikov med sebi podobnimi, kar seveda dokazuje tudi Fordov klon. Vsekakor ponuja precej dober kompromis pri udobju in uporabnosti (zadaj sicer še vedno sloni na večvodilni togi premi, pri čemer so listnate vzmeti zamenjale vijačne) ter ponuja precej bolj enoprostorske občutke kot dostavniške. V tem elementu je bil narejen pravi kvantni preskok, ki je skorajda tolikšen kot pri elektrifikaciji kitajskega voznega parka.

Rezervni načrt.

Potniški dostavniki vsekakor veljajo v teh časih za svojevrstno alternativo izginjajočim enoprostorcem ter želijo nadomestiti vrzel, ki je nastala v teh športno uporabnih časih. Kupci, ki so še pred nekaj leti našli primerno in dovolj poceni (!) rešitev za svoje prostorske težave v raznih Picassojih in Scenicih, tako danes pogledujejo k rezervni rešitvi v obliki dostavnikov, med katere spada tudi nova generacija Fordovega Connecta.

FORD TOURNEO CONNECT 07

A vendarle: zakaj potemtakem kupec raje ne bi pogledoval k originalu z Volkswagnovo značko, temveč k njegovi rezervni različici? Oziroma t.i. planu B? Eden izmed argumentov je vsekakor za odtenek konkurenčnejša cena, ki je malenkost nižja kot pri bratrancu iz Wolfsburga, drugega pa … žal niti sam ne poznam.

Kakorkoli že, Fordov Connect je vsekakor eden najbolj prepričljivih dostavnikov v trenutni ponudbi (voznost, prilagodljivost) ter bi znal vsaj malce nadomestiti vrzel ob odhodu nekaterih enoprostorskih vozil (npr. S-Max). A kaj, ko si bo lahko zgolj še peščica družin privoščila tako drag avtomobil. Ali pa se bo raje preusmerila k enako dragim ter precej bolj modnim športno uporabnim križancem (npr. Škoda Kodiaq ipd.) – pa četudi se bodo morali v njih malce bolj stisniti.

Tekst in foto: Urban Acman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Narobe svet - v teh čedalje bolj elektrificiranih časih postaja že klasični turbodizel precejšnja osvežitev v ponudbi. Vsekakor pa velja znani Volkswagnov TDI za najbolj optimalno izbiro, saj se ponaša z obiljem uporabnega navora ter solidno prožnostjo. DSG menjalnik zna biti na trenutke malenkost obotavljajoč.
    8
  • Notranjost
    Da gre pri Fordovem Connectu zgolj za malenkost preoblečenega Caddyja, se še najbolj opazi znotraj, kjer boste le stežka našli kakšen povsem fordovski element. Odlična prilagodljivost, obilje odlagališč ter ne najbolj radodarno odmerjen kolenski prostor zadaj.
    9
  • Opremljenost
    Navkljub temu, da se Fordov dvojček ponaša z bogateje opremljeno osnovno različico kot Volkswagnov Caddy, pa je potrebno obkljukati še marsikaj samoumevnega na doplačilnem seznamu, da postane kolikor toliko spodoben. Vsekakor bi se morali znajti med serijsko opremo vsaj LED žarometi!
    7
  • Vozne lastnosti
    Eden bolj vozno orientiranih dostavnikov med sebi podobnimi (odlična vodljivost, udobje v vožnji), kar pa je tako ali tako pričakovano, saj gre za Caddyjevega dvojčka. Oba primerka namreč v vožnji izjemno dobro skrivata svojo dostavniško naravo.
    10
  • Gospodarnost
    Kolikor toliko spodobno opremljen in motoriziran primerek presega ceno 40 tisočakov, za katero si še pred kratkim lahko odpeljal iz Fordovega salona Galaxy ali S-Max. Vsekakor se ob tem poraja vprašanje, katera velika družina si ga bo v teh časih sploh še lahko privoščila?
    6
  • Zmogljivost
    Verjetno ni skrivnost, da 122 dizelskih "žrebcev" ne zmore čudežev v tako velikem in težkem vozilu, a so vseeno dovolj poskočni, da ni moč govoriti o podhranjenosti.
    7
  • Sklep
    Nova generacija srednje velikega Fordovega potniškega dostavnika bi znala biti zanimiva alternativa izginjajočim enoprostorcem, a le, če bi bila cena bolj uravnotežena s povprečnim družinskim proračunom.
    7.8

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 31.360
cena testnega vozila (€) 40.520
dolžina × širina × višina (mm) 4.868 x 1.855 x 1.835
dovoljena masa vozila (kg) 2.450
emisija CO2 (g/km) 126-150 (WLTP)
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 5/12/5
gibna prostornina (cm3) 1.968
kompresija (1:) 16
masa praznega vozila (kg) 1.634
medosna razdalja (mm) 2.970
menjalnik/pogon 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik / spredaj
največja hitrost (km/h) 186
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 90/122 pri 2.750-4.250
največji navor (Nm pri vrt/min) 320 pri 1.600-2.500
namestitev motorja spredaj prečno
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 12,1
osnovna cena vozila (€) 36.180
pnevmatike 215/55 R17
poraba goriva na testu (l/100 km) 6,5
poraba goriva po ECE (l/100 km) 5,7 (WLTP)
pospešek 0-100 km/h (s) 11,8
prostornina posode za gorivo (l) 50
prostornina prtljažnika (l) 1.720-3.105
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja turbodizel
vrtina × gib (mm) 81x95,5
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

8 komentarjev za "Plan B"


mavrica
1 leto 1 mesec nazaj

Z barvo pa čisti strel v koleno. Dobra antireklama za sicer zelo kvaliteten in še bolj praktičen voz.

1 leto 1 mesec nazaj

🙂 🙂 🙂 40k EUR za podaljšano kapelco!

meganer
1 leto 1 mesec nazaj

Cena pustimo ….. Obup.

Samo podaljšana kapelica je pa zakon. Prostor, majhna poraba, poceni gume, …

Jaz pravim, da meni “najboljši” avto za vsakodnevno uporabo je ravno kapelica.

Firediver
1 leto 1 mesec nazaj

Se pridružujem mnenju meganer-ja.
Praktično edini tip vozila, ki je še ostal za vsakdanje opravke in ne za “modno športno uporabnim križancem”.
Naj mi nekdo obrazloži, kako je križanec uporaben? Prostora nima, sicer je višje nasajen, ampak za teren spet ni, ker ima široke (in nizke) gume.
Za pozeriranje? To je pa res vedno bolj pomembno…

meganer
1 leto 1 mesec nazaj

Edino če rabiš 4×4 5x na leto.
Seveda, če ga imaš.

SUV 2wd …. Je pa ….

meganer
1 leto 1 mesec nazaj

Meni všečen …. Samo Multivan je dražji par tisočakov …..

Tale avto bi moral biti pod 30.

1 leto 1 mesec nazaj

Cena je adijo in drži zadnji stavek.. pol mam pa raj Škodo Kodiak

Firediver
1 leto 1 mesec nazaj

Kdor potrebuje prostor, Kodiaqa ne bo jemal. Ravno zaradi tega, da se moraš “malce bolj stisniti” vedno, ko uporabljaš avto.
Če ne rabiš prostora pa je polno druge izbire.

 
Električen, a drugačen
Potenciranje