Poraba 14,2 l/100km Največja hitrost 285 km/h Cena 93.026 eur
Plusi
  • pridobil je na vsakodnevni uporabnosti
  • vrhunska potniška kabina
  • zvok in moč vrstnega šestvaljnika
  • prilagodljivost pogonskega sklopa
  • sedeži
  • brez nepotrebne elektrifikacije
Minusi
  • dodatni kilogrami mu odvzamejo nekaj športnosti
  • zelo lahek zadek, ki (pre)hitro zdrsne
  • nič več agilen športni kralj

M2, zlata oznaka v svetu športnih avtomobilov, je definirala BMW in postavljala merila vsem drugim tekmecem. G87, kot je kodno ime nove generacije, ne sledi oblikovnim spremembam večjih bratov M, vseeno pa občutno spreminja dojemanje najbolj agilnega in najbolje prodajanega modela kultnega oddelka M.

Bavarci se že kar nekaj let (praktično celo desetletje) borijo s svojo preteklostjo. Na ceste namreč pošiljajo modele, ki sledijo prodajnim trendom, a po drugi strani predstavljajo občuten odmik od palete, ki je v preteklih petdesetih letih definirala to znamko. Spomnimo se serije 2 Active Tourer in pa cele falange kupejevskih terencev. Zdaj je tukaj še M2. Klasično oblikovan kupe, z majhnimi ledvičkami in vrstnim šestvaljnikom. Pravzaprav mu morda delamo krivico, ker ga omenjamo v družbi modelov, ki so najbolj razdelili ljubitelje znamke, a so njegova dimenzijska rast, občuten prirastek kilogramov in tehnološka nadgradnja poskrbeli, da so največji ljubitelji znamke zopet skočili v zrak.

M2 kot smo ga poznali, je izginil

BMW M2 Competition Avtomobilizem.com_5
Agresiven zadek z obilico karoserijskih dodatkov iz ogljikovih vlaken.

Če je bil prejšnji M2 oster kot britev, kirurško natančen vozniški diamant, a po uporabnosti namenjen predvsem dvema potnikoma, je novi M2 zašel na drugo pot. Da se razumemo, G87 ostaja vrhunski vozniški stroj, a z neprimerno bolj uporabno potniško kabino in karakterjem, ki kaže dva obraza.

In ravno tukaj se skriva njegova prednost, ki je lahko hkrati slabost. Zaradi obilice moči (66 kilovatov več), zadnjega pogona, dodatne mase (še 150 kilogramov v primerjavi s predhodnikom) in navsezadnje skoraj pet centimetrov daljšega medosja je postal med vožnjo bolj udoben, a tudi bistveno bolj nervozen. Zadnja kolesa se hitro zavrtijo v prazno, lahek zadek pa v rokah nepripravljenega voznika hitro zanese z voznega pasu.

Uporabnost dobiva vse večji pomen

BMW M2 Competition Avtomobilizem.com_18
Sedeža sta vrhunska. Nudita dovolj opore in sta nadpovrečno udobna za športnika takšnega kova.

Športnost je še vedno absolutno na prvem mestu, a vse bolj ustreza tudi kalupom  vsakodnevne uporabnosti. Na zadnji klopi ponuja dovolj prostora tudi za odrasle osebe, če so pripravljene potrpeti manko prostora, ali za povsem spodobno vožnjo otrok. Tudi za volanom se zdi, da je prostora v širino občutno več kot prej, po uradnih podatkih je avtomobil širši za malenkost več kot tri centimetre.

Kakovost notranjosti je na visokem nivoju, dvojni ukrivljen zaslon na armaturni plošči pa nakazuje na njegov tehnološki preporod in nekoč analogni model izstreli v digitalno dobo. S tem prehodom se je povečalo tudi število individualno nastavljivih paramaterov. Če si v pretekli generaciji izbiral med voznimi profili in glasnostjo izpuha, v drugi generaciji voznik lahko posebej nastavlja krmiljenje, blažilnike, odzivnost stopalke za plin, zavore ter odzivnost sistema ESC.  Poleg tega je na voljo še 10-stopenjski nadzor oprijema in celo programska oprema za oceno driftanja. Vse te nastavitve se preprosto shrani in aktivira z rdečima tipkama M1 in M2 na volanskem obroču.

Moj odgovor je večino presenetil

Veliko kolegov me je vprašalo, kaj si mislim o M2 in predvsem njegovi dimenzijski rasti. Pričakovali so drugačen odgovor, a jazBMW M2 Competition Avtomobilizem.com_4 sem bil navdušen. Zakaj? Čeprav je bil prejšnji M2, še posebej M2 Competition, tako dober vozniški stroj, da ni imel konkurence, je bil za nekoga z otrokom neuporaben. Pretrd, s premalo prostora zadaj za otroški sedež in enostavno predivji za vsakodnevno rabo. Imam kar nekaj prijateljev, ki F87 uporabljajo vsakodnevno. A nimajo otrok, so deset let mlajši in pripravljeni potrpeti marsikaj. Meni osebno pa v trenutnih razmerah več pomeni to, da se lahko peljem udobno do šole in nazaj, da zadaj brez težav sedi osemletnik, uporabljam brezžični Apple CarPlay, je navigacija povezana s spletom, odpeljem na kegljaško tekmo tri mladince, v prtljažnik pa spravim njihove torbe. In ko pride pravi trenutek, se zvečer v miru odpeljem sam, pritisnem tipko M1 ter uživam v vsem, kar mi lahko da.

Nekaterim odgovarja en pristop, drugim drugačen. Sam mislim, da je na svetu več takšnih, kot sem jaz. Očitno tako mislijo tudi pri BMW-ju in so zato M2 približali širšim množicam, namesto da bi ustregli manjšemu številu zahtevnih voznikov. Pa smo spet tam: M2 so približali večjemu številu kupcev, a ga z občutno cenovno rastjo v primerjavi s predhodnikom spet od večine oddaljili. Ja, nikoli nam ne bo prav in vedno se bo nekdo pritoževal.

Lahko je prav divji

Nikakor ne smem pozabiti na športne sedeže M, ki so glede na tesno bočno oporo presenetljivo udobni. Volanski obroč je tipično debel, položaj za volanom pa vrhunski. Drugega tukaj niti nisem pričakoval. Še najbolj zmoti umeten občutek povratne informacije preko volanskega obroča. Manj se čuti cesto, težje je začutiti avto v hitri vožnji. Tudi vrtenje volanskega obroča je lahkotnejše kot pri predhodniku. Spet se ponovi vzorec, uporabno za vsak dan in bistveno bolj nervozno pri dinamični vožnji, kjer bi si želel več povratnih informacij o dogajanju pod kolesi.

BMW M2 Competition Avtomobilizem.com_28Morda se še največja razlika med generacijama pokaže pri vožnji na meji. Do takrat je G87 zelo agilen, dobro skrije svojo maso in velikost, sprednji del res dobro sledi ukazom voznika. Bolj je zavita cesta, bolj se opazi kako zelo je novi  motor S58 poskočen v primerjavi s starim S55. Nagonsko te vleče k višjim vrtljajem, dve turbini pa brez turbo luknje skrbita za enormen potisk naprej. Takrat avtomobil zaradi obilice moči postane bolj nervozen, zadek rad zapleše, a je v rokah, ki pričakujejo ta sunek, to le dodatna zabava za voznika. Še najbolj me je zmotilo, ko sem v mokrem prehiteval počasnega voznika pred seboj.

Ob močnejšem pritisku na stopalko za plin je zadek vedno občutno zaplesal in me je prvič, priznam, ujel nepripravljenega. Ob prehitevanju res ne želiš, da ti zadek poplesava mimo počasi vozečega avtomobila. Morda pretiravam, a stari F87 pri polnem pospeševanju ni bil tako nervozen zadaj, kot je G87. Vsekakor gre za stroj po meri izkušenega voznika, le ta bo iz njega lahko iztistisnil maksimum. Pa še to le na dirkališču. Ob normalnih hitrostih z občasnim pospeševanjem ali uživanjem med vožnjo v zavojih pa bo z oprijemom na sprednji kolesih in zadnjo zaporo diferenciala navdušil bolj kot predhodnik, saj je potrebno manj truda za adrenalinsko serijo zavojev.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    BMW-jev vrstni šestvaljnik je vedno slovel kot eden najboljših motorjev, ki navduši z zvočno kuliso in prilagodljivostjo. Tokrat ni nič drugače, še posebej, v svetu ko na vrata trkajo električni športni modeli.
    10
  • Notranjost
    Notranjost z odličnimi sedeži, materiali in številnimi podrobnostmi je enostavno paša za oči. Zaradi dodatnih centimetrov je postal pogojno uporaben tudi zadaj, brez pritoževanja pa je dovolj prostoren za otroške noge.
    9
  • Opremljenost
    Zelo mi je všeč, da M2 kljub obilici varnostno-asistenčnih sistemov ostaja predvsem vozniški model. Težko je najti dodatno opremo, ki je testni M2 ni imel. Na seznamu ni manjkal niti celoten nabor karoserijskih dodatkov iz ogljikovih vlaken.
    10
  • Vozne lastnosti
    Hiter, divji in igriv. Zaradi obilice moči je zadek zelo nepredvidljiv, na trenutke kar preveč. Ob prehitevanju počasnejših avtov na cesti zadek popleše, v rokah nepripravljenega voznika pa se v tem primeru tudi hitro lahko zgodi nesreča.
    8
  • Gospodarnost
    Glede na rast cen in cene električnih modelov se zdi, da 90 tisoč evrov, kolikor stane polno opremljeni M2, ne deluje pretirano. Po drugi strani pa je bil nekoč tudi M2 bistveno cenejši in s tem bistveno bolj dostopen širšemu krogu voznikov.
    6
  • Zmogljivost
    Trilitrski vrstni šestvaljnik ima 338 kilovatov, dovolj za hipen pospešek in najvišjo hitrost 285 kilometrov na uro. Ja, prehiter za vsakdanji promet. Vse te kilovate bo lastnik lahko izkoristil izključno na dirkališču.
    10
  • Sklep
    M2 je postal bistveno bolj vsakodnevno uporaben kot prej. Večji, prostornejši, oborožen z najnovejšo opremo dobro uravnoteži tudi družinsko rabo s svojim športnim značajem. A ravno zaradi tega je izgubil nekaj svojega čara, tisti najbolj zagreti ljubitelji pa mu bodo to tudi najbolj zamerili.
    8.8

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 76.500
cena testnega vozila (€) 93.026
dolžina × širina × višina (mm) 4.580 X 1.887 X 1.403
dovoljena masa vozila (kg) 2.155
emisija CO2 (g/km) 218
emisijski razred Euro 6D
gibna prostornina (cm3) 2.993
masa praznega vozila (kg) 1.725
medosna razdalja (mm) 2.747
menjalnik/pogon samodejni/zadaj
največja hitrost (km/h) 285
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 338 (460) pri 6.250–7.000
največji navor (Nm pri vrt/min) 550 pri 2.650–5.870
napake med testom brez napak
poraba goriva na testu (l/100 km) 14,2
poraba goriva po ECE (l/100 km) 9,6
pospešek 0-100 km/h (s) 4,1
prostornina prtljažnika (l) 390
število valjev/ventilov 6/24
vrsta motorja turbobencinski
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

3 komentarjev za "Za očete boljši, za puriste slabši"


ban
26 dni 23 ur nazaj

Zelo izstopajoč avto, že na daleč se vidi da je poseben in da prekipeva od moči.

aklan86
28 dni 1 ura nazaj

Grd, grši, M2. M3 ali M5 zgledata vrhunsko. Skoraj kot družinski avto, ampak potem vidiš to rižoto…

27 dni 9 ur nazaj

Subjektivno.. men so grdi francozki, najbolj pezo

 
Kdor želi dizla, mora sprejeti kompromis
Sodobnejši