Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz EQE 4matic

E kot eklektičen!

  • Električni E je brez dvoma najbolj napreden mercedes, ki nosi to črko
  • Eleganco ima že v genih, zmogljiv štirikolesni električni pogon jo še nadgradi
  • Ekskluzivnost petmetrski limuzini zagotavlja tehnologija iz velikega brata EQS
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 19. avgust 2023

Zakaj eklektičen? Zato, ker spretno spaja dobrote stare in nove avtomobilske ere, stvari, ki na videz ne sodijo skupaj, a na koncu tvorijo smiselno celoto. Najbolj preprosto povedano je mercedes EQE električni razred E, a je veliko več kot to. Gre namreč za ključnega predstavnika popolnoma nove dobe avtomobilov z zvezdo na nosu, gre za novodobno interpretacijo modela, ki je avtomobilskim pionirjem pomagal do današnjega statusa. Pa je kos svoji nalogi?

Začnimo lepo po vrsti, pri zunanjosti. Če poznate model EQS, vas ta ne bi smel šokirati. EQE je namreč njegov manjši brat, zato z njim deli zaobljeno, novodobno limuzinsko obliko. Ta je z zaprto masko, napihnjeno silhueto in kupejevsko padajočim zadkom vse prej kot klasična. O privlačnosti naj presodi vsak sam, mi lahko zatrdimo le, da skoraj pet metrov dolg avtomobil na cesti naredi močan vtis.

32 minut teoretično traja polnjenje baterije do 80 odstotkov, če polnilnica zmore moč 170 kW.


Ne na okolico, pač pa na tiste, ki sedijo v njem, ima podoben učinek. Čeprav je tudi tu na prvi pogled zelo odmaknjen od klasičnih mercedesov, človeka ob vstopu preplavi občutek poznanega prestiža. Voznikov delovni prostor je močno digitaliziran, s položnim zaslonom instrumentne plošče in 32,5 centimetra velikim pokončnim osrednjim zaslonom. Klasičnih gumbov ni veliko, še tisti na volanu so kapacitivni in kot ustvarjeni za nenamerni pritisk. Zato pa si pohvalo zasluži prej omenjeni osrednji zaslon, katerega odzivnost, preglednost, pa tudi prilagodljivost so naravnost vrhunski. O udobju na vseh sedežih oziroma foteljih je skorajda škoda izgubljati besede. Navduši tudi prostornost, ta je posledica zasnove električnega pogona, ki omogoča daljšo medosno razdaljo in dodatne centimetre v kabini. Razmeroma »klasičen« je sicer prtljažni prostor s kapaciteto vsega 430 litrov.

Ločnica med velikim EQS in EQE se na enem področju praktično popolnoma zabriše. Govorimo o naprednih pripomočkih, ki so na voljo. Če bi hoteli obdelati vse, bi bili ti dve strani premalo, zato jih naštejmo na hitro. Navigacijski sistem z obogateno resničnostjo, ki vozniku prikazuje virtualne napotke, pa denimo sistem merjenja onesnaženosti zunanjega zraka, projekcijski žarometi, štirikolesni volan, zračno podvozje, klimatizirani sedeži, da o vseh asistenčnih sistemih, ki skupaj omogočajo deloma avtonomno vožnjo, sploh ne govorimo. Seveda je veliko izmed naštetih na seznamu doplačil.

Za 4,5 stopinje se lahko obračata zadnji kolesi, kar petmetrski limuzini daje okretnost kompaktnega avtomobila.


Pri vsem skupaj je električni pogon največja razlika med običajnim E in EQE. Za lažje razumevanje pogone pri Mercedesu označujejo precej podobno, zato napis 350 4matic izdaja, da gre za izvedbo sprednje zmogljivosti, ki ima štirikolesni pogon. V svetu električnih srednja zmogljivost pomeni nekaj drugega, saj že osnovni 300 ponuja 180 kW (245 KM), medtem ko jih ta zmore 215 kW (292 KM). O dinamiki po ravnem ni dvoma, do stotice pospeši v 6,3 sekunde, presenetljivo dobro pa se znajde tudi med ovinki. Del zaslug za to ima zračno vzmetenje, svoje pa prav tako prispeva tudi nizko težišče zaradi vgrajenih baterij v dno, kar po drugi strani tudi najbolj prispeva k dvema tonama in pol skupne mase vozila.

V prvi vrsti je takšen EQE vrhunski potovalnik z ravnjo udobja, ki bi jo zlahka pripisali kraljevskemu razredu S. To pa nas elegantno pripelje tudi do ključnega vprašanja avtonomije, katere maksimum naj bi bil po trditvah proizvajalca kar 583 kilometrov. Kot počasi postaja že običaj, gre za težko dosegljiv dosežek v idealnih pogojih, zato pa lahko trdimo, da smo popolnoma brez pazljivosti zlahka prevozili 400 kilometrov. Če bi se zares potrudili in varčevali, bi mejo morda pomaknili celo tja do magične petstotice. Ob neto kapaciteti baterije 90,5 kWh in porabi med 20 in 25, pa je kaj več težko pričakovati.
 

Mercedes-benz EQE 4matic
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motorja: električna, sinhronska (PSM), 215 kW (292 KM), 765 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.946 x 1.961 x 1.510 mm; Medos. razdalja: 3.120 mm; Pnevmatike: spredaj 255/35 R21, zadaj 285/30 R21; Masa/nosilnost: 2.465/505 kg; Prtljažnik: 430 l.
  Največja hitrost:   210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,3 s; Baterija (neto): 90,5 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/170 kW; Poraba energije (WLTP): 18,1 kWh/100 km; Povprečje na testu: 22,2 kWh/100 km; Doseg: 583 km.
  Cena:  osnovni model (EQE 300): 79.700 €, testno vozilo: 125.471 €; Star Import, d. o. o., Ljubljana.
kakovost, udobje, podvozje, vgrajene tehnologije videz, ki razdvaja, velikost prtljažnika, cena brez napak

Oddaj komentar

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

Hertzova električna nočna mora se nadaljuje

Kriza, ki jo je v veliki meri povzročila pandemija covida je vplivala veliko podjet
Novice

ADAC: Kaj se dogaja? Novi dizli ne morejo opraviti niti prvega tehničnega pregleda

Nemški vozniki, ki so se odločili za nakup varčnih dizelskih avtomobilov, imajo t
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.